Τρίτη
24 Μαΐου 2022

Range Rover Sport: Ένα Sport «supercar» (vid)

To νέο Range Rover κάνει ό,τι ακριβώς πρέπει και έχει όσα ακριβώς χρειάζεται για να διακαιώσει το "Sport" που το συνοδεύει

Αυτοκίνητο

Λοιπόν, έχουμε και λέμε: μετά τη αποκάλυψη της πέμπτης γενιάς του Range Rover πέρυσι, ήρθε και το συνοδευτικό πιάτο, το Range Rover Sport.

Αν και, μπορεί να μιλάμε για το κυρίως, κρίνοντας από τη δημοφιλία του. Και γιατί είναι τόσο δημοφιλές το Sport; Γιατί η προσηνής σχεδίαση είναι η απόλυτη αντίφαση με την αυθάδεια των δυνατοτήτων του. 

Πέρα από την εμφάνιση όμως, υπάρχει και η ουσία. 

h

H στρεπτική ακαμψία του νέου Range Rover Sport (αυξημένη κατά 35%) κοιτάει αφ' υψηλού την αντίστοιχη του Range Rover, κάτι που ευεργετεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τώρα πια κάθεσαι 20 χιλιοστά χαμηλότερα και, "χωμένος” στο αμάξωμα ενθαρρύνεσαι να τα εκμεταλλευτείς. 

Είναι ψηλότερο και μακρύτερο σε σχέση με το παρελθόν (του), με περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι στο πίσω μέρος, και χώρο αποσκευών που έχει αυξηθεί στα 835 λίτρα.

Διατίθεται με τετραδιεύθυνση, ασφαλώς ηλεκτρονικό διαφορικό, torque vectoring και "ενεργή” ανάρτηση Dynamic Air Suspension για άνεση όταν τα πράγματα είναι δύσκολα και οδική συμπεριφορά όταν δεν είναι.

Υπάρχει ακόμη cruise control προσαρμοζόμενο -και- για συνθήκες εκτός δρόμου και όλα τα προηγούμενα μάντεψε τι κάνουν: το Sport ένα άξιο τέκνο της μάρκας που μπορεί να μεταφέρει την πολυτέλειά της πολύ πέρα από το σημείο που τελειώνουν οι άσφαλτοι αυτού του κόσμου. Αυτή τη φορά όμως, δεν υπάρχει επταθέσιο. Η Land Rover αποφάσισε ότι αν καλοβλέπεις το Sport, η τρίτη σειρά καθισμάτων μάλλον δεν είναι η προτεραιότητά σου. Λογικό.

h

Ήδη από το λανσάρισμα υπάρχουν έξι κινητήρια σύνολα για να επιλέξετε, όλα συνδυασμένα με 8τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της ZF: δύο plug-in υβριδικά, τρία ήπια υβριδικά (ένα βενζίνης, δύο ντίζελ) και ένας νέος V8 με διπλό turbo και χωρητικότητα τσακωμένη με τα ήθη της εποχής στα 4,4 λίτρα. Αυτός ο τελευταίος, είναι ο πρώτος τη τάξει της γκάμας και αποδίδει 530 ίππους, υπεραρκετούς για τα 0-100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα.

r

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα αποδίδουν 510 και 440 ίππους, με το πρώτο να επιτυγχάνει τα περιβόητα τα 0-100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, τέσσερα δέκατα πιο γρήγορα από τη λιγότερο ισχυρή έκδοση. Και τα δύο σύνολα συνδυάζουν έναν εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα και η "ηλεκτρική” αυτονομία φτάνει τα 110 χιλιόμετρα, περίπου. Μην ξεχνάς ότι αυτά είναι "θεωρητικά”, αλλά όση κι αν είναι η απόκλιση από την πραγματικότητα, το πιθανότερο είναι ότι -θα- υπερκαλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες κίνησης στην πόλη, ενός αυτοκινήτου που είναι κατασκευασμένο για οπουδήποτε αλλού εκτός από αυτή. Το 2024 αναμένεται και μια έκδοση BEV.

t

Όσο για τις τιμές, αυτό κι αν το περιμέναμε: ξεκινούν από ψηλά (111.000 ευρώ) και θα καταλήγουν πολύ ψηλότερα (193.000 ευρώ).

Τα περί συναρπαστικού πάντως, επιβεβαιώνονται με το εκπληκτικό βίντεο της εταιρίας, μια παραγωγή κινηματογραφικών προδιαγραφών.

Κι αυτό, θα είναι το τελευταίο μας θαυμαστικό.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

To νέο «supercar» του Λεμπρόν Τζέιμς (vid)

Μόνο απαρατήρητο δεν περνάει το νέα τετράτροχο στολίδι του Λεμπρόν Τζέιμς, το οποίο πέρα από ασύλληπτα ισχυρό, μπορεί και κινείται και σαν… κάβουρας