Ενισχύoνται οι συγκοινωνίες της Αθήνας

196

Αλλαγή τοπίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας προαναγγέλλει το υπουργείο Υποδομών με τη σταδιακή ενσωμάτωση προσωπικού και οχημάτων στους κόλπους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).

Οι πρώτοι οδηγοί λεωφορείων έχουν ήδη «πιάσει τιμόνι» ενισχύοντας το συγκοινωνιακό έργο της πόλης, ενώ τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να αναλάβουν καθήκοντα και οι οδηγοί των τρόλεϊ.

Σημειώνεται ότι οι προσθήκες προσωπικού στα τρόλεϊ αναμένεται να γίνουν άμεσα αντιληπτές από τους μετακινούμενους, καθώς, όπως εξηγούν στελέχη του ΟΑΣΑ, τα μεγαλύτερα κενά σε οδηγούς παρατηρούνταν στα τρόλεϊ.

Ετσι εκτιμάται ότι εντός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου θα γίνει αισθητή η ενίσχυση του έργου των τρόλεϊ, καθώς θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους περισσότερα οχήματα, τα οποία βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια λόγω ελλείψεων σε οδηγούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ενσωμάτωση των οδηγών και τεχνικών στα τρόλεϊ καθυστέρησε σε σχέση με την αντίστοιχη διαδικασία στα λεωφορεία, καθώς η εκπαίδευση που απαιτείται είναι πιο εξειδικευμένη και κατά συνέπεια πιο χρονοβόρα.

Είναι η πρώτη φορά ύστερα από περίπου επτά χρόνια που ο φορέας των τρόλεϊ θα υποδεχθεί νέο προσωπικό. Η ενσωμάτωση των νέων εργαζομένων θα σημάνει αυτομάτως τη μείωση του φόρτου που παρατηρείται σε πολλές γραμμές των τρόλεϊ στο κέντρο της Αθήνας και κυρίως επί της λεωφόρου Πατησίων, όπου παρατηρούνται ακόμα φαινόμενα συνωστισμού.

Ο σχεδιασμός μάλιστα θέλει τη λειτουργία μιας νέας γραμμής τρόλεϊ στο κέντρο της Αθήνας που θα διέρχεται από την οδό Πατησίων. Πρόκειται για μια θετική ανατροπή στους κόλπους των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), καθώς τα τελευταία χρόνια οι τροποποιήσεις στις γραμμές περιλαμβάνουν στην πλειονότητά τους περικοπές δρομολογίων ή συγχωνεύσεις γραμμών.

Παράλληλα, εντός του τρέχοντος μηνός ξεκινάει η σταδιακή ένταξη των οχημάτων που προμηθεύεται το υπουργείο Υποδομών με τη μέθοδο του leasing. Το αρχικό «φρένο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην εν λόγω σύμβαση οδήγησε σε καθυστέρηση περίπου ενός μήνα της ένταξης των οχημάτων στο δυναμικό των ΟΣΥ. Ωστόσο η ανάκληση της αρχικής απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου σηματοδοτεί πλέον τη σταδιακή δρομολόγηση των νέων οχημάτων. Πρόκειται για 293 μεταχειρισμένα λεωφορεία ηλικίας έως 10 ετών, τα οποία θα ενισχύσουν τουλάχιστον 16 λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ στις οποίες σήμερα παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού.

Τα παραπάνω οχήματα μισθώθηκαν για περίοδο 3+1 ετών, ενώ οι ΟΣΥ διατηρούν, στη συνέχεια, το δικαίωμα εξαγοράς τους. Μέρος του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 40 αρθρωτών 18μετρων λεωφορείων κηρύχθηκε άγονος, καθώς δεν συγκεντρώθηκαν προσφορές. Ετσι αποφασίστηκε να αυξηθεί το σύνολο των υπόλοιπων λεωφορείων κατά 15% με τον συνολικό αριθμό οχημάτων που προμηθεύεται ο ΟΑΣΑ μέσω leasing να διαμορφώνεται στα 293, εκ των οποίων τα 243 θα είναι 12μετρα και τα 50 θα είναι 18μετρα αρθρωτά.