Τρίτη
16 Ιουνίου 2026

Πανεπιστήμια: Το σχέδιο ενίσχυσης της ασφάλειας - Σε ποια σημεία θα μπουν κάμερες

Ελλάδα

Σε εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο ενίσχυσης της ασφάλειας στα ελληνικά πανεπιστήμια, το οποίο προβλέπει την εγκατάσταση καμερών και συστημάτων ελεγχόμενης πρόσβασης σε πανεπιστημιακά κτίρια, σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας, Νίκος Παπαϊωάννου. 

Ο υφυπουργός ανέφερε ότι το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ), ο εποπτευόμενος από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επιστημονικός και ερευνητικός φορέας, έχει σχεδόν ολοκληρώσει την αποτύπωση της κατάστασης για τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας στα μεγαλύτερα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Κάμερες σε κοινόχρηστους χώρους και ελεγχόμενη πρόσβαση στα κτίρια

Με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, προχωρεί η υλοποίηση του σχεδίου ασφαλείας στα ΑΕΙ, το οποίο περιλαμβάνει εγκατάσταση καμερών σε κοινόχρηστους χώρους και εφαρμογή ελεγχόμενης πρόσβασης στα πανεπιστημιακά κτίρια.

«Δεσμευόμαστε όπως ορίζει ο νόμος, γιατί αυτή η κυβέρνηση ό,τι λέει το κάνει, ότι θα υπάρξουν αφενός κάμερες παντού στους κοινόχρηστους χώρους, αφετέρου ελεγχόμενη είσοδος σε όλα τα κτίρια των πανεπιστημίων», είπε ο Νίκος Παπαϊωάννου στο περιθώριο του Aristotle Innovation Forum.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, σε πρώτη φάση οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε αμφιθέατρα και κτίρια όπου έχουν καταγραφεί συχνότερα περιστατικά έντασης ή παραβατικότητας.

Παράλληλα, εξετάζεται η εγκατάστασή τους σε εργαστηριακούς χώρους, κυρίως όπου υπάρχει ακριβός τεχνολογικός εξοπλισμός ή επιστημονικά όργανα μεγάλης αξίας.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ο υφυπουργός σημείωσε ότι η διαδικασία προχωρεί κανονικά, όμως εξαρτάται από τις προβλεπόμενες διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων και τους διαγωνισμούς που απαιτούνται για την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού, στο πλαίσιο των κανόνων διαφάνειας.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Τραγωδία στο Νοσοκομείο Ναυπλίου: 55χρονη νοσηλεύτρια πέθανε εν ώρα υπηρεσίας - «Την προπηλάκισαν άγρια Ρομά»

Για τις συνθήκες υπό τις οποίες κατέρρευσε και έχασε τη ζωή της η 55χρονη νοσηλεύτρια στο Νοσοκομείο Ναυπλίου μίλησε στο MEGA ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος. Όπως ανέφ...

Αυτός είναι ο δήμος της Ελλάδας που δίνει έως 10.000 ευρώ σε οικογένειες για μετεγκατάσταση - Τι λέει ο δήμαρχος

Ο Δήμαρχος Σερβίων Κοζάνης, Χρήστος Ελευθερίου, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρωινή Αφετηρία» με την Έρη Πανάγου με αφορμή την πρωτοβουλία του Δήμου Σερβίων για τ...

Φόρτωση άρθρων...