Τρίτη
06 Οκτωβρίου 2026

«Kόφτης» σε αναστολή συμβάσεων για 50.000 επιχειρήσεις (παραδείγματα)

Οικονομία
Χωρίς δικαίωμα να θέσουν τους εργαζομένους τους σε αναστολή σύμβασης κατά τον μήνα Μάρτιο εκτιμάται ότι θα μείνουν περίπου 50.000 επιχειρήσεις, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας προέβλεψαν, για πρώτη φορά από την αρχή της πανδημίας, και υπό προϋποθέσεις, την ύπαρξη «κόφτη» με βάση τον τζίρο.

Μάλιστα, εξαιτίας των προβλημάτων που παρατηρήθηκαν κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα δήλωσης των νέων αναστολών στο πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη», η προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων μετατίθεται κατά μία μέρα, και έτσι οι υποβολές ξεκινούν από σήμερα 4 έως και το απόγευμα της Δευτέρας 8 Μαρτίου.

Η κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ χθες τα ξημερώματα, και αφορά τις αναστολές Μαρτίου, απέκλεισε από τη διαδικασία αναστολών συμβάσεων τις παλαιές επιχειρήσεις που λειτουργούν πριν από το 2018, υπόκεινται σε ΦΠΑ, δεν έχουν ανοίξει υποκατάστημα μετά τον Απρίλιο του 2019 και παρουσιάζουν αύξηση τζίρου το 2020 συγκριτικά με το 2019.

Αναλυτικά, όσες επιχειρήσεις υπάγονται σε ΚΑΔ που έχει ανασταλεί η λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής, ανεξαρτήτως αν έχουν επιτρεπόμενες ή μη δραστηριότητες, υποχρεούνται να θέσουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, εκτός από αυτούς που απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητες. Για τις επιχειρήσεις αυτές δεν ισχύει κανένα κριτήριο επιλεξιμότητας – «κόφτης».

Οσες επιχειρήσεις ή εργοδότες είναι πληττόμενοι, βάσει ΚΑΔ που ορίζονται από το υπουργείο Οικονομικών, δύνανται να θέτουν σε αναστολή συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους για τον Μάρτιο 2021.

 

Ειδικά όμως για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 1η Ιανουαρίου 2018 και ήταν υποκείμενες σε ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο από την 1η Απριλίου 2019 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020 και επιπλέον δεν άνοιξαν υποκατάστημα κατά το παραπάνω διάστημα (από 1/4/2019 έως 31/12/2020), τότε προβλέπεται «κόφτης» με βάση τον τζίρο.

Για να εντάξουν εργαζομένους σε αναστολή σύμβασης θα πρέπει να έχουν υποβάλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο από την 1η Απριλίου 2019 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020 και κυρίως να μην παρουσιάζουν αύξηση του κύκλου εργασιών τους από 1η Απριλίου 2020 έως 31 Δεκεμβρίου 2020 σε σχέση με την περίοδο από 1η Απριλίου 2019 έως 31 Δεκεμβρίου 2019, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ που τηρεί η ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, η απόφαση αυτή στηρίχθηκε στην προσπάθεια του οικονομικού επιτελείου να περιορίσει τις περιπτώσεις καταστρατήγησης τόσο στο γράμμα όσο κυρίως στο πνεύμα του μέτρου των αναστολών, καθώς στόχος είναι να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι που έχουν πραγματικά ανάγκη. Δεν κρύβει βέβαια και την προσπάθεια περιορισμού του κόστους, καθώς είναι πλέον κυρίαρχη η άποψη ότι δεν μπορούν να συνεχιστούν για πολύ ακόμη οριζόντια μέτρα στήριξης. Η νέα αυτή υπουργική απόφαση έρχεται άλλωστε σε συνέχεια της αντίστοιχης απόφασης για την επιστρεπτέα προκαταβολή 6, βάσει της οποίας έμειναν εκτός επιδότησης 6 στις 10 επιχειρήσεις που υπέβαλαν αίτηση.

Σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ, το κόστος του μέτρου της αναστολής συμβάσεων κατά τον Μάρτιο θα είναι 200 εκατ. ευρώ, περιορισμένο κατά περίπου 50 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Φεβρουάριο και κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός 2027: Φόροι 77,9 δισ. ευρώ και «μαξιλάρι» 400 εκατ. για την ενεργειακή ακρίβεια

Πρόσθετα φορολογικά έσοδα ύψους 2,149 δισ. ευρώ, προβλέπει για το 2027 το προσχέδιο του κρατικού Προϋπολογισμού, λόγω της διατήρησης της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας (ο πή...

Κατατέθηκε στη Βουλή το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2027 – Τι αναφέρει για ανάπτυξη, πληθωρισμό και ανεργία

Το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2027 κατέθεσε προς συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ...

Φόρτωση άρθρων...