Καθαρά κέρδη €592,3εκ. για το 2022 (χρήση 2021: €259,4εκ.) αυξημένα κατά 128,3% σε ετήσια βάση ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ.

Στο δ’ τρίμηνο 2022 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €306,5εκ. (δ’ τρίμηνο 2021: €81,2εκ.), αυξημένα κατά 277,6% ενσωματώνοντας κέρδος €181,3εκ. από την πώληση της Betano. Σε επαναλαμβανόμενη βάση και μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη, τα καθαρά κέρδη 2022 ανήλθαν σε €436,0εκ, αυξημένα κατά 73,8% σε ετήσια βάση, ενώ διαμορφώθηκαν σε €127,5εκ. το δ’ τρίμηνο 2022, υψηλότερα κατά 47,9% σε ετήσια βάση, επιδεικνύοντας βελτιωμένα περιθώρια.

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν στα €1.939,0εκ. έναντι €1.538,8εκ. το 2021, αυξημένα κατά 26,0% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης των παιχνιδιών και της διευρυμένης πελατειακής μας βάσης στο online. Το δ’ τρίμηνο 2022 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα €540,9εκ., φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ, αυξημένα κατά 8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αντικατοπτρίζοντας την ώθηση που έδωσαν οι επιτυχημένες βελτιώσεις στα παιχνίδια μας. Παράλληλα, τα έσοδα ενισχύθηκαν από την αυξημένη επισκεψιμότητα στα πρακτορεία μας και την παικτική δραστηριότητα στο σύνολο των καναλιών διανομής μας, καθώς και από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, παρά τα ευνοϊκά για τους παίκτες αποτελέσματα αγώνων.

• Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε το 2022 κατά 31,8% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €798,8εκ. (χρήση 2021: €605,8εκ.) ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το δ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €223,9εκ. αυξημένο κατά 14,7% (δ’ τρίμηνο 2021: €195,3εκ.).

• Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2022 αυξήθηκαν κατά 33,7% στα €736,0εκ. (χρήση 2021: €550,3εκ.), ή κατά 38,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας αυξημένα έσοδα και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €202,7εκ. (δ’ τρίμηνο 2021: €170,4εκ.) αυξημένα κατά 18,9% ή κατά 17,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

• Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν στα €365,1εκ. έναντι €321,8εκ. το 2021, αυξημένα κατά 13,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, υποστηρίζοντας την πλήρη επαναλειτουργία των retail δραστηριοτήτων το 2022 έναντι των επιβεβλημένων περιορισμών το 2021 λόγω της πανδημίας, καθώς και την ανάπτυξη του online. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €113,9εκ. υψηλότερα κατά 22,2% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα κυρίως των αυξημένων εξόδων προβολής και διαφήμισης. Σε συγκρίσιμη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2022 και του δ’ τριμήνου 2022 αυξήθηκαν κατά 11,5% και 23,9% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.

• Ισχυρή ταμειακή θέση με δείκτη Καθαρού Δανεισμού/EBITDA στο 0.08x (0,15x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων)

• Συνολική ανταμοιβή μετόχων για το 2022 : €1,45 ανά μετοχή o Συνολικό ποσό μερίσματος ύψους €1,00. Πρόταση προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 27 Απριλίου για υπόλοιπο μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2022 στα €0,70. Ημερομηνία αποκοπής μερίσματος 6 Ιουνίου 2023. Προμέρισμα €0,30 ήδη διανεμημένο στις 9 Νοεμβρίου 2022. o Επιστροφή κεφαλαίου €0,45 ανά μετοχή, υπό την αίρεση της έγκρισης της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Ημερομηνία αποκοπής 19 Ιουνίου 2023.

