«Μάστιγα» αποτελούν για την Ελλάδα τα τροχαία. Τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα στη χώρα μας δεν έχουν τέλος. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία.
Παρά τα στοιχεία σοκ, παρά την αυστηροποίηση των ποινών και των προστίμων, η κατάσταση στους δρόμους της Αττικής, και όχι μόνο, παραμένει άκρως ανησυχητική. Το κόκκινο φανάρι παραβιάζεται συστηματικά. Άλλοι οδηγούν χωρίς κράνος και καπνίζοντας.
Όμως, δεν είναι μόνο οι οδηγοί. Είναι πολλοί και οι πεζοί που διασχίζουν με κίνδυνο της ζωής τους κεντρικές λεωφόρους, ανάμεσα σε αυτοκίνητα, δεν περνούν με πράσινο, δεν περνούν από διαβάσεις.
Τουλάχιστον 24 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, μόνο από τις αρχές Οκτωβρίου κι άλλοι παλεύουν στις εντατικές για να επιβιώσουν από τα τροχαία δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν.
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν μια από τις πιο σοβαρές και διαχρονικές πληγές της ελληνικής κοινωνίας. Κάθε χρόνο, εκατοντάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους, αφήνοντας πίσω τους ανείπωτο πόνο και κοινωνικές συνέπειες.
Οι αιτίες ποικίλλουν -από την απροσεξία και την υπερβολική ταχύτητα, έως την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και την έλλειψη οδηγικής παιδείας. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συντονισμένη δράση, ευαισθητοποίηση και υπεύθυνη στάση από όλους. Το ζήτημα των τροχαίων δεν είναι απλώς στατιστικό, είναι βαθιά ανθρώπινο και κοινωνικό.
Τα τροχαία δυστυχήματα, βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη, σε μια χώρα που μαστίζεται από υπογεννητικότητα και από ραγδαία γήρανση του πληθυσμού. Παρακάτω, παρατίθεται με χρονική σειρά η μακρά λίστα των νεκρών από τα τροχαία δυστυχήματα, η οποία εκτός από τους νεκρούς, αφήνει πίσω του και βαριά τραυματισμένους και κάποιοι εξ αυτών ενδεχομένως να προστεθούν στην μακάβρια λίστα, ενώ άλλοι καθίστανται ανίκανοι να αυτοεξυπηρετηθούν, καθώς τούς προκαλούνται μόνιμες βλάβες.
Τα στοιχεία για τα τροχαία το 2025
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2025 (Ιανουάριος-Αύγουστος), σημειώθηκε σημαντική μείωση στα θανατηφόρα τροχαία, με 364 νεκρούς σε σχέση με τους 440 το αντίστοιχο διάστημα του 2024, γεγονός που αντιστοιχεί σε μείωση 17%. Η Αττική είχε τον υψηλότερο αριθμό νεκρών (102), ακολουθούσαν η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη.
Στατιστικά στοιχεία
Συνολικοί νεκροί: 364 (Ιανουάριος-Αύγουστος 2025).
Μείωση: 17% σε σύγκριση με το 2024 (440 νεκροί).
Αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων: 341 (έναντι 412 το 2024).
Περισσότερα στοιχεία
Περιοχή με τα περισσότερα δυστυχήματα: Αττική με 102 νεκρούς.
Άλλες περιοχές με υψηλό αριθμό: Θεσσαλονίκη και Κρήτη.
Συνεχιζόμενες παραβάσεις: Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει η πιο επικίνδυνη παράβαση παρά την αύξηση των παραβάσεων ΚΟΚ.
Εκστρατείες: Συνεχίζεται η εκστρατεία «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους».
Τα τροχαία δυστυχήματα μέσα στον Οκτώβριο
Στις 2 του μήνα, οδηγός παρέσυρε, σκότωσε κι εγκατέλειψε 44χρονο με πατίνι που κινούνταν επί της Πέτρου Ράλλη. Στις 3 Οκτωβρίου, χάνει τη ζωή του ένας 26χρονος στο 6ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Ηρακλείου-Αγίας Γαλήνης, όταν το αυτοκίνητό του εξετράπη της πορείας και ανετράπη.
Στις 4 Οκτωβρίου δύο νεαρά παιδιά ηλικίας 19 και 21 ετών, αντίστοιχα, βρήκαν τραγικό θάνατο με μηχανή στην Αργυρούπολη, ενώ την ίδια μέρα σημειώθηκε θανατηφόρο τροχαίο στην επαρχιακή οδό Μαρμαρίου-Καρύστου, στην Εύβοια, με έναν 27χρονο να χάνει τη ζωή του.
