Δευτέρα
05 Οκτωβρίου 2026

Κορωνοϊός: Τι αλλάζει στην τροπολογία για τις άδειες νόσησης

Οικονομία

Διευκρινίσεις δίνουν πηγές του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τις άδειες ειδικού σκοπού που μπορούν να λάβουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι νοσούν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους με κορωνοϊό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις πηγές του υπουργείου έγιναν τρεις αλλαγές στην τροπολογία, που αφορά στα άρθρα για τις άδειες νόσησης λόγω κορωνοϊού και ισχύουν τα εξής:

Αρχικά, διευκρινίζεται ότι οι γονείς εργαζόμενοι, κατά τη διάρκεια της άδειας νόσησης των τέκνων τους από κορωνοϊό, λαμβάνουν για τις τρεις πρώτες ημέρες το 50% των αποδοχών τους, το οποίο καταβάλλεται από τον εργοδότη και για την τέταρτη ημέρα λαμβάνουν το 100% των αποδοχών τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Επίσης, στην περίπτωση νόσησης των ίδιων των εργαζομένων, δεν προβλέπεται πλέον υποχρέωση του εργοδότη να δηλώνει στο πληροφοριακό σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ” τους εργαζόμενους που κάνουν χρήση της άδειας, λόγω νόσησης από κορωνοϊό, καθώς πρόκειται για αναρρωτική άδεια.

Ακόμη, καθορίζεται ότι, μετά την έναρξη ισχύος της ρύθμισης για τις άδειες των εργαζομένων που νοσούν από κορωνοϊό, το άρθρο 15 του ν. 4722 εξακολουθεί να εφαρμόζεται μόνο για όσους εργαζόμενους τίθενται υποχρεωτικά σε απομόνωση, λόγω επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και για τον αριθμό των ημερών που ορίζουν αυτά.

Για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 15 του ν. 4722/2022, ο εργαζόμενος υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση, στην οποία τεκμηριώνει ότι ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα και η αναπλήρωση του χρόνου εργασίας αφορά στο σύνολο των ωρών που αντιστοιχούν στις εργάσιμες ημέρες της παραμονής σε απομόνωση.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Οι Έλληνες δεν κόβουν τον καφέ, αλλά αλλάζουν συνήθειες – Τι δείχνουν τα νέα στοιχεία

Ισχυρή παραμένει η ελληνική αγορά καφέ σε ένα απαιτητικό σκηνικό που συνθέτουν οι νέες τάσεις των καταναλωτών, οι αλλεπάλληλες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και τις μεταφορές καθώς ...

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 4+1 παράθυρα για τους φορολογούμενους

Οι φορολογούμενοι μπορούν να μειώσουν τα πρόστιμα φορολογικού ελέγχου κατά 25% έως 50%, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο αποδέχονται την κύρια οφειλή. Κρίσιμες είναι οι προθεσμίες κα...

Φόρτωση άρθρων...