Οκ. Jan Karas, Διευθύνων Συμβούλος του ΟΠΑΠ σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2022 δήλωσε: «Κατά το τέταρτο τρίμηνο, Ο ΟΠΑΠ σημείωσε επιδόσεις-ρεκόρ σε τριμηνιαία βάση, ολοκληρώνοντας μια εξαιρετική χρονιά, με απτή πρόοδο στην υλοποίηση των στρατηγικών στόχων μας και ενισχυμένη δραστηριότητα σε όλα τα κανάλια μας. Το EBITDA διαμορφώθηκε πάνω από τις τελευταίες εκτιμήσεις μας – και με ενισχυμένα περιθώρια – ενώ σε επίπεδο μόχλευσης βελτιώθηκε περαιτέρω η θέση μας. Στο πλαίσιο αυτό, και βάσει της σταθερής δέσμευσης μας στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προτείνουμε μια γενναιόδωρη συνολική ανταμοιβή προς τους μετόχους για το οικονομικό έτος 2022, ύψους €1,45 ανά μετοχή, συμπεριλαμβανομένου του ήδη καταβληθέντος προμερίσματος των €0,30 ανά μετοχή. Επιπλέον, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας, προχωρήσαμε πρόσφατα στην έναρξη λειτουργίας της ανανεωμένης και ανταγωνιστικής online στοιχηματικής πλατφόρμας του ΟΠΑΠ, ώστε να προσφέρουμε μια ακόμη πιο διασκεδαστική εμπειρία. Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση των ψηφιακών δυνατοτήτων στα καταστήματά μας βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και αποδίδει καρπούς, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη της συνολικής πελατειακής βάσης και την κίνηση στο δίκτυο μας. Κοιτώντας στο μέλλον, θα εστιάσουμε στην ανάδειξη των καταστημάτων μας ως τοπικών προορισμών προσιτής διασκέδασης. Επίσης, θα επεκτείνουμε την online παρουσία μας, μέσω της iLottery πρότασής μας, με την οποία ολοκληρώνουμε το «οπλοστάσιο» μας στον τομέα του online gaming. Ακόμη, παραμένει ισχυρή η δέσμευσή μας στην επίτευξη δυναμικών επιδόσεων και στην υλοποίηση του οράματός μας για την παροχή κορυφαίας στο είδος της διασκέδασης, σε συνδυασμό με την προσφορά προς την κοινωνία».

Καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR)

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) στη χρήση 2022 αυξήθηκαν κατά 26,0% σε ετήσια βάση στα €1.939,0εκ. (χρήση 2021: €1.538,8εκ.) ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας του επίγειου δικτύου μας το 2022 έναντι των επιβεβλημένων περιορισμών λόγω της πανδημίας το 2021, καθώς και στις online δραστηριότητές μας που επιδεικνύουν ισχυρή ανάπτυξη. Το GGR στο δ’ τρίμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 8,5% σε ετήσια βάση στα €540,9εκ. (δ’ τρίμηνο 2021: €498,5εκ.), αντανακλώντας αυξημένη παικτική δραστηριότητα τόσο στο online όσο και στο επίγειο δίκτυό μας, υποβοηθούμενο από το Παγκόσμιο Κύπελλο, παρά τα ευνοϊκά για τους παίκτες αποτελέσματα.

Μικτό Κέρδος από παιχνίδια

Το μικτό κέρδος από παιχνίδια τη χρήση 2022 διαμορφώθηκε στα €798,8εκ., έναντι €605,8 το 2021, αυξημένο κατά 31,8% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων και των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους. Tο δ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 14,7% σε ετήσια βάση και ανήλθε στα €223,9εκ. έναντι €195,3εκ. το δ’ τρίμηνο 2021.

EBITDA

Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €736,0εκ. το 2022 έναντι €550,3εκ. το 2021, αυξημένα κατά 33,7%, ή κατά 38,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Στο δ’ τρίμηνο 2022 τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα €202,7εκ. έναντι €170,4 εκ. το δ΄ τρίμηνο 2021, αυξημένα κατά 18,9% σε ετήσια βάση ή κατά 17,7% σε επαναλαμβανόμενη ετήσια βάση ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων και τη συνεχιζόμενη προσήλωση στη συνετή διαχείριση κόστους. Δημοσιευμένα μεγέθη Επαναλαμβανόμενα μεγέθη * Μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα έξοδα ύψους €10,2εκ. τo 2022 και έσοδα ύψους €11,6εκ. το 2021 (έξοδα ύψους €1,3εκ. στο δ’ τρίμηνο ‘22 και €2,9εκ. στο δ’ τρίμηνο ‘21)

