Τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν άμεσα στο «καλάθι του νοικοκυριού» και τα προϊόντα που προστίθενται ειδικά για την Σαρακοστή ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Οι δύο πρώτες παρεμβάσεις, που αφορούν στα νέα προϊόντα που μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και τις αλλαγές στα ταμπελάκια με τις τιμές, ανακοινώθηκαν νωρίτερα από την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Τα νέα προϊόντα του «καλαθιού»

Σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού», όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, πλέον οι κατηγορίες των προϊόντων που το συνθέτουν θα αυξηθούν απ’ την ερχόμενη Τετάρτη στις 60 από 51 που είναι σήμερα.

Στις υφιστάμενες θα προστεθούν:

  • το νωπό μοσχάρι
  • το γάλα υψηλής παστερίωσης (κανονικό και light)
  • το λευκό τυρί
  • η σοκολάτα

Επίσης θα γίνουν οι εξής τροποποιήσεις ώστε να προστεθούν και άλλα προϊόντα:

  • η κατηγορία των αλλαντικών θα σπάσει στα δύο, σε πάριζα και γαλοπούλα ώστε τα δύο προϊόντα να έχουν υποχρεωτική παρουσία στο καλάθι
  • η κατηγορία του νωπού κοτόπουλου επίσης θα σπάσει στα δύο, σε ολόκληρο νωπό κοτόπουλο και σε κομμάτια νωπού κοτόπουλου, ώστε πλέον να περιλαμβάνονται και συγκεκριμένα νωπά προϊόντα (πχ μπούτια, στήθος κοτόπουλου κοκ), και
  • η κατηγορία των οσπρίων θα σπάσει στα τρία ώστε να συμπεριλαμβάνονται ρεβίθια, φακές, φασόλια.

Το «καλάθι της Σαρακοστής»

Η τελευταία τροποποίηση θα βοηθήσει και το λεγόμενο «καλάθι της Σαρακοστής» το οποίο ουσιαστικά θα ενεργοποιηθεί απ’ την ερχόμενη Τετάρτη ως και το Μ. Σάββατο. Το «καλάθι της Σαρακοστής» ουσιαστικά θα έχει τρεις επιπρόσθετες –των 60 -κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με το «καλάθι του νοικοκυριού».

Συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει:

  • χαλβά
  • νηστίσιμες σαλάτες (αποκλειστικά με τη μορφή αλοιφής), και
  • κατεψυγμένα θαλασσινά. Στη συγκεκριμένη κατηγορία μάλιστα τα Σούπερ Μάρκετ θα υποχρεούνται να έχουν τουλάχιστον δύο προϊόντα και όχι ένα, όπως συμβαίνει με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Τα ταμπελάκια των τιμών

O κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι πλέον οι αλυσίδες θα πρέπει να δείχνουν με μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια την τιμή ανά μονάδα ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει πιο εύκολα τη σύγκριση τιμών. Μάλιστα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έχουν ένα μήνα περιθώριο για να χρησιμοποιήσουν τα νέα ταμπελάκια, ενώ θα ακολουθήσουν πρόστιμα.

«Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος» τόνισε ο υπουργός.