Δικτύωση την εποχή του κορωνοϊού

134
Η σημασία των κανόνων και τον νόμων σε μια ομάδα, σε ένα κράτος…

Όταν μιλάμε για επιχειρηματικότητα, η έννοια της δικτύωσης αποτελεί καθοριστικόν παράγοντα, είτε για την αύξηση των πωλήσεων, είτε για τη γνωριμία νέων συνεργατών, είτε απλά και μόνο για την επαφή με νέες ιδέες, εμπειρίες, ερεθίσματα.

Της Τόνιας Τσιρογιάννη*

Ωστόσο, πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί μία εποχή που εκδηλώσεις, συνέδρια, ακόμα και οι συναναστροφές για ένα ποτό είναι περιορισμένες ως μη υπαρκτές;

Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, στις νέες συνθήκες. Το σίγουρο είναι ότι ελεύθερος επαγγελματίας, επιχειρηματίας ο οποίος χαρακτηρίζεται ήδη από δημιουργικότητα θα βρει νέους τρόπους για τη δικτύωσή του.

Όταν μιλάμε για δικτύωση, μιλάμε για την επαφή μας με άλλους ανθρώπους, επομένως η έννοια της επαφής δεν έχει χαθεί εξαιτίας του κορωνοϊού, κάποιας μάσκας ή επειδή δεν μπορούμε να πάμε στα μπουζούκια.

Αντιθέτως, είναι ευκαιρία να εστιάσουμε στις υπάρχουσες γνωριμίες, στις επαφές σε γκρουπ, που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Και έτσι να κατευθύνουμε τις ενέργειές μας, τον χρόνο και τα χρήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ένας από τους τρόπους που μπορεί να επιτευχθεί αυτό είναι με την εγγραφή σε online γκρουπ, σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το linkedin.

Επίσης, ανάλογα με τον κλάδο που ανήκεις μπορείς να εγγραφείς και να συμμετάσχεις σε διάφορα forum, όπου εκεί, πέρα των θεμάτων που συζητιούνται, είναι ευκαιρία να γνωρίσεις καινούριους ανθρώπους, που ως τώρα ο καθένας ήτανε διασκορπισμένος.

Μία άλλη άποψη είναι να εστιάσεις στις επαφές του κινητού, και να αρχίσεις την προσωπική επαφή με αυτούς τους ανθρώπους που μπορεί να είχες ξεχάσει, να είχες αμελήσει, κάνοντας απλά μία συζήτηση και θυμίζοντας την παρουσία σου.

Σε καθημερινή βάση επικοινωνούμε, συναναστρεφόμαστε με έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων, ωστόσο πολλές φορές δεν σκεφτόμαστε ότι αυτή μπορεί να είναι και μία επαγγελματική επαφή.

Περιμένουμε να πάμε σε κάποιο συνέδριο για να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους. Δεν είναι τυχαίο που οι έρευνες λένε ότι είναι πιο οικονομικό να συντηρήσουμε τους υπάρχοντες πελάτες από το να αποκτήσουμε νέους πελάτες.

Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τις επαφές μας, δηλαδή μην εστιάζουμε μόνο στη δημιουργία νέων. Χρειάζεται παράλληλα να κινείσαι σε δύο άξονες, από τη μία η συντήρηση και ενεργοποίηση των επαφών που ήδη έχεις και από την άλλη η δημιουργία νέων επαφών, νέων κύκλων.

Κάθε σπόρος χρειάζεται νερό για να βγάλει καρπούς, έτσι και οι επαφές, με μία φορά δεν είναι σίγουρο και άμεσο το αποτέλεσμα, χρειάζεται χρόνος και υπενθύμιση της παρουσίας μας.

* Σύμβουλος & Business Coach ΜμΕ/Startups

+302114094901
www.stellarlight.gr