Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου (Photos)   

462
Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου
Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου

Μεγάλη προσέλευση πολιτικών, δημοσιογράφων, ειδικών της επικοινωνίας και πολιτών πέτυχε η χθεσινή παρουσίαση του πρώτου βιβλίου του δημοσιογράφου Σπύρου Καπράλου που φέρει τον τίτλο «Συγκρούσεις και Πολιτική Επικοινωνία – Η Ανατομία ενός War Room».

Είναι το πρώτο της σειράς «Ποιοτική Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες» στο πλαίσιο της συνεργασίας των Εκδόσεων Παπαζήση με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας (European Communication Institute) και το Ιδρυμα Προαγωγής της Δημοσιογραφίας Μπότση.

Η σειρά των βιβλίων «θα συνδυάσει την έρευνα με την επιστημοσύνη, με στόχο την ολιστική προσέγγιση στην επικοινωνία», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε κατά την παρουσίαση του βιβλίου ο εκδότης Αλέξανδρος Παπαζήσης.

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Κεφάλα, Χρήστος Μπουκώρος, Φίλιππος Φόρτωμας και Γιώργος Στύλιος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Σαρακιώτης, δημοσιογράφοι του πολιτικού ρεπορτάζ, ειδικοί της επικοινωνίας και πλήθος κόσμου.

Για το βιβλίο μίλησαν ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στη μακρόχρονη σχέση φιλίας με τον κ. Καπράλο, αναφέρθηκε στα πέντε βασικά συμπεράσματα που εξάγονται από το βιβλίο.

Αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση του πρώην Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος με αφορμή τας όσα ακούστηκαν από τους ομιλητές επεσήμανε: «Συναρτώ και συσχετίζω την έννοια της «αίθουσας πολέμου» με το υποκείμενο των όσων κάνεις. Και για μένα, υποκείμενο των όσων κάνεις, όταν περνάς μία τόσο μεγάλη κρίση όπως αυτή που περάσαμε, είναι η πατρίδα και όχι το κόμμα».

Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου

Ο πρώην υπουργός και δημοσιογράφος, Νίκος Ξυδάκης, χαρακτήρισε τον τίτλο του βιβλίου «ρηξικέλευθο», αλλά διευκρίνισε ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν εχθροί. Υπάρχουν πολιτικοί αντίπαλοι, όρο που χρησιμοποιεί και ο συγγραφέας του βιβλίου. Μίλησε για το «μικρό μήνυμα» που αποστέλλεται μέσω των social media και το» μεγάλο μήνυμα» που αποστέλλεται μέσω των συμβατικών ΜΜΕ.

Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου

Το «μικρό μήνυμα» είναι περισσότερο διεισδυτικό στην κοινή γνώμη και περισσότερο επιρρεπές στην προπαγάνδα, σημείωσε. Η πρώην επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του «Ποταμιού», Λίνα Παπαδάκη, μίλησε για την επαγγελματική σχέση της με τον Σπύρο Καπράλο και τη χαμένη εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτικής και του πολίτη.

«Η επιτυχία της δημοκρατίας είναι να κατανοήσουμε τις ανάγκες του πολίτη, που ξεχάσθηκαν στην προσπάθειά μας να φύγουμε από την κρίση» σημείωσε. Χαιρετισμούς απεύθυναν ο πρόεδρος του Ιδρύματος Μπότση, Πάνος Καραγιάννης και η πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου.

Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου

Ο συγγραφέας αναφέρθηκε στη δομή του βιβλίου που αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια: Στο πρώτο μπαίνουν οι παράμετροι για να σχεδιασθεί μια στρατηγική επικοινωνίας και αναλύεται με ποιον τρόπο το εκλογικό σύστημα επηρεάζει τη στρατηγική επικοινωνίας. Για παράδειγμα, άλλη είναι η στρατηγική σε μια χώρα με δικομματισμό και άλλη σε μια χώρα με πολυκομματικό σύστημα. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά τη σχέση του πολίτη με την πολιτική διαδικασία και τον ρόλο των νέων τεχνολογιών.

Όπως διαπιστώθηκε από ποιοτική έρευνα, που έγινε στο πλαίσιο της συγγραφής του βιβλίου, ένας πολιτικός μηχανισμός πρέπει να βρίσκεται σε διαδικασία πολιτικής επικοινωνίας καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας του πολιτικού κόμματος. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά τη θητεία του συγγραφέα στη διεύθυνση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται μια οργανωμένη απόπειρα βελτίωσης της επικοινωνίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Κέρδισε τις εντυπώσεις το «War Room» του Σπύρου Καπράλου

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ευρώπη πρέπει να ξαναδεί το κομμάτι της επικοινωνίας. Είναι κάτι που προέκυψε από την ποιοτική έρευνα και την επιστημονική τεκμηρίωση» σημείωσε ο συγγραφέας και κατέληξε: «Κάθε πολιτικός οργανισμός οφείλει να διαθέτει έναν καλά οργανωμένο χώρο επικοινωνίας, που θα τον καταστήσουν ανταγωνιστικό στο δύσκολο τερέν της πολιτικής. Υπάρχει ανάγκη ένας οργανισμός να είναι ανθεκτικός, διότι στον πόλεμο οι ευκαιρίες δεν περιμένουν».