Παρασκευή
05 Δεκεμβρίου 2025

Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες (Video&Photos)

Ελλάδα

Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης προχώρησαν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος. Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης δραστηριοποιούνταν στην κατάρτιση και πώληση πλαστών έργων τέχνης και συγκεκριμένα πινάκων ζωγραφικής, δήθεν φιλοτεχνημένων από διάσημους καλλιτέχνες σε διάφορες περιοχές της Αττικής.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν, μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση της Υποδιεύθυνσης Καταπολέμησης Διακίνησης και Εμπορίας Ανθρώπων και Αγαθών, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, ταυτόχρονα σε περιοχές του λεκανοπεδίου, 13 άτομα, μέλη της οργάνωσης, ενώ έχει ταυτοποιηθεί ακόμη ένα και αναζητείται.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για -κατά περίπτωση- συγκρότηση, ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, διακεκριμένη απάτη, κατ' εξακολούθηση άνω των 120.000 ευρώ, διακεκριμένη προσβολή πνευματικής ιδιοκτησίας κατ' επάγγελμα σε εμπορική κλίμακα και από υπαίτιο ιδιαίτερα επικίνδυνο, κατ' εξακολούθηση, υπεξαίρεση μνημείων, κατ' επάγγελμα, κατ' εξακολούθηση, διακεκριμένη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κατ' εξακολούθηση, υπεξαίρεση, υποχρέωση δήλωσης των ανιχνευτών μετάλλων ή άλλων οργάνων διασκόπησης και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, στο πλαίσιο της αστυνομικής επιχείρησης, πραγματοποιήθηκε συγκεκαλυμμένη έρευνα από αστυνομικούς του Τμήματος Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων, κατά τη διάρκεια της οποίας μέλη της εγκληματικής οργάνωσης θα προχωρούσαν σε τρεις αγοραπωλησίες πλαστών έργων τέχνης: η πρώτη αφορούσε αγοραπωλησία 25.000.000 ευρώ για πίνακα του Picasso, ο οποίος απεικόνιζε μία γυναικεία μορφή, η δεύτερη αφορούσε αγορά 6 αντικειμένων (δυο πίνακες του Πόλοκ, έναν πίνακα του Κλοντ Μονέ και 3 θρησκευτικές εικόνες) στην τιμή των 100.000 ευρώ και η τρίτη αγοραπωλησία 7 αντικειμένων (5 πίνακες του ζωγράφου Παρθένη και 2 θρησκευτικές εικόνες) στην τιμή των 150.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, για να πετύχουν τον σκοπό τους, τα μέλη της οργάνωσης τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 2025, είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση, δομημένη και με διαρκή δράση και με τη χρήση κατάλληλης υποδομής (πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο με δυο φούρνους παλαίωσης, μπογιές, παλέτες, πινέλα κ.λπ.) προέβαιναν:

  • στην κατασκευή πλαστών πινάκων ζωγραφικής, ξένων ζωγράφων διεθνούς φήμης και Ελλήνων, έργα των οποίων έχουν αναγνωρισθεί ως μνημεία νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς και εμπίπτουν στο νόμο περί αρχαιοτήτων,
  • στην κατάρτιση πλαστών πιστοποιητικών γνησιότητας, χρησιμοποιώντας πλαστές σφραγίδες και
  • στη διάθεσή των «έργων» ως γνήσια, μέσω μελών της οργάνωσης που διατηρούσαν καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων ειδών και αντικών (τρία παλαιοπωλεία σε περιοχές της Αττικής), καθώς και μελών που μεσολαβούσαν στις πωλήσεις μέσω κύκλου επαφών με ευρεία οικονομική επιφάνεια.
Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες

Οι κατηγορούμενοι, είχαν συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modus operandi) και διακριτούς ρόλους.

Συγκεκριμένα:

2 διευθύνοντες την οργάνωση (63 και 37 ετών) προέβαιναν από κοινού στην κατασκευή πλαστών έργων τέχνης διαφόρων Ελλήνων ζωγράφων (π.χ. Παρθένη, Θεόφιλο) και ξένων καλλιτεχνών (π.χ. Monet, Picasso, Van Gogh), ιδιαίτερης χρηματικής αξίας, καθώς και σε δημιουργία πλαστών πιστοποιητικών, τα οποία μετέπειτα διακινούσαν μέσω έτερων μελών της οργάνωσης,

4 άτομα (58, 39, 40 και 63 ετών), υποομάδα της οργάνωσης, τα οποία κατόπιν συνεννόησης με τους διευθύνοντες, εκμεταλλευόμενοι παλαιοπωλεία που διατηρούσαν σε περιοχές της Αττικής, αγόραζαν εν γνώσει τους τα πλαστά έργα και τα μεταπωλούσαν ως γνήσια σε ιδιώτες,

2 άτομα (71 και 57 ετών), τα οποία είχαν βοηθητικό ρόλο στη δημιουργία πλαστών πιστοποιητικών και έργων τέχνης. Μάλιστα, ο 57χρονος κατείχε την τεχνογνωσία και τα μέσα από φωτοτυπείο που διατηρούσε, εφοδίαζε τον 63χρονο διευθύνοντα με πλαστές σφραγίδες κατά παραγγελία του, ενώ παρείχε κατ' εντολή του ίδιου κατάλληλες σφραγίσεις και δακτυλοσκοπήσεις στους πλαστούς πίνακες, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο εικονικά ιστορικά προέλευσης, καθιστώντας τους - εν γνώσει του - πλαστούς πίνακες φαινομενικά γνήσιους και 5 άτομα (59, 60, 49, 57 και 45 ετών), τα οποία προέβαιναν στην πώληση των έργων τέχνης, καθώς και στην αναζήτηση αγοραστών.

Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες
Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες

 

Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες
Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες
Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες

 

Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες
Πώς λειτουργούσε η βιομηχανία της απάτης με τους πλαστούς πίνακες

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Γιατί δημιουργούνται «σιντριβάνια» στα φρεάτια μετά από έντονη βροχόπτωση - Η εξήγηση Κολυδά

Η κακοκαιρία Byron χτυπά και την Αττική τα τελευταία 24ωρα με την βροχόπτωση, ειδικά χθες το απόγευμα, να είναι πολύ έντονη σε πολλές περιοχές της Αθήνας. Μάλιστα ανάμεσα στις εικό...

H κακοκαιρία «Byron» σαρώνει τη χώρα: Πλημμύρες και ζημιές στην Αττική, ποιες περιοχές δοκιμάζονται (βίντεο)

Προβλήματα σε όλη τη χώρα συνεχίζει να προκαλεί η κακοκαιρία Byron, που σφυροκοπά τη χώρα με ισχυρές βροχές και καταιγίδες. Τα έντονα φαινόμενα έχουν πλημμυρίσει τους δρόμους, σε ι...

Φόρτωση άρθρων...