Τετάρτη
07 Οκτωβρίου 2026

Υποχρεωτική μείωση ενοικίου 100% και τον Φεβρουάριο-Ποιες επιχειρήσεις το δικαιούνται

Οικονομία
Και για τον Φεβρουάριο επεκτείνεται η πλήρης αναστολή καταβολής ενοικίου από τις επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Αυτό έγινε γνωστό από το υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, για την εστίαση, το λιανεμπόριο, τα βιβλιοπωλεία, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τα γυμναστήρια, τον τουρισμό, τις μεταφορές, τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής, και τις επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, το μέτρο της πλήρους αναστολής καταβολής του ενοικίου, το οποίο εφαρμόζεται για τον Ιανουάριο, επεκτείνεται και για τον Φεβρουάριο.

Το 80% του μηνιαίου συμφωνημένου μισθώματος- και όχι επί της απώλειας- θα αποζημιωθεί στους ιδιοκτήτες από τον προϋπολογισμό, έτσι ώστε να μην έχουν περαιτέρω απώλειες. Με αυτόν τον τρόπο, επιμερίζεται το κόστος του ενοικίου κατά 80% στο κράτος και κατά 20% στον εκμισθωτή.

Κάτι που σημαίνει ότι η επιχείρηση που αξιοποιεί το ακίνητο δεν θα πληρώσει ενοίκιο τον Φεβρουάριο, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

Ακόμα, για τα νομικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές, θα αποζημιωθεί στους ιδιοκτήτες το 60% του μηνιαίου μισθώματος για τον Φεβρουάριο.

Το μέτρο αφορά σε όλες τις επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή έως σήμερα 15 Ιανουαρίου.

Συμπεριλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ' οίκον, οι επιχειρήσεις της εστίασης, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με διανομή προϊόντων ή/και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα, τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, οι επιχειρήσεις των κλάδων πολιτισμού και αθλητισμού, τα γυμναστήρια και άλλες επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή.

Επίσης, εντάσσονται οι επιχειρήσεις του τουρισμού, όπως ξενοδοχεία, καταλύματα και τουριστικά γραφεία, και οι υπηρεσίες μεταφορών, καθώς πλήττονται ιδιαίτερα από την απαγόρευση των μετακινήσεων από νομό σε νομό.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, από την προσεχή Δευτέρα 18 Ιανουαρίου ξεκινά η καταβολή του 50% της απώλειας από τη μείωση του μισθώματος του Νοεμβρίου στους λογαριασμούς των δικαιούχων ιδιοκτητών ακινήτων.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός 2027: Οι αλλαγές που έρχονται στην τσέπη – Ποιοι κερδίζουν από φόρους, συντάξεις και εισφορές

Ένα ευρύ πακέτο φορολογικών ελαφρύνσεων, αυξήσεων εισοδημάτων και παρεμβάσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις φέρνει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2027. Στο επίκε...

«Λαβράκια» από την Αρχή για το Ξέπλυμα: Έκρυψαν πάνω από 14 εκατ. ευρώ από τα πόθεν έσχες

Σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής αποκαλύφθηκαν έπειτα από τους ελέγχους της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Πάνω από 14,3 εκατομ...

Φόρτωση άρθρων...