Καθαρά κέρδη

Τα καθαρά κέρδη στη χρήση 2022 ανήλθαν σε €592,3εκ., έναντι €259,4εκ. στη χρήση 2021, αυξημένα κατά 128,3% ή κατά 73,8% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Τα καθαρά κέρδη στο δ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €306,5εκ., ενσωματώνοντας κέρδη €181,3εκ. από την πώληση της Betano, παρουσιάζοντας αύξηση 277,6% σε ετήσια βάση ή 47,9% σε ετήσια και επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα επίσης από μειωμένα χρηματοοικονομικά έξοδα.

Αριθμολαχεία

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) από αριθμολαχεία διαμορφώθηκαν σε €709,5εκ. το 2022 έναντι €549,2εκ. το 2021, αυξημένα κατά 29,2% σε ετήσια βάση αντικατοπτρίζοντας ισχυρή εμπορική δραστηριότητα έναντι των περσινών περιορισμών (lockdowns). Τα GGR των αριθμολαχείων το δ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν στα €193,9εκ. αυξημένα κατά 5,5%, κυρίως λόγω των ευνοϊκών jackpot στο ΤΖΟΚΕΡ και της ισχυρής επίδοσης του ΚΙΝΟ.

Αθλητικός στοιχηματισμός

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού ανήλθαν σε €603,7εκ. το 2022 έναντι €521,4εκ. το 2021 καταγράφοντας αύξηση 15,8% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της συνεχούς λειτουργίας των καταστημάτων μας σε όλη τη διάρκεια του 2022 και της ισχυρής συνεισφοράς του online. Το δ’ τρίμηνο 2022 το Παγκόσμιο Κύπελλο συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα πρακτορεία μας και της παικτικής δράσης. Τα GGR του αθλητικού στοιχηματισμού διαμορφώθηκαν σε €161,0εκ. μειωμένα κατά 3,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι (δ΄ τρίμηνο 2021: €166,0εκ.), αντικατοπτρίζοντας ευνοϊκά για τους παίκτες αποτελέσματα.

VLTs

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) από τα VLTs το 2022 ανήλθαν σε €318,4εκ. έναντι €194,6εκ. τo 2021, αυξημένα κατά 63,6% σε ετήσια βάση. Τα GGR από τα VLTs στο δ’ τρίμηνο 2022 κατέγραψαν ιστορικά υψηλή τριμηνιαία επίδοση και ανήλθαν σε €93,4εκ. αυξημένα κατά 26,1% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της υψηλότερης επισκεψιμότητας στα πρακτορεία μας, ενώ η συνεχής βελτιστοποίηση της παικτικής εμπειρίας μέσω της ανανέωσης του στόλου των παιγνιομηχανημάτων και του αναβαθμισμένου περιεχομένου, αποδίδει καρπούς.

Σκρατς & Λαχεία

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) από Σκρατς & Λαχεία το 2022 διαμορφώθηκαν στα €107,9εκ. έναντι €88,8εκ. το 2021 αυξημένα κατά 21,5% σε ετήσια βάση. Τα GGR των Σκρατς & Λαχείων ανήλθαν στο δ’ τρίμηνο 2022 στα €31,9εκ. αυξημένο κατά 15,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα αυξημένης παικτικότητας τόσο στο Σκρατς όσο και στα Λαχεία.

Διαδικτυακό Καζίνο

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) από το διαδικτυακό καζίνο ανήλθαν σε €199,5εκ. στη χρήση 2022 αυξημένα κατά 7,9% σε ετήσια βάση (χρήση 2021: €184,8εκ.). Το δ’ τρίμηνο 2022 τα GGR από το διαδικτυακό καζίνο ανήλθαν σε €60,7εκ. έναντι €46,9εκ. το δ’ τρίμηνο 2021, αυξημένα κατά 29,4% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της διευρυμένης πελατειακής μας βάσης και των βελτιώσεων στα παιχνίδια μας, σε συνδυασμό με την ενισχυμένη παικτική δραστηριότητα από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.