Καραμανλής: Ξεκινούν οι εργασίες για την γραμμή 4 του Μετρό

159

Στο αμέσως επόμενο τρίμηνο θα εγκατασταθεί εργοτάξιο στην πλατεία Εξαρχείων για να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό  «Άλσος Βεΐκου – Γουδί», ανακοίνωσε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εκφράζοντας την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει το έργο.

Πρόκειται για το τμήμα «Άλσος Βεΐκου – Γουδί», συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 νέους σταθμούς οι οποίοι θα εκτείνονται κατά μήκος 4 Δήμων, από το άλσος Βεΐκου, στην Κυψέλη και εν συνεχεία σε Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό. Καισαριανή και Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου με κατάληξη στο Γουδί.

Σύμφωνα με τον υπουργό η πλήρης περάτωση των πρόδρομων εργασιών σύμφωνα με τον Υπουργό υπολογίζεται στους 30 μήνες και ο συνολικός προϋπολογισμός του κυρίως έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δις ευρώ.

«Θα το κάνουμε για δύο λόγος. Πρώτον γιατί δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή στην Αθήνα χωρίς πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Δεύτερον, γιατί μία συντεταγμένη και ευνομούμενη πολιτεία έχει και την υποχρέωση να μην αφήσει καμία περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης και το σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών, ενημερώνοντας σχετικά με το έργο την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Όπως ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής ο κίνδυνος ακύρωσης του έργου  λόγω καθυστερήσεων από δικαστικές προσφυγές ξεπεράστηκε χάρη στις προσπάθειες της κυβέρνησης και πλέον η υλοποίησή του μπαίνει στην τελική φάση, καθώς είναι όλα έτοιμα για τη σύναψη σύμβασης αναφορικά με το σύνολο των μελετών, τις μετατοπίσεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες στο πρώτο τμήμα.

Τέλος, αναφέρθηκε στο θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου επισημαίνοντας ότι θα μετακινούνται 60.000 λιγότερα οχήματα, η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια θα ανέρχεται σε 1.216 μεγαβατώρες, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα θα μειωθεί κατά 318 τόνους ημερησίως.

Για Εγνατία Οδός και διόδια

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης την επιτροπή και για τη συμφωνία - πλαίσιο, που αφορά στις υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης σταθμών διοδίων της Εγνατία Οδού. «Προχωράμε στην τοποθέτηση των διοδίων», είπε ο κ. Καραμανλής, ενημέρωσε όμως τους βουλευτές ότι, μετά από διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, η χρέωση θα διαμορφωθεί στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αντί των 5 λεπτών που είχε συμφωνηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αναφορικά με την συμφωνία-πλαίσιο για τους σταθμούς διοδίων, ο υπουργός επισήμανε ότι κύριο αντικείμενο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ, πέρα από το κατασκευαστικό της έργο, είναι η διαχείριση της λειτουργίας, η συντήρηση και εκμετάλλευση ενός εκτεταμένου οδικού δικτύου και πρόσθεσε ότι στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ λειτουργούν σήμερα 18 σταθμοί διοδίων και προγραμματίζονται να λειτουργήσουν και άλλοι δύο νέοι μετωπικοί σταθμοί στο Νησέλι και την Καβάλα, καθώς και 43 πλευρικοί σταθμοί, σύμφωνα με απόφαση που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με ΚΥΑ το 2017.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στο ιστορικό για την ανάπτυξη των διοδίων και επισήμανε ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη διοδίων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, όπως αυτός καταγράφηκε στην ΚΥΑ Χαρδούβελη-Χρυσοχοΐδη το 2014, περιλάμβανε μόνο μετωπικούς σταθμούς διοδίων και καθόλου πλευρικούς σταθμούς διοδίων.

«Οι εννέα λειτουργούντες μετωπικοί σταθμοί, σύμφωνα με την ΚΥΑ της κυβέρνησης Σαμαρά, θα πήγαιναν από εννέα σε δεκατρείς. Τι έγινε μετά; Θυμάστε το κίνημα “δεν πληρώνω” και τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διόδια. Όταν όμως ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση αύξησε τους μετωπικούς σταθμούς και όλα τα διόδια, από 13 σε 63. Αυτό για να θυμόμαστε όλοι τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, με ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη το 2018. Με το νέο αριθμό διοδίων, το κόστος ανά χιλιόμετρο πήγαινε κοντά στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λοιπόν μια πολύ ωραία κωλοτούμπα. Όσο ήταν αντιπολίτευση έλεγε ότι δεν θα βάλει διόδια, ήρθε στην κυβέρνηση αύξησε τα διόδια από τα 13 στα 63 και αύξησε και το κόστος στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο».