Τετάρτη
07 Οκτωβρίου 2026

Άρον-άρον "κλείνουν" τα μπλοκάκια εργαζόμενοι με δελτίο παροχής

Ελλάδα

Κλείνουν τα μπλοκάκια τους ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και μισθωτοί που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών μπροστά στις εξοντωτικές επιβαρύνσεις που φέρνει ο νέος τρόπος υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών αλλά και η υπερφορολόγηση.

Στο μαζικό κύμα κλεισίματος των δελτίων παροχής υπηρεσιών οδηγεί η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό με τις οποίες από την 1/1/2017, θα πληρώνουν 20% επί του φορολογητέου εισοδήματός τους για κύρια ασφάλιση, 6,95% για υγεία, εφόσον αντιμετωπίζονται ως αυτοαπασχολούμενοι ή και 7,10% αν αντιμετωπίζονται ως μισθωτοί, και 7% για επικούρηση εφόσον προβλέπεται για τον κλάδο τους. Ενα πρόσθετο 4% θα καταβάλλουν όσοι ανήκουν σε κλάδο για τον οποίο προβλέπεται και εφάπαξ παροχή.

Η αυξημένη εισφορά, παράλληλα με την υπέρογκη επιβάρυνση από τη φορολογία, καθιστά τη δεύτερη απασχόληση «μη συμφέρουσα».

Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής ο νέος τρόπος υπολογισμού, τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του Ν.4387/2016, βρίσκεται ακόμη στον «αέρα», καθώς οι ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και οι μισθωτοί με «μπλοκάκι» δεν γνωρίζουν τις εισφορές τους, με ποια περιοδικότητα θα καταβάλλονται –ανά μήνα, δίμηνο ή τρίμηνο– και κυρίως πώς το ποσό που θα πληρώνουν θα απεικονίζεται ως χρόνος ασφάλισής τους.

Σημαντικές αλλαγές και σε ορισμένες περιπτώσεις ανατροπές επιφέρει το νέο σύστημα στην ασφάλιση χιλιάδων αυτοαπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών με προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε. και Ε.Ε.), μελών ΕΠΕ, διαχειριστών και μοναδικών εταίρων μονοπρόσωπων ΙΚΕ, καθώς και μελών διοικητικών συμβουλίων σε ανώνυμες εταιρείες. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, στα λογιστήρια επικρατεί σύγχυση καθώς τα φυσικά πρόσωπα ενδέχεται να ασφαλίζονται ως μισθωτοί ή ως αυτοαπασχολούμενοι, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που ισχύει η διπλή ασφάλιση.

Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει πώς θα προσδιορίζεται το εισόδημα αυτών που ασφαλίζονται σε κεφαλαιουχικές εταιρείες. Επίσης, για τους μετόχους άνω του 3%, που είναι μέλη σε Διοικητικό Συμβούλιο Ανώνυμων Εταιρειών, δεν είναι γνωστό πώς θα εντοπίζεται το εισόδημα προκειμένου στη συνέχεια να καταβληθούν οι εισφορές.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, βαρύς είναι ο πέλεκυς και για τους μισθωτούς με παράλληλη απασχόληση, καθώς παρά την πρόβλεψη ότι ο εργοδότης θα πρέπει να καταβάλει τα 2/3 των εισφορών των ασφαλισμένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών, εφόσον προκύπτει ότι το εισόδημά τους προέρχεται από την απασχόληση σε ένα ή και δύο φυσικά ή νομικά πρόσωπα, πρακτικά το βάρος αναμένεται να πέσει εξ ολοκλήρου στον ασφαλισμένο. Ο οποίος θα καταβάλλει εισφορές και για τη μισθωτή του απασχόληση της τάξης του 16%.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Κορινθία: Επιχείρηση διάσωσης δύο πεζοπόρων – Χωρίς τις αισθήσεις του εντοπίστηκε ο ένας

Επιχείρηση παροχής βοήθειας της Πυροσβεστικής πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης σε δύο άντρες, ηλικίας 37 και 42 ετών, οι οποίοι αποπροσανατολίστηκαν κατά τη διάρκεια πεζοπορί...

Χαλκίδα: Συνελήφθη 37χρονη που επιτέθηκε και έκοψε με φαλτσέτα τα μαλλιά της συντρόφου του πρώην συζύγου της

Η 23χρονη διακομίστηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας για τις πρώτες βοήθειες. Η 37χρονη οδηγήθηκε στον εισαγγελέα από όπου και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί.

Φόρτωση άρθρων...