Σε πιλοτική λειτουργία τέθηκε σήμερα η πλατφόρμα myDimos.Live.gov.gr. Μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες των κατά τόπους δήμων.

Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού myDeskLive, η οποία ήδη λειτουργεί παραγωγικά σε πολλούς κομβικούς φορείς του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, το Υπουργείο Εξωτερικών, ο ΕΦΚΑ και το Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών με στόχο τη διευκόλυνση των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών και διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τους Δήμους. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των φυσικών επισκέψεων, βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του προσωπικού και εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τους συναλλασσόμενους.

Το myDimos.Live.gov.gr ξεκινά την πιλοτική του λειτουργία από τον Δήμο Χανίων και συγκεκριμένα με τη δυνατότητα των πολιτών να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού με τα στελέχη της Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ) – Πολεοδομία του Δήμου Χανίων. Το αμέσως επόμενο διάστημα η νέα υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες Δημοτικές Υπηρεσίες. Ήδη δέκα ακόμα Δήμοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της πλατφόρμας και έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους για ένταξη σε αυτή.

Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα

Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myDimos.Live.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet. Στη συνέχεια, επιλέγει τον Δήμο και την αρμόδια υπηρεσία από όπου επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και κατόπιν καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους διαθέσιμους τρόπους εξυπηρέτησης, μεταξύ των εξής επιλογών: φυσική παρουσία, τηλεφωνική επικοινωνία ή τηλεδιάσκεψη

Τέλος, ο πολίτης επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου. 

Σε περίπτωση εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη, κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο υπάλληλος ελέγχει την ταυτοπροσωπία του συναλλασσόμενου με επίδειξη του ταυτοποιητικού  του εγγράφου και εν συνεχεία διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Προκειμένου να ενταχθεί στην πλατφόρμα, κάθε Δήμος υποβάλλει αίτημα στη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα όπου καθορίζει τις επιχειρησιακές του απαιτήσεις. 

Ακόμα, με γνώμονα τις οργανωτικές και λειτουργικές του ανάγκες, κάθε Δήμος μπορεί να επιλέξει  τους παρεχόμενους τρόπους εξυπηρέτησης των ραντεβού. 

Τέλος, η ενδιαφερόμενη Δημοτική Αρχή καθορίζει τις διοικητικές υποθέσεις πολιτών και επιχειρήσεων που θα μπορούν να προγραμματίζονται μέσω της πλατφόρμας για την εξυπηρέτηση των δημοτών του. 

Η ένταξη κάθε Δήμου που διαθέτει τα κατάλληλα τεχνικά μέσα στην πλατφόρμα myDimos.Live.gov.gr διαπιστώνεται με πράξη του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.