Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Γιατί πρέπει να ακουμπάμε το κινητό με την οθόνη προς τα κάτω

Ελλάδα

Σε κάθε παρέα υπάρχει κάποιος που αφιερώνει περισσότερη προσοχή στο κινητό του παρά στους ανθρώπους που βρίσκονται δίπλα του. Συχνά η προσοχή μας «κολλάει» στην οθόνη χωρίς καν να το αντιληφθούμε. Ο αρθρογράφος Jason Chun, μέσα από προσωπικές του εμπειρίες, εξηγεί γιατί έχει υιοθετήσει τη συνήθεια να αφήνει το κινητό του με την οθόνη στραμμένη προς τα κάτω όταν βρίσκεται σε δημόσιους ή κοινωνικούς χώρους. 

Όπως αναφέρει πρόκειται για μια απλή κίνηση με τριπλό όφελος: εξοικονόμηση μπαταρίας, ενίσχυση της κοινωνικής ευγένειας και συνειδητή αποστασιοποίηση από την υπερβολική χρήση του κινητού.

Σε πρακτικό επίπεδο, η τοποθέτηση του τηλεφώνου με την οθόνη προς τα κάτω μειώνει τις άσκοπες ενεργοποιήσεις της οθόνης από ειδοποιήσεις. Αν και κάθε μεμονωμένη ειδοποίηση καταναλώνει ελάχιστη ενέργεια, η συσσώρευση δεκάδων τέτοιων στιγμών μέσα στην ημέρα επηρεάζει αισθητά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ιδιαίτερα για όσους συμμετέχουν σε πολλές ψηφιακές συνομιλίες. 

Εκτός από το τεχνικό ζήτημα, η συνήθεια αυτή έχει και κοινωνική διάσταση. Οι συνεχείς φωτεινές ειδοποιήσεις αποσπούν την προσοχή και διακόπτουν τη ροή της συζήτησης. Όπως επισημαίνουν ειδικοί, η οπτική επαφή αποτελεί βασικό στοιχείο ουσιαστικής επικοινωνίας και ενσυναίσθησης. Ακόμη και μια σύντομη ματιά στο κινητό αρκεί για να διαταράξει αυτή τη σύνδεση.

Ακόμα, ο Jason Chun τονίζει ότι πρόκειται για μια μικρή αλλά συνειδητή προσπάθεια περιορισμού της «κυριαρχίας» του κινητού στην καθημερινότητα. Σε έναν κόσμο όπου οι οθόνες ανταγωνίζονται διαρκώς τον πραγματικό χρόνο και τις ανθρώπινες στιγμές, η απλή κίνηση να γυρίσει κανείς το κινητό ανάποδα λειτουργεί ως υπενθύμιση να είναι πραγματικά παρών.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

«Καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία: Έρχονται δύσκολες ημέρες με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς σε αρκετές περιοχές

Την ανάγκη διαρκούς επαγρύπνησης και αυξημένης προσοχής από όλους τους πολίτες, καθώς η χώρα εισέρχεται σε περίοδο ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου για την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών, τόν...

Φόρτωση άρθρων...