Προ των πυλών βρίσκεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως έχει διαμηνυθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι έτοιμο προς τα τέλη του 2023.

Όσον αφορά την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου, αυτή δεν έχει οριστικοποιηθεί, αν και αναμένεται ανέρχεται κοντά στο ένα ευρώ.

Χθες, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου όπου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, παρουσίασαν την πρόοδο του πολυαναμενόμενου έργου.

Στη συνέντευξη τύπου, επίσης, συμμετείχαν ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ο Υπουργός Μακεδονίας- Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία – Έλλη Γεράρδη, η επικεφαλής του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στα γεγονότα που επιβεβαιώνουν ότι το έργο έχει πλέον μπει στην τελική ευθεία:

  • Οι κατασκευαστικές εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί κατά 87%.
  • Έχουν ξεκινήσει εντατικά οι δοκιμές σε συρμούς και συστήματα.
  • Υπάρχει μεγάλη πρόοδος και στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
  • Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια 18 συρμών και σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για άλλους 15.
  • Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τον Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό.
  • Και το ένα μετά το άλλο, τα εργοτάξια κλείνουν.

Αναφέρθηκε ειδικά στο σταθμό Βενιζέλου, όπου «έχουν γίνει άλματα προόδου και τα έργα επιτέλους προχωρούν», σημειώνοντας δε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού ολοκληρώθηκε σχεδόν στο σύνολο του έργου η ασφαλής απόσπαση των αρχαιοτήτων, ώστε να φυλαχθούν και στη συνέχεια να επανατοποθετηθούν.

Επίσης, όπως έγινε γνωστό, ολοι οι σταθμοί, στους οποίους έχουν βρεθεί αρχαιότητες, με κορυφαίους τον Σταθμό Βενιζέλου και τον Σταθμό Αγίας Σοφίας, θα αποδοθούν ως σταθμοί-μουσεία στην πόλη.

Εστίασε ακόμα ότι προχωρά και η επέκταση προς Καλαμαριά που έχει υλοποιηθεί κατά 85% στα έργα πολιτικού μηχανικού.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς σε πρώτη φάση. Θα υπάρχουν 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και απόλυτη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Στην πρώτη φάση λειτουργίας του, το Μετρό θα εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως. Και με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, υπολογίζεται ότι στους δρόμους της πόλης θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 60.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.