Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Εστίαση: Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να ελέγχουν τα πιστοποιητικά των πελατών

Ελλάδα

Οι επιχειρήσεις εστίασης κατά την είσοδο και την εξυπηρέτηση των πελατών τους σε εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων τους υποχρεούνται να ελέγχουν πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης από κορωνοϊό.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων υπενθυμίζεται προς το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις εστίασης ότι, σύμφωνα με το άρθρο 9 της ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ.66436 (Β' 4919) «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», οι επιχειρήσεις εστίασης κατά την είσοδο και την εξυπηρέτηση των πελατών τους σε εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων τους υποχρεούνται να ελέγχουν:

  • το επιδεικνυόμενο από τον εκάστοτε πελάτη πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19.
  • και ότι ο πελάτης που επιδεικνύει το πιστοποιητικό είναι και ο νόμιμος κάτοχός του, μέσω ελέγχου της αστυνομικής ταυτότητάς του ή άλλου νόμιμου εγγράφου απόδειξης ταυτοπροσωπίας.

Ο έλεγχος πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον αρμόδιο υπάλληλο της επιχείρησης, τον ιδιοκτήτη ή το νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης ή το εκάστοτε εξουσιοδοτημένο από την επιχείρηση πρόσωπο μέσω της ειδικής εφαρμογής «Covid Free GR».

Η μη εκπλήρωση των παραπάνω υποχρεώσεων επισύρει διοικητικό πρόστιμο από 2.000 ευρώ έως και 20.000 ευρώ και αναστολή λειτουργίας του καταστήματος επιχείρησης για χρονικό διάστημα από 7 έως και 60 ημέρες σε περιπτώσεις υποτροπής. Επίσης, επισύρει πρόστιμο ύψους 300 ευρώ για τον πελάτη που εισέρχεται και εξυπηρετείται σε χώρο καταστήματος εστίασης χωρίς να κατέχει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι για τη διαπίστωση συμμόρφωσης των επιχειρήσεων εστίασης με τις παραπάνω υποχρεώσεις διενεργούνται έλεγχοι με μεγάλη συχνότητα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, της ΔΙΜΕΑ, της ΕΑΔ και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Αγρίνιο: 26χρονος χτύπησε και έστειλε τη μητέρα του στο νοσοκομείο – Απείλησε τον πατέρα του με κυνηγετικό όπλο

Σοβαρό επεισόδιο ενδοιοκογενειακής βίας εκτυλίχτηκε σε χωριό του Αγρινίου, με πρωταγωνιστή έναν 26χρονο. Ο 26χρονος επιτέθηκε στην 49χρονη μητέρα του, τραυματίζοντάς την με ένα ξύλ...

Κερατέα: «Έβαλα φωτιά για να μην ξεσπάσω στα παιδιά μου», είπε η 43χρονη που κατηγορείται για δύο εμπρησμούς

Στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων, οδηγήθηκε το πρωί της Τετάρτης, η 43χρονη, η οποία συνελήφθη για δύο εμπρησμούς από πρόθεση, στην Κερατέα Αττικής. Η γυναίκα πήρε προθεσμ...

Φόρτωση άρθρων...