Μία νέα σειρά από αλλαγές ξεκινά να εφαρμόζει από σήμερα, Τετάρτη, η Google, σε πολλά από τα βασικά της προϊόντα, όπως είναι το Google Maps και το Search με στόχο να διευκολύνει τους χρήστες να κάνουν πιο «βιώσιμες» επιλογές. 

«Σήμερα, η κλιματική αλλαγή είναι κάτι παραπάνω από μία απειλή» δήλωσε σχετικά ο CEO της Google, Sundar Pichai, προσθέτοντας πως «είναι ένας πραγματικός και τωρινός κίνδυνος. Από τις πυρκαγιές στις δασικές εκτάσεις μέχρι τις πλημμύρες και τις όλο και πιο συχνές και έντονες καταιγίδες, η κλιματική αλλαγή είναι το πιο σημαντικό ρίσκο που αντιμετωπίζουμε, ένα που επηρεάζει την υγεία μας, τις οικονομίες μας και το μέλλον μας σε αυτό τον πλανήτη». 

Όπως αναφέρει το CNBC, η Google είναι μία επιχείρηση «ηγέτης» στην βιωσιμότητα. Έγινε «ουδέτερη» στις εκπομπές άνθρακα το 2007, το οποίο σημαίνει πως αντισταθμίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιεί και έχει «υποσχεθεί» να λειτουργεί πλήρως με ενέργεια που δεν χρησιμοποιεί άνθρακα μέχρι το 2030. 

«Αυτό σημαίνει πως κάθε ερώτηση που ρωτάει κανείς τη (μηχανή αναζήτησης της) Google, κάθε email που στέλνει, κάθε YouTube που βλέπει θα ΄λειτουργεί΄ χωρίς καμία εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα στον αέρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Pichai, τονίζοντας πως «το σκεφτόμαστε ως ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα που μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο».

Τι αλλάζει στα προϊόντα της Google:

Το Google Maps θα προτείνει διαδρομές για τις οποίες θα χρειάζονται λιγότερα καύσιμα, όταν ο χρόνος της διαδρομής δεν θα έχει μεγάλη διαφορά με τις διαδρομές που δεν θα είναι «eco-friendly». Αυτό το update έχει ανακοινωθεί από τον Μάρτιο, αλλά τίθεται σήμερα σε εφαρμογή στις ΗΠΑ, ενώ θα «έρθει» στην Ευρώπη το 2022.

Google Travel

Η Google θα ενημερώνει τον χρήστη για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τις πτήσεις που αναζητά. Το νέο στοιχείο τίθεται σε εφαρμογή από την Τετάρτη για σχεδόν όλες τις πτήσεις. 

Παράλληλα, στόχος είναι να βοηθήσει τους χρήστες να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Όπως αναφέρεται την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των αναζητήσεων στην Google για «eco-hotel» έχουν διπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, δίπλα στο όνομα των ξενοδοχείων στην αναζήτηση θα εμφανίζεται ένα «σήμα» αν έχουν λάβει πιστοποίηση από το Earth Check ή το Green Key. Αυτό το στοιχείο τέθηκε σε εφαρμογή από τις 22/09.

Χρήση ενέργειας

Η Google θα κάνει υποδεικνύει στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης αγορών προϊόντων, τα προϊόντα αυτά που απαιτούν περισσότερη ενέργεια, όπως για παράδειγμα φούρνοι, πλυντήρια πιάτων και θερμοσίφωνες. Αυτό το στοιχείο τίθεται σε εφαρμογή στις ΗΠΑ την Τετάρτη. 

Παράλληλα, από το 2022 το Google Search θα κάνει πιο εύκολη την αναζήτηση των πιο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. 

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό θα είναι το «σκορ» βιωσιμότητας μιας εταιρείας, το οποίο θα εμφανίζεται μαζί με το σήμα της μετοχής και της τρέχουσας τιμής στις αγορές. Το σκορ βιωσιμότητας παρέχεται από το Climate Disclosure Project.

Google Nest

Το νέο χαρακτηριστικό του Google Nest ονομάζεται Energy Shift και θα ρυθμίζει αυτόματα τον θερμοστάτη ανάλογα με το αν η πηγή ενέργειας είναι «καθαρή» ή όχι.