Κυριακή
11 Οκτωβρίου 2026

Τι ισχύει για την καταβολή του δώρου Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα

Ελλάδα

Η καταβολή του δώρου Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να γίνει έως τις 21/12.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που το δώρο Χριστουγέννων δεν καταβληθεί έγκαιρα, οι εργαζόμενοι νομιμοποιούνται να προσφύγουν στην Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά.

Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα για την άσκηση ατομικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη ενώ παράλληλα διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας.

Σύμφωνα με τον εργατολόγο Γιάννη Καρούζο:
- Οι εργαζόμενοι των οποίων η σχέση εργασίας με τον εργοδότη είχε διάρκεια χωρίς διακοπή όλη τη χρονική περίοδο από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου, δικαιούνται ολόκληρο το δώρο που είναι ίσο με ένα μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 25 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο.

- Όσοι εργάστηκαν μικρότερη περίοδο είτε γιατί αποχώρησαν οικειοθελώς από την εργασία τους είτε γιατί απολύθηκαν, δικαιούνται να λάβουν τμήμα δώρου ανάλογο με τη χρονική διάρκεια της εργασιακής τους σχέσης που είναι τα 2/25 του μηνιαίου μισθού ή 2ημερομίσθια ανάλογα με το πώς αμείβονται για κάθε 19 ημερολογιακές ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης.

- Ακόμα και οι μισθωτοί που εργάστηκαν χρονικό διάστημα μικρότερο των 19 ημερών δικαιούνται ανάλογο κλάσμα του δώρου.

- Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται καθημερινά λιγότερες ώρες (σε σχέση με τη πλήρη απασχόληση ) θα λάβουν ως δώρο Χριστουγέννων όσα ημερομίσθια λαμβάνει και ο εργαζόμενος με πλήρη απασχόληση έχοντας όμως ως βάση υπολογισμού τις μειωμένες αποδοχές και αναλόγως με τον χρόνο απασχόλησης του από 01/05 έως 31/12.

- Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται λιγότερες από 5 ημέρες τη βδομάδα (για τους απασχολούμενους με πενθήμερο) και λιγότερες από 6 ημέρες τη εβδομάδα (για τους απασχολούμενους με 6ήμερο) δικαιούνται δώρο Χριστουγέννων 1 ημερομίσθιο για κάθε 8 πραγματοποιηθέντα ημερομίσθια μέσα στο διάστημα από01/05 έως31/12.

Σημειώνεται ότι βάση υπολογισμού του δώρου είναι οι καταβαλλόμενες αποδοχές: Ο μισθός ή το ημερομίσθιο, καθώς και κάθε άλλη παροχή (είτε σε χρήμα είτε σε είδος, όπως τροφή, κατοικία κλπ.) εφ’όσον αυτή καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν αντάλλαγμα της παρεχόμενης από τον μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα, ή κατ’ επανάληψη, περιοδικά, κατά ορισμένα διαστήματα του χρόνου.

Το ποσό του δώρου προσαυξάνεται με τον συντελεστή αδείας 0,041666.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ραγίζει καρδιές ο πατέρας της 20χρονης που πέθανε από χρήση ναρκωτικών: «Να μην βρεθούν άλλοι γονείς στη θέση μας»

Κακουργηματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση άσκησε η εισαγγελέας εις βάρος του 20χρονου που συνελήφθη για τον θάνατο της 20χρονης φίλης του, έπειτα από χρήση της ναρκωτικής ουσίας M...

Γκράβα: Κλειστές μέχρι νεωτέρας οι σχολικές μονάδες – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

Κλειστές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες της Γκράβας, σύμφωνα με νέα απόφαση του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα. Το τριήμερο Παρασκευή-Κυριακή έγιναν εκτεταμένοι έλεγχοι από την ε...

Πειραιάς: Χειροπέδες σε 38χρονο που είχε κλέψει τουλάχιστον 150 καλύμματα φρεατίων

Στη σύλληψη ενός 38χρονου, που κατηγορείται ότι είχε αφαιρέσει τουλάχιστον 150 μεταλλικά καλύμματα φρεατίων όμβριων υδάτων από περιοχές του Πειραιά, του Κερατσινίου και της Δραπετσ...

Φόρτωση άρθρων...