Μεγάλη κινητικότητα στον Έβρο: 400 απόπειρες εισόδου σε ένα 24ωρο

340
Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο: «Απαράδεκτες οι τουρκικές αναφορές για «συνθήκες Άουσβιτς» στον Έβρο»

Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται από την Τρίτη στον Έβρο. Μάλιστα, προχθές καταγράφηκε διπλασιασμός των μεταναστευτικών ροών στα χερσαία σύνορα Ελλάδας - Τουρκίας στον Έβρο.

Η μεγαλύτερη πίεση παρατηρήθηκε τις βραδινές ώρες σε Φέρες και Τυχερό. Σε διάστημα 24 ωρών, οι αστυνομικές δυνάμεις απέτρεψαν την είσοδο σε περισσότερους από 400 παράτυπους μετανάστες, σύμφωνα με την “Καθημερινή”.

Πρόκειται για ποσοστιαία μεταβολή που αγγίζει το 100%, καθώς οι αποτροπές τις προηγούμενες ημέρες κυμαίνονταν μεταξύ 200-250. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, οι περισσότεροι από τους μετανάστες που κατάφεραν να φτάσουν στα σύνορα είχαν ξεκινήσει το ταξίδι τους από την Κωνσταντινούπολη.

Την ίδια ώρα, αξιολογούνται πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ομάδες 500-1.000 ατόμων μετακινούνται και νοτιότερα, προς τις παράκτιες περιοχές της Τουρκίας.

Ανησυχία για νέες ροές στο Αιγαίο

Αντίστοιχη ανησυχία υπάρχει και στο Λιμενικό. Στελέχη του αποκάλυψαν την Τετάρτη στην «Καθημερινή» ότι τις τελευταίες δύο ημέρες βρίσκονται σε επιφυλακή έπειτα από πληροφορίες για μετακίνηση σημαντικού αριθμού μεταναστών προς τις ακτές της Τουρκίας, απέναντι από τη Λέσβο, την Κω, το Φαρμακονήσι και αλλού.

Πάντως, η εικόνα που μεταδίδουν τα τέσσερα εναέρια μέσα (τρία αεροπλάνα και ένα ελικόπτερο) που περιπολούν στα σύνορα υπό την ομπρέλα του Frontex, δεν είχε –μέχρι χθες– επιβεβαιώσει τους φόβους των στελεχών του Λιμενικού.

Περισσότερο καθησυχαστικοί εμφανίζονται αξιωματούχοι από κεντρικές υπηρεσίες και στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Αποδίδουν την αύξηση των ροών στην εποχικότητα του μεταναστευτικού φαινομένου και όχι σε μια οργανωμένη προσπάθεια των τουρκικών Αρχών να αυξήσουν την πίεση στα σύνορα, όπως εκείνη του περασμένου Φεβρουαρίου.

Το τελευταίο δεκαπενθήμερο, στο Ανατολικό Αιγαίο οι απόπειρες παράτυπων μεταναστών να καταπλεύσουν με βάρκες σε ελληνικά νησιά ανέρχονται κατά μέσον όρο σε 3 με 4.

Διαπιστώνεται η χρήση μεγαλύτερων σκαφών από τα κυκλώματα των διακινητών - πιθανόν για λόγους ασφαλείας και προκειμένου να αυξήσουν κατά 10 με 15 άτομα τον αριθμό των διακινούμενων ανά δρομολόγιο.

Ακόμα, στη Λέσβο υπήρξαν περιστατικά που οι διακινούμενοι μετέφεραν κρυμμένη στα πόδια τους και δεύτερη μηχανή έτσι ώστε μετά την καταστροφή της πρώτης από άνδρες του Λιμενικού να μπορέσουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς τις ακτές των ελληνικών νησιών.

Αυτή η πρακτική που εφαρμόζεται συστηματικά το τελευταίο διάστημα.