Έχει χάσει κάθε έλεγχο ο Γαβρόγλου: "Προαιρετικές" λέει τώρα οι εξετάσεις του Ιανουαρίου

44

Το ράβε - ξήλωνε του υπουργείου Παιδείας στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ συνεχίζεται.

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε μια προσπάθεια να αποτινάξει από πάνω του τη «ρετσινιά» των διπλών Πανελλαδικών, κάνει λόγο για προαιρετική εξέταση στο -πανελλαδικώς εξεταζόμενο- διαγώνισμα Ιανουαρίου και προαναγγέλλει αλλαγές και στα πανεπιστήμια εξαιτίας του νέου εισαγωγικού συστήματος με προτάσεις όπως βαθμολογικό όριο στις σχολές ή τα τμήματα.

Τέλος, περνάει από το «παράθυρο» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς το διαγώνισμα Ιανουαρίου θα κρίνει τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών στο διδακτικό τους έργο.

Χθες το μεσημέρι ο υπουργός Παιδείας αποφάσισε να ανακατέψει λίγο ακόμα την τράπουλα στο ήδη δαιδαλώδες νέο εισαγωγικό σύστημα καταργώντας τη μία εκ των δύο αντικειμενικών εξετάσεων στα σχολεία.

Με διαδοχικές του δηλώσεις κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το διαγώνισμα Ιανουαρίου (σ.σ.: που μαζί με την εργασία θα βαθμολογούνται από εξωτερικό αξιολογητή) θα είναι προαιρετικό κι όποιος το δώσει θα έχει μπόνους 1%!

«Τη στιγμή που κάτι είναι μπόνους, εξ ορισμού δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό. Ακόμη και τώρα, μπορώ να πάω στις εξετάσεις Ιουνίου και να δώσω λευκή κόλλα. Υπάρχουν και παιδαγωγικά όμως επιχειρήματα.

Αυτά υπαγορεύουν ότι εάν ένας μαθητής συμμετέχει σε ενδιάμεσες εξετάσεις, τσεκάρει τον εαυτό του, τσεκάρει πώς διαβάζει, ο εκπαιδευτικός βλέπει εάν ο τρόπος μελέτης του μαθητή είναι αποτελεσματικός, οι γονείς αντιλαμβάνονται εάν το παιδί τους αποδίδει ή όχι κ.τ.λ.

Αρα, οι εξετάσεις προόδου είναι παιδαγωγικά σωστό. Κάθε εξέταση δημιουργεί, ωστόσο, άγχος» (news247).

Συνεχίζοντας τον επιτηδευμένο υποβιβασμό του διαγωνίσματος Ιανουαρίου σε μια προσπάθεια να υποβιβάσει το χαρακτηρισμό διπλές εξετάσεις, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Πρέπει να βρούμε σε τι βαθμό θα παίζει ρόλο η μη συμμετοχή. Επειδή όμως υπάρχουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, ο προφορικός βαθμός, η συνολική συμμετοχή του μαθητή και η δημιουργική – ερευνητική εργασία, με χαρτί και μολύβι βλέπουμε ότι τελικά οι κλειστού τύπου πανελλαδικές εξετάσεις θα αποτελούν ένα απειροελάχιστο ποσοστό. Μπορεί και να υπολογίζεται στο 1%».

Ερωτήματα

Α) Από τη στιγμή που η εξέταση Ιανουαρίου θα είναι προαιρετική και το ποσοστό της στην τελική συμμετοχή σχεδόν μηδαμινό βάσει των δηλώσεων του υπουργού Παιδείας, ποιος μαθητής θα αποφασίσει να περάσει στον πιο κρίσιμο χρόνο της μέχρι τότε ζωής του μια αγχωτική εξέταση απλά και μόνο για να τσεκάρει το επίπεδό του; Πόσω μάλλον σε εξετάσεις κλειστού τύπου που δεν θα έχουν καμία σχέση με τις τελικές εξετάσεις Ιουνίου;

Β) Εφόσον ο υπουργός Παιδείας υποβαθμίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό τις εθνικού τύπου εξετάσεις Ιανουαρίου, ποιος ο λόγος να στήσει έναν ολόκληρο μηχανισμό πανελλαδικών εξετάσεων; Σύμφωνα με το προσχέδιο, θα συγκροτηθεί ειδική ομάδα εκπαιδευτικών που θα καταθέσουν θέματα τα οποία θα μοιραστούν πανελλαδικά σε όλα τα σχολεία, με τους μαθητές να εξετάζονται την ίδια μέρα στο ίδιο μάθημα. Στη συνέχεια, η βαθμολόγηση θα γίνεται ηλεκτρονικά από υπολογιστή. Θα γίνει μια τόσο μεγάλη οικονομική και ψηφιακή επένδυση στο σχολείο για μία εξέταση που είναι προαιρετική και για όσους την δώσουν θα έχει ποσοστό κοντά στο 1%;

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