Τετάρτη
07 Οκτωβρίου 2026

Πότε θα δημοσιοποιούνται ονόματα οφειλετών στα Ασφαλιστικά Ταμεία (λίστα)

Ελλάδα

Στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) περνάνε οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία άνω των 150.000 ευρώ, που έχουν δημιουργηθεί ακόμη και πριν από ένα χρόνο, οι οποίες θα θεωρούνται πλέον εισπράξιμες.

Αυτό ορίζει απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιώργου Κατρούγκαλου, που τροποποιεί τα κριτήρια βάσει των οποίων προσδιορίζονται ως “εισπράξιμες” ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ, του ΕΤΑΑ και του ΟΓΑ.

Στην πράξη, στο μητρώο του ΚΕΑΟ περνούν και οι μεγάλες οφειλές που είχαν δημιουργηθεί στο παρελθόν, ώστε το Κέντρο να έχει πλέον πλήρη εικόνα για τις οφειλές και να κινήσει τις διαδικασίες αναγκαστικών εισπράξεων. Σύμφωνα μάλιστα με τον κεντρικό σχεδιασμό, θα εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών, βάσει της οποίας το ΚΕΑΟ θα μπορεί να δημοσιοποιεί τη “μαύρη λίστα” των μεγαλο-οφειλετών, με χρέη άνω των 150.000 ευρώ προς τα ταμεία, εφόσον δεν έχουν ενταχθεί σε κάποια ρύθμιση. Πριν από την κοινοποίηση, οι οφειλέτες θα ενημερωθούν από το ΚΕΑΟ με την προειδοποίηση να προσέλθουν για ρύθμιση στα Ταμεία πριν από την ανάρτηση των στοιχείων τους στο διαδίκτυο.

Σημειώνεται ότι, με παλαιότερη υπουργική απόφαση (του 2014) είχαν οριστεί ως “εισπράξιμες” ληξιπρόθεσμες οφειλές που μεταφέρονται στο ΚΕΑΟ και είχαν τα εξής χαρακτηριστικά:

1. Η οφειλή αφορά σε χρονική περίοδο όχι πέραν των έξι μηνών από την ημέρα λήξης της εμπροθέσμου καταβολής της. Η εν λόγω οφειλή μεταβιβάζεται στο ΚΕΑΟ μαζί με οφειλές προηγουμένων ετών του ιδίου οφειλέτη. Στις οφειλές δύναται να συμπεριλαμβάνονται και οφειλές παλαιότερης χρονικής περιόδου, εφόσον αυτές μεταβιβάζονται εντός εξαμήνου από την ημερομηνία έκδοσης της πράξης βεβαίωσης τους, η οποία εκδίδεται μετά από έλεγχο του αρμόδιου φορέα.

2. Το ύψος της οφειλής, συμπεριλαμβανομένων και των επιβαρύνσεων, που μεταβιβάζεται στο Κέντρο να ανέρχεται στο ποσό των 5.000 ευρώ και άνω.

3. Οι οφειλές να μην τελούν υπό δικαστική αναστολή.

4. Οι οφειλές να μην αφορούν φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης που τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Επιπλέον, ο οφειλέτης θα πρέπει να μην έχει ενεργή ρύθμιση ή να μην έχει τηρήσει τους όρους προηγούμενης ρύθμισης τμηματικής καταβολής και να μην βρίσκεται σε καθεστώς πτώχευσης ή υπό καθεστώς.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Θεσσαλονίκη: 13χρονη δέχθηκε επίθεση από ομάδα ανηλίκων - Ταυτοποιήθηκαν οκτώ άτομα

Επίθεση από ομάδα ανηλίκων κατήγγειλε ότι δέχθηκε μια 13χρονη σε αθλητικές εγκαταστάσεις στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης, με την Αστυνομία να ταυτοποιεί συνολικά οκτώ άτομα, επτά κ...

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για ερωτήματα, αναφορές και καταγγελίες στον e-ΕΦΚΑ - Πότε ξεκινάει η λειτουργία της

Από τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2026 τίθεται σε λειτουργία το νέο υποσύστημα ερωτημάτων, αναφορών και καταγγελιών του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματο...

Φόρτωση άρθρων...