Πέμπτη
08 Οκτωβρίου 2026

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Τι θα ισχύσει για το 2020 - Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρέωση του 30%

Οικονομία
Από την 1η Ιανουαρίου 2020 θα τεθεί σε ισχύ το νέο καθεστώς για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, μισθωτοί, αγρότες και όσοι αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα θα πρέπει να εξοφλούν με πλαστικό χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών, αξίας ίσης με το 30% του συνολικού ετήσιου πραγματικού εισοδήματός τους.

Σε περίπτωση μη κάλυψης του απαιτούμενου ποσοστού θα επιβάλλεται ποινή φόρου με συντελεστή 22% στο ακάλυπτο ποσό, τη διαφορά δηλαδή ανάμεσα στις απαιτούμενες e-αποδείξεων και αυτές που θα εμφανίσει ο φορολογούμενος.

Στο εισόδημα, που θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του 30%, δε θα περιλαμβάνονται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης και τυχόν δαπάνες του φορολογούμενου για διατροφή.

Ανώτατο όριο στο ποσό των δαπανών είναι τα 20.000 ευρώ, ανεξαρτήτως εισοδήματος, ενώ σε κάθε φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο τραπεζικός λογαριασμός το απαιτούμενο όριο δαπανών θα περιορίζεται στα 5.000 ευρώ.

Ποιες δαπάνες μετρούν για το 30%

Στις δαπάνες, που θα λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη του 30% περιλαμβάνονται έξοδα, όπως:

- έξοδα για πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ και κοινοχρήστων

- νοσήλια

- ιατρικές επισκέψεις

- ιατρικές εξετάσεις

- δίδακτρα

- ασφάλιστρα

Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρέωση του 30%

Από την υποχρέωση να καλύψουν το 30% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος με δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών εξοφληθείσες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής θα εξαιρούνται, σύμφωνα «Τα Νέα», πλήρως:

- Φορολογούμενοι 70 ετών και άνω.

- Άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω.

- Φορολογούμενοι που βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση.

- Φορολογικοί κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΕΟΧ, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα.

- Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή.

- Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

- Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία.

- Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.

- Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).

- Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών).

- Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα.

- Οι φυλακισμένοι.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Κρατικά «φέσια»: Άλμα στα 3,82 δισ. ευρώ τον Αύγουστο - Πάνω από 1 δισ. οι επιστροφές φόρων

Νέα επιδείνωση καταγράφεται στο μέτωπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες, με τα κρατικά «φέσια», μαζί με τις εκκρεμείς επιστροφές φόρων, να εκτοξεύονται τον Αύγου...

Σε διαβούλευση το νέο πλαίσιο για οφειλέτες και servicers - Όλες οι αλλαγές σε ιδιωτικό χρέος, crypto και χρηματοπιστωτική αγορά

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με βασικό πυρήνα την ενίσχυση της προστασίας των οφειλετών και την αυστηρότερη ...

Φόρτωση άρθρων...