Κυριακή
11 Οκτωβρίου 2026

Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται μήνυση για φοροδιαφυγή μετά από έλεγχο (εγκύκλιος)

Ελλάδα

Στις περιπτώσεις που μια επιχείρηση έχει εγγράψει στα βιβλία της ανύπαρκτες ή εικονικές επαγγελματικές δαπάνες από τις οποίες προκύπτει μείωση του οφειλόμενου φόρου εισοδήματος ανά χρήση άνω των 100.000 ευρώ, τότε η ελεγκτική αρχή οφείλει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία για φοροδιαφυγή.

Αντίστοιχα, εφόσον η μείωση του οφειλόμενου φόρου οφείλεται σε συνήθεις λογιστικές διαφορές που δεν συνδέεται με απόκρυψη εισοδήματος τότε δεν θα υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά. Αυτά προκύπτουν από διευκρινιστική εγκύκλιο που απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε όλα τα ελεγκτικά κέντρα.

Ειδικότερα, το περιεχόμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής

"Σε συνέχεια των οριζόμενων στην ΠΟΛ.1142/15.9.2016 και με αφορμή σχετικά ερωτήματα, αναφορικά με την υποβολή μηνυτήριων αναφορών για τα εγκλήματα φοροδιαφυγής στη φορολογία εισοδήματος, με την ΠΟΛ.1209/2017 διευκρινίζονται τα εξής:

Όπως έχει γίνει δεκτό (σχετ. η ΠΟΛ.1317/1997- εισαγωγικό μέρος) η φοροδιαφυγή στο εισόδημα συντρέχει όταν λαμβάνει χώρα απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων και όχι απλή συνδρομή λογιστικών διαφορών, ασύνδετη με τέτοια απόκρυψη.

Συνεπώς για την υποβολή της μηνυτήριας αναφοράς θα εξετάζεται κάθε φορά εάν ο προσδιοριζόμενος από τον έλεγχο φόρος εισοδήματος που αναλογεί στα φορολογητέα εισοδήματα και υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ (περ. α της παρ. 3 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ.), οφείλεται σε απλές (συνήθεις) λογιστικές διαφορές, μη συνδεόμενες κατά τα ως άνω αναφερόμενα με την απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων.

Περαιτέρω, όταν οι λογιστικές διαφορές οφείλονται σε διόρθωση κερδών που λαμβάνει χώρα κατ' εφαρμογή των κανόνων περί ενδοομιλικών τιμολογήσεων, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ. και δεν υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά.

Τέλος, ευνόητο είναι ότι για τις λοιπές περιπτώσεις, ήτοι διαφορές φόρου εισοδήματος που οφείλονται σε λογιστικές διαφορές συνδεόμενες με απόκρυψη (π.χ. ανύπαρκτες δαπάνες, εικονικά κ.λπ στοιχεία) έχουν εφαρμογή τα οριζόμενα στις οικείες διατάξεις (άρθ. 55 Α, 66 και επ. του Κ.Φ.Δ.)."

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Σφοδρή καταιγίδα με χαλάζι και δρόμους-ποτάμια στο Βόλο – «Φούσκωσε» χείμαρρος, δεκάδες κεραυνοί στο Πήλιο

Ισχυρή καταιγίδα, με καταρρακτώδη βροχόπτωση, χοντρό χαλάζι και δεκάδες κεραυνούς, έπληξε τον Βόλο και το Πήλιο το μεσημέρι της Κυριακής 11 Οκτωβρίου, προκαλώντας προβλήματα σε σημ...

Θεσσαλονίκη: Κακουργηματική δίωξη στον 20χρονο για τον θάνατο της φίλης του από χρήση ναρκωτικών

Κακουργηματική δίωξη ασκήθηκε στον 20χρονο που συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη για τον θάνατο της συνομήλικης φίλης του μετά από χρήση ναρκωτικών σε πάρτι. Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας...

Πετρέλαιο θέρμανσης: Επιδότηση στην αντλία και αύξηση του επιδόματος – Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση

Με την ενεργειακή κρίση να επιβαρύνει τα νοικοκυριά ενόψει του χειμώνα, η κυβέρνηση προετοιμάζει ένα νέο πακέτο παρεμβάσεων για τη συγκράτηση του κόστους θέρμανσης. Στο επίκεντρο β...

Φόρτωση άρθρων...