Μια ακόμη γυναίκα, ηλικίας 77 ετών έχασε τη ζωή της στις 7 του τρέχοντος, στην ΕΟ Σερρών-Δράμας στο ύψος της διασταύρωσης της Νέας Πέτρας.
Την επομένη, στην Λαμπούσα Ευβοίας ένας 40χρονος άνδρας σκοτώθηκε ύστερα από σφοδρή σύγκρουση δύο οχημάτων, ενώ την ίδια μέρα, σκοτώθηκε μία γυναίκα στην οδό Πάρνηθος στο Μενίδι.
Στις 6 του μήνα, σημειώθηκε άλλο ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα, αυτή τη φορά στην Εθνική Οδό στη Λάρισα, στο ύψος του Ευαγγελισμού. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ο 45χρονος οδηγός του οχήματος που είχε παρκάρει στη ΛΕΑ.
Στις 9 Οκτωβρίου, 44χρονος προσέκρουσε με το όχημά του σε κολώνα κι έχασε τη ζωή του, ενώ στις 10 Οκτωβρίου σκοτώθηκε ένας 23χρονος στην Πάρο, και μια 65χρονη γυναίκα πέθανε στην άσφαλτο καθώς παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα στην επαρχιακή οδό Αγίου Ανδρέα-Πύλου.
Το νήμα της ζωής κόπηκε για έναν 45χρονο μοτοσυκλετιστή στη λεωφόρο Λαυρίου τα ξημερώματα του Σαββάτου της 11ης Οκτωβρίου, πέφτοντας πάνω σε φανάρι. Την ίδια μέρα σκοτώθηκε κι ένας Πολωνός δικυκλιστής στην περιοχή του Ταγκού στη Μύκονο.
Στις 10 του μήνα ένας 66χρονος κάτοικος του χωριού Κοτρώνι στα Τρίκαλα έχασε τη ζωή του, όταν το χειρόφρενο του φορτηγού του λύθηκε ξαφνικά και τον παρέσυρε.
Το φρικτό τροχαίο δυστύχημα στις Αφίδνες
Τα ξημερώματα της Παρασκευής (17/10) η άσφαλτος βάφτηκε ξανά με αίμα. Στις Αφίδνες, στον παράδρομο της Εθνικής Οδού δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους έπειτα από σφοδρή μετωπική σύγκρουση οχημάτων.
Το ένα εκ των δύο εμπλεκομένων οχημάτων, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε μετωπικά με ένα Ι.Χ., στο οποίο επέβαινε ένας οδηγός. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, με συνέπεια να σκοτωθούν ακαριαία, οι τρεις από τους επιβαίνοντες, ενώ άλλοι τόσοι διακομίσθηκαν βαριά τραυματισμένοι στα νοσοκομεία της Αθήνας.
Μαρτυρικό θάνατο, είχε βρει λίγη ώρα νωρίτερα αναβάτης μηχανής, καθώς μετά τη σύγκρουσή του με φορτηγό εγκλωβίστηκε κάτω από το φλεγόμενο όχημα με αποτέλεσμα να απανθρακωθεί.
Νεκρός ένας 14χρονος που οδηγούσε αγροτικό
Στις 12 του μήνα συγκλόνισε η είδηση ότι ένας 14χρονος από τη Δράμα σκοτώθηκε όταν τέσσερις έφηβοι, άπαντες ανήλικοι, έκαναν βόλτες με ένα αγροτικό στο χωριό Βώλακας.
Στο Ρίζωμα Τρικάλων ένα νέο παιδί, ηλικίας μόλις 18 ετών, έχασε τη ζωή του, όταν το όχημα που οδηγούσε εξετράπη της πορείας του και καρφώθηκε σε χαντάκι. Το ημερολόγιο έδειχνε 13 Οκτωβρίου.
Στην πολύπαθη από τα τροχαία δυστυχήματα, Κρήτη, καταγράφηκε άλλος ένας θάνατος μοτοσικλετιστή. Ένας 48χρονος έχασε τη ζωή του στην περιοχή Πανόραμα Παλαιόχωρας.
Χθες, 16 Οκτωβρίου το αυτοκίνητο δύο κυνηγών βγήκε από τον δρόμο κι έπεσε σε γκρεμό με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο ένας εκ των δύο. Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα ανάμεσα στα χωριά της Αγίας Τριάδας και της Αγίας Παρασκευής. Νεκρός ανασύρθηκε ένας 77χρονος.
Τραγωδία σημειώθηκε νωρίτερα στη Βασιλίσσης Σοφίας, λίγο πριν από την Αμερικανική Πρεσβεία, όταν φορτηγό συγκρούστηκε με μια μηχανή, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του νεαρού αναβάτη.
Συμβουλές οδικής ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές των τροχονόμων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος.
Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων».