Πέμπτη
25 Δεκεμβρίου 2025

Δήμος Αθηναίων: Δημιουργούνται κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια – Τι θα ισχύει

Ελλάδα

Τέλος στο χάος που προκαλεί η κυκλοφορία των πατινιών φιλοδοξεί να βάλει ο δήμος Αθηναίων, την ώρα που υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με την εναπόθεσή τους ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης.

Το νέο πλαίσιο στο οποίο προχωρά ο δήμαρχος της πόλης Χάρης Δούκας και το οποίο είχε προαναγγελθεί στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, καθιερώνει οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης, απαγόρευση κυκλοφορίας και μείωση της ταχύτητας σε ορισμένους δρόμους.

«Το τελευταίο διάστημα η όχληση είναι τρομακτική. Πατίνια σε ράμπες, σε οδεύσεις τυφλών, στη μέση του δρόμου. Βλέπω καθημερινά δεκάδες τέτοια περιστατικά. Δεν θέλουμε να κυνηγάμε τα πατίνια, θέλουμε να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους στην πόλη», τόνισε ο κ. Δούκας, εκφράζοντας τη βούλησή του να υπάρξει πλαίσιο.

Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών

Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει της νέας Κανονιστικής Απόφασης του δήμου για τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας, συναντήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Δούκας επεσήμανε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των πατινιών στους δρόμους της Αθήνας, καθώς παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με την εναπόθεσή τους σε διάφορους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Τόνισε ότι είναι υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, ωστόσο απαιτείται τάξη κι ένα σοβαρό πλαίσιο λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο.

Τα βασικά σημεία συμφωνίας

Από τη συνάντηση, προέκυψαν κάποια βασικά σημεία συμφωνίας, που είναι τα εξής:



1. Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους, καθώς και λοιπά δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα.



2. Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Παρουσιάστηκαν καταρχήν 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την αποσυμφόρηση των πεζοδρομίων και των κοινόχρηστων χώρων, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών, με επανεξέταση επιπλέον σημείων έπειτα από συλλογή δεδομένων σε επόμενο στάδιο.



3. Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τα τεχνικά μέσα για να επιβληθούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας, καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρέωσης χρηστών λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς.



4. Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, συνεπώς θα μπορεί να είναι εφικτός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων.



5. Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Προβλέπεται η θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης.



Η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε αύξηση των παραβάσεων, που σχετίζονται με ΕΠΗΟ. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος τον Μάρτιο καταγράφηκαν 88 σχετικές παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο ανήλθαν σε 197.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Φαρμακονήσι: Διασώθηκαν 13 μετανάστες, σε εξέλιξη έρευνες για τον εντοπισμό ανηλίκου

Σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες από το Λιμενικό για τον εντοπισμό τυχόν αγνοούμενου ανηλίκου αλλοδαπού στη θαλάσσια περιοχή του Φαρμακονησίου. Λίγο νωρίτερα είχαν εντοπιστεί άλλοι...

Πότε ήταν τα πιο ψυχρά και τα πιο θερμά Χριστούγεννα στην Αθήνα τα τελευταία 125 χρόνια

Η 25η Δεκεμβρίου 1909 ήταν η πιο κρύα μέρα Χριστουγέννων, σύμφωνα με τις καταγραφές του ιστορικού κλιματικού σταθμού του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) που βρίσκεται μόνιμα εγ...

Φόρτωση άρθρων...