Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Θεοδωρίδου: Κανένας κίνδυνος για τις εγκύους από τα εμβόλια

Ελλάδα

Έκκληση στις εγκύους και στις γυναίκες που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία να εμβολιαστούν απηύθυνε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου κατά τη σημερινή ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης για τη νόσο COVID-19, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «τα εμβόλια είναι ανοσογόνα και ασφαλή».

«Το πρόβλημα με τους ανεμβολίαστους συζητείται καθημερινά και οι προσπάθειες να πειστούν είναι συνεχείς», σημείωσε στην αρχή της ενημέρωσης η κ. Θεοδωρίδου και εξέφρασε την ελπίδα ο φόβος να βοηθήσει, ώστε να πειστούν να εμβολιαστούν.

«Μεταξύ των ανεμβολίαστων περιλαμβάνονται μεγάλος αριθμός εγκύων και γυναικών σε παραγωγική ηλικία. Λόγω ελλιπούς πληροφόρησης εκθέτουν τον εαυτό τους και του εμβρύου σε κίνδυνο».

Στη συνέχεια υπενθύμισε ότι τα εμβόλια Covid συστήνονται σε εγκύους, θηλάζουσες και γυναίκες που θέλουν να τεκνοποιήσουν. Δεν επηρεάζουν τη γονιμότητα. Οι έγκυες με Covid έχουν αυξημένο κίνδυνο για πρόωρο τοκετό αλλά και άλλες επιπλοκές.

«Τα εμβόλια είναι ανοσογόνα, ασφαλή ακόμα και για εμβολιασμό στο πρώτο τρίμηνο. Η ενημέρωση της εγκύου από τον γυναικολόγο που εμπιστεύεται πρέπει να είναι σαφής», συμπλήρωσε.

Για την τρίτη δόση

Την Παρασκευή άνοιξε η πλατφόρμα για την χορήγηση της αναμνηστικής δόσης και σε άτομα ηλικίας άνω των 18 ετών. Σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα η χημική ανοσία μειώνεται μετά την πάροδο έξι μηνών.

Η πρόεδρος της Επιτροπής σημείωσε ακόμα πως με την εφαρμογή του εμβολιασμού υπολογίζεται ότι έχουν αποτραπεί 8.500 θάνατοι.

Τα επιδημιολογικά δεδομένα της αυξημένης διασποράς υπαγόρευσαν την επέκταση του εμβολιασμού σε ηλικίες άνω των 18.

Παρατηρείται ότι πολλοί εμβολιασμένοι πολίτες αναβάλλουν τον εμβολιασμό τους γιατί θεωρούν ότι έχουν επαρκή αντισώματα.

Από την επιστημονική κοινότητα υπήρχε ομοφωνία ότι τα τεστ αντισωμάτων δεν σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την ανοσία, εξήγησε και υπογράμμισε πως λόγω της μείωσης των αντισωμάτων συστήνεται η τρίτη δόση.

Σημαντική αύξηση στα ραντεβού πρώτης δόσης

Το 61,2% του γενικού πληθυσμού έχει ολοκληρώσει τον εμβολιασμό, ανέφερε ο Μάριος Θεμιστοκλέους. Τις τελευταίες επτά ημέρες παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ραντεβού πρώτης δόσης. Κλείστηκαν 175.000 ραντεβού, έναντι 60.000 την προηγούμενη εβδομάδα, μια διαφορά 165%.

Σήμερα, μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν κλειστεί πάνω από 30.000 ραντεβού πρώτης δόσης. Ήδη, 466.000 πολίτες έχουν κάνει την αναμνηστική δόση. Από τις 12 Νοεμβρίου, θα γίνεται η αναμνηστική δόση με Moderna.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Νοσοκομείο Αττικόν: 90χρονος αποπειράθηκε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού με μαχαίρι

Συναγερμός σήμανε στο Νοσοκομείο Αττικόν το βράδυ της Τετάρτης. Ένας ηλικιωμένος επιχείρησε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού έχοντας μαζί μία γλάστρα και ένα κουτί που περιείχε...

Πέραμα: Ρομά έβγαλε όπλο σε οδηγό λεωφορείου επειδή δεν σταμάτησε στη στάση που ήθελε

Ένα ιδιαίτερα σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε χθες (24/6) το βράδυ στη γραμμή 442 (Νίκαια – Πέραμα), όταν επιβάτης φέρεται να απείλησε οδηγό λεωφορείου και να έβγαλε όπλο μέσα στο όχ...

Δέκα έργα ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας σε εννέα νησιά

Έργα ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας δρομολογούνται σε εννέα νησιά. Σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπεγράφη από τον Σταύρο Πα...

Φόρτωση άρθρων...