Πέμπτη
08 Οκτωβρίου 2026

Δωρεάν ένσημα έως 12 μηνών σε ελεύθερους επαγγελματίες- Ποιους αφορά

Ελλάδα
Δωρεάν πλασματικό χρόνο ασφάλισης ως και 12 μηνών μπορούν να κατοχυρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αυτοαπασχολούμενοι, και οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι σε ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, εφόσον καταβάλλουν από το 2011 και μετά την εισφορά ανεργίας και έχουν λάβει την αντίστοιχη επιδότηση ανεργίας λόγω διακοπής επαγγέλματος.

Ο ΕΦΚΑ με εγκύκλιό του θέτει σε εφαρμογή τη σχετική διάταξη που προβλέπεται στο νόμο 4611/2019, ώστε ο χρόνος ανεργίας για τους ασφαλισμένους των παραπάνω Ταμείων να συνυπολογίζεται χωρίς εξαγορά στα συντάξιμα έτη.

Βασική προϋπόθεση είναι οι ασφαλισμένοι να καταβάλλουν από το 2011 τη μηνιαία εισφορά των 10 ευρώ υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων του ΟΑΕΔ και έχουν επιδοτηθεί λόγω διακοπής επαγγέλματος από τον ίδιο Λογαριασμό.

Η ισχύς του μέτρου αρχίζει από 17/5/2019, που σημαίνει ότι καταλαμβάνει τις αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από αυτή την ημερομηνία, οπότε οι ασφαλισμένοι μπορούν να ζητήσουν να συνυπολογιστεί ο χρόνος ανεργίας για να θεμελιώσουν κατά 1 έτος νωρίτερα το δικαίωμα συνταξιοδότησης.

Χωρίς εξαγορά

«Ο χρόνος αυτός αναγνωρίζεται, χωρίς εξαγορά από τον ασφαλισμένο, από τις υπηρεσίες συντάξεων του ΕΦΚΑ, με την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, προσκομίζοντας βεβαίωση του ΟΑΕΔ, και δεν απαιτείται η έκδοση αναγνωριστικής απόφασης», αναφέρεται στην εγκύκλιο.

Για την αναγνώριση ως πλασματικού χρόνου ασφάλισης, του χρόνου καταβολής του βοηθήματος ανεργίας από τον Ειδικό Λογαριασμό του ΟΑΕΔ, υποβάλλεται σχετική αίτηση από τους ενδιαφερόμενους, στις αρμόδιες υπηρεσίες συντάξεων του ΕΦΚΑ κατά το στάδιο της συνταξιοδότησης.

Οι αιτούντες θα πρέπει να έχουν λάβει το παραπάνω βοήθημα και θα πρέπει να προσκομίζεται σχετική βεβαίωση καταβολής από τον ΟΑΕΔ.

Ο πλασματικός χρόνος καταβολής βοηθήματος που μπορεί να αναγνωριστεί φτάνει μέχρι 12 μήνες. Αναγνωρίζεται χωρίς εξαγορά και δεν εκδίδεται πράξη αναγνώρισης.

Αξιοποιείται μόνο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και όχι για την προσαύξηση του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης.

Συνυπολογίζεται δε στο ανώτατο όριο των 4 και 5 πλασματικών ετών που αναγνωρίζονται από τους ασφαλισμένους για τη συμπλήρωση της 35ετίας στα έτη 2011 και 2012 προκειμένου να κατοχυρώσουν τη σύνταξη με το μεταβατικό όριο ηλικίας των 60 ετών.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πώς θα φορολογούνται τα κέρδη από κρυπτονομίσματα - Το νέο πλαίσιο και οι αλλαγές που φέρνει

Φόρο 10% στα κέρδη από κρυπτονομίσματα, αφορολόγητο ποσό 500 ευρώ τον χρόνο και συγκεκριμένους κανόνες για staking, ανταλλαγές και αγορές crypto φέρνει το νέο φορολογικό πλαίσιο το...

Γρηγόρης Δημητριάδης: Ισχυρή παρουσία στη Θεσσαλονίκη, επαφές με τη βάση της ΝΔ και μήνυμα ενότητας

Επαφές με στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και αυτοδιοικητικούς πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη ο Γρηγόρης Δημητριάδης, στέλνοντας μήνυμα διαρκούς παρουσίας στην παράταξη.

Φόρτωση άρθρων...