ΕΛ.ΑΣ: Μέσα στις πόλεις η πλειονότητα των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων

78
Μέσα στις πόλεις η πλειονότητα των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων

Μέσα στις πόλεις σημειώνεται η πλειονότητα των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ).

Η συντριπτική πλειονότητα από τα 655 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, τα οποία σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2018 και προκάλεσαν το θάνατο σε 709 ανθρώπους οφείλεται με διαφορά σε παραβίαση του ορίου ταχύτητας, το οποίο οδήγησε σε σύγκρουση μέσα σε κατοικημένη περιοχή και στο θάνατο του οδηγού επιβατηγού οχήματος ιδιωτικής χρήσης,

Σύμφωνα με τα σχετικά στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι χαρακτηριστικό ότι, διερευνώνται ακόμη ως προς την αιτία τους τα 250 (38,2%) από το σύνολο των 655 θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων για το 2018, ενώ σε διάφορες αιτίες αναφερόμενες στον οδηγό οφείλονται τα υπόλοιπα 173 (26,4% επί του συνόλου) και σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού τα 56 (8,5%).

Ακόμα, στο σύνολο των 655 θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων ενεπλάκησαν 332 (50,7%) επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, 231 (35,3%) δίκυκλα και 52 (7,9%) φορτηγά βάρους κάτω των 3,5 τόνων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε 3 (0,5%) από τα 655 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα για το 2018 ενεπλάκησαν οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας.

Σε 451 (63,6%) από τα 655 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα για το 2018 νεκρός ήταν ο οδηγός, σε 153 (21,6%) νεκρός ήταν κάποιος πεζός, ενώ σε 105 (14,8%) νεκρός ήταν κάποιος επιβάτης.

Ακόμη, 224 (34,2%) από τα 655 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα για το 2018 αφορούσαν σύγκρουση, 192 (29,3%) εκτροπή και 155 (23,7%) παράσυρση.

Όσον αφορά τα θύματα των 655 θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων για το 2018, ηλικίας μόλις μέχρι 17 ετών ήταν 21 (3%), ενώ πρώτες στην σχετική θλιβερή κατάταξη είναι οι ηλικίες άνω των 55 ετών, με 283 θύματα (39,9%) και ακολουθούν οι ηλικίες 36 – 45 ετών, με 110 θύματα (15,5%), οι ηλικίες 18 – 25 ετών, με 104 θύματα (14,7%), οι ηλικίες 26 – 35 ετών, με 98 θύματα (13,8%) και οι ηλικίες 46 – 55 ετών, με 93 θύματα (13,1%).

Σε κατοικημένες περιοχές σημειώθηκαν τα 249 (38%) από το σύνολο των 655 θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων για το 2018 και ακολουθούν το λοιπό εθνικό οδικό δίκτυο, με 166 δυστυχήματα (25,3%) και το λοιπό οδικό δίκτυο της χώρας μας, με 158 δυστυχήματα (24,1%).

Τέλος, περίπου ισοκατανεμημένα σε όλο το εικοσιτετράωρο είναι τα χρονικά σημεία, στα οποία σημειώθηκαν τα 655 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα για το 2018.

Η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ήταν για το 2018, αλλά και για το 2017, η πρώτη με διαφορά τροχονομική παράβαση στη σχετική κατάταξη, αφού κατεγράφησαν 213.333 παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας για το 2018 και 208.190 για το 2017.

Στην ίδια κατάταξη ακολουθεί η μη χρήση κράνους, με 52.706 σχετικές παραβάσεις για το 2018 και 59.405 για το 2017, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η μέθη, με 33.394 σχετικές παραβάσεις για το 2018 και 32.964 για το 2017.

Επιπλέον, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ακολουθεί στην τέταρτη θέση της σχετικής κατάταξης, με 33.380 σχετικές παραβάσεις για το 2018 και 31.510 για το 2017, ενώ ακολουθεί η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, με 14.931 σχετικές παραβάσεις για το 2018 και 15.229 για το 2017.