Πέμπτη
08 Οκτωβρίου 2026

Ποιοι ιδιοκτήτες ακινήτων απειλούνται με χαράτσι

Οικονομία
Με πρόστιμα και αναδρομικά δημοτικά τέλη μέχρι και μιας 20ετίας κινδυνεύουν να βρεθούν χιλιάδες ιδιοκτήτες κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.

Όσοι δεν το δηλώσουν στους δήμους μέχρι τις 31 Αυγούστου θα βρεθούν αντιμέτωποι με υπέρογκες χρεώσεις για δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού για όσο διάστημα τα ακίνητα τους δεν χρησιμοποιούνταν, σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».

Στην παγίδα των αναδρομικών δημοτικών τελών κινδυνεύει να πιαστεί λόγω άγνοιας νόμου μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών κενών κατοικιών και κάθε είδους επαγγελματικών ακινήτων (καταστημάτων, γραφείων, αποθηκών κ.λπ.) από όλη τη χώρα των οποίων έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση όχι λόγω οφειλών στη ΔΕΗ αλλά επειδή παραμένουν αχρησιμοποίητα για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες που διέκοψαν το ρεύμα σε κάποιο ακίνητο που χρησιμοποιούσαν ή ενοικίαζαν αλλά στη συνέχεια έμεινε κενό δεν γνωρίζουν ότι θα έπρεπε να δηλώσουν τη διακοπή της ηλεκτροδότησης και στον δήμο για να διακοπεί η χρέωση δημοτικών τελών.

Έτσι οι δήμοι εξακολουθούν να χρεώνουν δημοτικά τέλη, πρόστιμα και ΤΑΠ. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες κενών και ξενοίκιαστων επαγγελματικών ακινήτων, όπου τα δημοτικά τέλη είναι περίπου πενταπλάσια σε σχέση με τις κατοικίες.

Παράδειγμα

Για παράδειγμα στον Δήμο Αθηναίων τα δημοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας μιας κατοικίας 100 τ.μ ανέρχονται σε 165 ευρώ τον χρόνο, ενώ για ένα κατάστημα ή αποθήκη ίδιας επιφάνειας τα δημοτικά τέλη φθάνουν τα 650 ευρώ τον χρόνο. Τα πρόστιμα είναι διπλάσια για μη καταβολή των τελών, που σημαίνει ότι για το κατάστημα το χαράτσι φθάνει τα 1.300 ευρώ τον χρόνο και για την κατοικία τα 330 ευρώ το χρόνο.

Έτσι εάν κάποιος έχει μια υπόγεια αποθήκη 250 τ.μ, ξενοίκιαστη για μια πενταετία, δηλαδή ουσιαστικά άνευ αξίας, θα του ζητήσουν να πληρώσει δημοτικά τέλη 1.625 ευρώ Χ5 =8.125 ευρώ συν το πρόστιμο, τα οποία φυσικά ουδέποτε θα μπορέσει να πληρώσει.

Για να απαλλαγούν από το απίστευτο αυτό χαράτσι και να διαγράψουν οριστικά πρόστιμα και αναδρομικές χρεώσεις δημοτικών τελών οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει έως τις 31 Αυγούστου το αργότερο να προβούν σε δήλωση του ακινήτου τους ως κενού και μη ρευματοδοτούμενου είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΚΕΔΕ (https://tetragonika.govapp.gr./) ή στους δήμους.

Αν δεν υποβληθεί η δήλωση τότε από την 1η Σεπτεμβρίου θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πληρωμή εξοντωτικών επιβαρύνσεων.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Μετεγκατάσταση: Στις 14 Οκτωβρίου ανοίγει η πλατφόρμα με ενίσχυση 10.000 ευρώ

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου ανοίγει η πλατφόρμα για τη διεύρυνση του Προγράμματος Μετεγκατάστασης, ενώ μέσα στο επόμενο δεκαήμερο ξεκινά η κατάθεση δικαιολογητικών για το «Ανακαινίζω»...

Σε διαβούλευση το νέο πλαίσιο για οφειλέτες και servicers - Όλες οι αλλαγές σε ιδιωτικό χρέος, crypto και χρηματοπιστωτική αγορά

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με βασικό πυρήνα την ενίσχυση της προστασίας των οφειλετών και την αυστηρότερη ...

ΟΠΕΚΑ: Έκτακτη πληρωμή για το επίδομα παιδιού την Παρασκευή - Ανοιχτή η πλατφόρμα έως τις 13/11

Σε έκτακτη πληρωμή για το επίδομα του παιδιού προχωρά την προσεχή Παρασκευή (9/10) ο ΟΠΕΚΑ. Την ίδια στιγμή η πλατφόρμα παραμένει ανοιχτή έως τις 13 Νοεμβρίου για την υποβολή νέων ...

Φόρτωση άρθρων...