Τρίτη
06 Οκτωβρίου 2026

«Κουρεμένα» ενοίκια: Πότε θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις για τον Απρίλιο

Οικονομία

Το μοντέλο που εφάρμοσε για την υποχρεωτική μείωση ενοικίων για τον Μάρτιο σχεδιάζει να επαναλάβει το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα λάβουν προκαταβολικά την αποζημίωση από το κράτος και για τα «κουρεμένα» έως 100% ενοίκια του Απριλίου. Η υποβολή δήλωσης Covid θα γίνει σε δεύτερο χρόνο.

Τον Απρίλιο οι ιδιοκτήτες που νοικιάζουν ακίνητα σε επιχειρήσεις που δικαιούνται «κούρεμα» ενοικίου 100%, δικαιούνται αποζημίωση ίση με το 80% και 60% αντίστοιχα του συμφωνημένου μισθώματος. Όσοι ιδιοκτήτες εισπράξουν «κουρεμένα» ενοίκια κατά 40% θα αποζημιωθούν για το 50% της απώλειας που έχουν υποστεί.

Η αποζημίωση αναμένεται να δίνεται βάσει των εξής προϋποθέσεων:

Οι μισθώσεις να φαίνονται ενεργές στο σύστημα Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης της ΑΑΔΕ.

Ο εκμισθωτής-νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα να μην έχει δηλώσει διακοπή εργασιών στην ΑΑΔΕ.

Ο μισθωτής-επιχείρηση να μην έχει δηλώσει διακοπή εργασιών στην ΑΑΔΕ.

Ο μισθωτής-επιχείρηση να είναι κατά περίπτωση δικαιούχος απαλλαγής της υποχρέωσης καταβολής του συνολικού μισθώματος ή του 40% του συνολικού μισθώματος για τον μήνα Μάρτιο 2021 βάσει των ΚΑΔ.

Να τελεί σε αναστολή για τον μήνα Απρίλιο η σύμβαση εργασίας/ναυτολόγησης του μισθωτή ή συζύγου/έτερου μέρος συμφώνου συμβίωσης.

Να τελεί σε αναστολή η σύμβαση εργασίας, για τον μήνα Απρίλιο, ενός τουλάχιστον γονέα με τέκνο-εξαρτώμενο μέλος το οποίο φοιτά σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας του.

Μηδενικά ενοίκια και τον Μάιο

Μέχρι τις 14 Μαΐου 2021 πρέπει να υποβληθούν οι δηλώσεις Covid για τα μειωμένα ενοίκια του Μαρτίου για τα οποία οι ιδιοκτήτες αποζημιώθηκαν προκαταβολικά την περασμένη εβδομάδα.

Εκκρεμεί η έκδοση της απόφασης με τους ΚΑΔ κλειστών και πληττόμενων επιχειρήσεων για τα μειωμένα ενοίκια του Απριλίου 2021 αλλά και η καταβολή αποζημιώσεων και συμψηφισμών για όσους υπέβαλαν τροποποιητικές και διορθωτικές δηλώσεις Covid για το διάστημα Μαρτίου–Δεκεμβρίου 2020.

Σταματούν τα «κουρεμένα» ενοίκια

Από τον Μάιο, ο κύκλος των μειωμένων ενοικίων αρχίζει να οδηγείται προς το τέλος του. Το μέτρο δεν εφαρμόζεται αυτόν το μήνα, για τις πληττόμενες επιχειρήσεις οι οποίες τους τελευταίους μήνες πλήρωναν ενοίκιο το οποίο ήταν «κουρεμένο» κατά 40%. 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 4+1 παράθυρα για τους φορολογούμενους

Οι φορολογούμενοι μπορούν να μειώσουν τα πρόστιμα φορολογικού ελέγχου κατά 25% έως 50%, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο αποδέχονται την κύρια οφειλή. Κρίσιμες είναι οι προθεσμίες κα...

«Λαβράκια» από την Αρχή για το Ξέπλυμα: Έκρυψαν πάνω από 14 εκατ. ευρώ από τα πόθεν έσχες

Σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής αποκαλύφθηκαν έπειτα από τους ελέγχους της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Πάνω από 14,3 εκατομ...

Κατατέθηκε στη Βουλή το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2027 – Τι αναφέρει για ανάπτυξη, πληθωρισμό και ανεργία

Το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2027 κατέθεσε προς συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ...

Φόρτωση άρθρων...