Ι. Εμπαθής, κυρίως, όμως, είναι η κριτική που ασκείται εναντίον του Κώστα Αχ. Καραμανλή.

            ●●

            ΙΙ. η ρυθμιστική οργάνωση των σιδηροδρομικών  συγκοινωνιών ανήκει σε νομικό πρόσωπο.

            ΙΙΙ. Επί αδικήματος η νομική ευθύνη επισημαίνεται κατά τις αρχές  της λογικής σχέσης: αιτίου – αποτελέσματος. Αφετηρία, δε, πάντα είναι το συμβάν. Εδώ η δραματική σύγκρουση. Συνεπώς: καθένας που συνέβαλε στο αποτέλεσμα είναι (και) αίτιός του:

●● Φερ’ ειπείν η τυχόν ανεπιτήδεια δράση του σταθμάρχη, ή -η- κακή επιλογή τυχόν, ανεπαρκούς σταθμάρχη.

            IV. κριτική ασκείται επί της αξίας του σιδηροδρομικού μας δικτύου. η κριτική, ολικά ή μερικά, προς το ατύχημα. Και η απόδειξη προφανής: παρά το φρικτό συμβάν τα δρομολόγια των τραίνων έχουν ανασταλεί.

Ούτε η προκείμενη σύγκρουση αποδίδεται στην ποιότητα των συρμών.

            V. Ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν είναι – δεν δύναται – να είναι, για το προκείμενο δράμα, υπαίτιος. Έτσι και,εκ του λόγου αυτού, αποδιοπομπαίος.