Πέμπτη
25 Δεκεμβρίου 2025

Τιμές εισιτηρίων με βάση την... απόσταση

Ελλάδα

Μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το κλείσιμο των μπαρών, την είσοδο στα λεωφορεία από την μπροστινή πόρτα, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ σχεδιάζει το ζωνικό σύστημα τιμολόγησης.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», το πολυσυζητημένο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών, καθώς για να εφαρμοστεί θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πρώτα όλες οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις στο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Με το βλέμμα στραμμένο στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία έχει ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως, η καθιέρωση ζωνικού συστήματος κρίνεται δικαιότερη. Ωστόσο σε δηλώσεις του ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «κάποιοι θα κερδίσουν και κάποιοι θα χάσουν από αυτό το σύστημα».

Σε αυτή τη φάση γίνεται συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τα δεδομένα αυτά θα αναλυθούν, θα γίνει ενδελεχής καταμέτρηση των επιδόσεων των σταθμών και εκτίμηση των τάσεων μετακίνησης.

Μετά την ωρίμανση των παραπάνω δεδομένων και την απόκτηση μιας σαφούς εικόνας, για την οποία σύμφωνα με πληροφορίες απαιτείται ένα διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, αναμένεται να σχεδιαστεί το νέο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης. Με αυτό ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα εκτελεί.

Το σύστημα εξασφαλίζει την αναλογικότητα της τιμολόγησης των μετακινήσεων. Δηλαδή όποιος διανύει μεγαλύτερη απόσταση θα πληρώνει περισσότερο και εκείνος που μετακινείται σε μικρότερη απόσταση θα έχει αναλογικά πιο περιορισμένη χρέωση.

Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το ζωνικό σύστημα θα διαχωρίσει το κέντρο, όπως και τα κοντινά σημεία, από τα πιο μακρινά προάστια. Σημειώνεται ότι σήμερα είτε κάποιος διανύει μία απόσταση 25 σταθμών είτε 2 ή 3 σταθμών χρεώνεται ακριβώς το ίδιο.

Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης και κρίνεται από στελέχη του ΟΑΣΑ ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των εσόδων του Οργανισμού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πρώτα μέσα που θα υποδεχθούν το νέο σύστημα είναι τα σταθερής τροχιάς, όπου είναι πολύ ευκολότερος ο υπολογισμός της απόστασης.

Στο μεταξύ, υπάρχουν σκέψεις μέρος της αύξησης των εσόδων, εκτός από την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΑΣΑ, να κατευθυνθεί στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Ήδη έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Υποδομών κονδύλια από το ΕΣΠΑ για την προμήθεια 92 νέου τύπου λεωφορείων.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Χριστούγεννα: Πώς θα κινηθούν σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Τι ισχύει για Πρωτοχρονιά και Θεοφάνια

Τροποποιήσεις βρίσκονται σε ισχύ στα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω των εορταστικών ημερών των Χριστουγέννων, ενώ αλλαγές θα υπάρξουν και τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς κ...

Οι περιοχές με τα μεγαλύτερα ύψη βροχής - Δεκάδες κλήσεις δέχθηκε η Πυροσβεστική

Ισχυρές καταιγίδες εκδηλώθηκαν την παραμονή των Χριστουγέννων, κυρίως στα δυτικά τμήματα αλλά και στην Αττική που σημειώθηκαν μεγάλα ύψη βροχής. Τα ισχυρά φαινόμενα αναμένεται να ε...

Φόρτωση άρθρων...