Δευτέρα
29 Απριλίου 2024

Η... χρεοκοπία των Τεμπών, τα γκάλοπ και το Χρηματιστήριο

Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους στα Τέμπη, δείχνει προς μία και μόνο κατεύθυνση: στην απόδοση των ευθυνών και στην πλήρη κάθαρση σε όλα τα επίπεδα των κρατικών δομών με ταυτόχρονη συντριβή της παρασιτικής δημοσιοϋπαλληλίας.

Η χώρα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο και το μεγάλο στοίχημα είναι πώς δεν θα... φάμε τα μούτρα μας ως λαός, στην κάλπη! Δίνοντας ζωτικό χώρο στην οργή και τη... θολούρα του μυαλού, αφήνουμε τη λογική και το μέτρο στο απόλυτο κενό. Όσοι βάζουν πολιτικό πρόσημο σε μια τραγωδία, ελπίζουμε να λαμβάνουν υπόψιν τους, εκτός από τις ευθύνες των κυβερνώντων και τις αντίστοιχες ευθύνες των άμεσα εμπλεκόμενων στην τραγωδία. Η νοοτροπία που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του ΄80 επί... ΠΑΣΟΚιστάν με το βόλεμα, το αραλίκι, την αρπαχτή, τη μειωμένη ευθύνη και το συλλογικό θράσος χωρίς τιμωρία, είναι αυτή που μας οδήγησε στη χρεοκοπία. Γιατί η ηθική, αξιακή και πολιτισμική μας χρεοκοπία ήταν μαθηματικώς βέβαιο ότι θα οδηγούσε στην οικονομική χρεοκοπία, συντελώντας σε πολυεπίπεδες τραγωδίες.

Ζούμε σε μια χώρα, η οποία δεν διδάσκεται από τα λάθη της. Η κομματοκρατία αλά ΠΑΣΟΚ που αγγίζει ολόκληρο το πολιτικό και κοινωνικό φάσμα, δεν γίνεται να αποτελεί οδηγό για το μέλλον μας.

Δεν βάλαμε μυαλό από την πλασματική ευημερία των δανεικών, δεν είχαμε μυαλό να καταλάβουμε τον παρασιτισμό των βολεμένων και τα αποτελέσματα του, ενώ τώρα κλαίμε πάνω από το... χυμένο γάλα μιας ανθρώπινης τραγωδίας, με ευρύτερες διαστάσεις. Ο άπειρος και επικίνδυνος "νέος" σταθμάρχης, τον οποίο "έχωσαν" οι παλιότεροι για να κολλήσουν ένα εξαήμερο πριν και μετά την Καθαρά Δευτέρα, οι ωχαδερφιστές που έκαναν το ωράριο τους, αλλά την.... έκαναν πριν τη λήξη του, το... μπλάνκο που σβήνει βάρδιες, ο γιατρός που δια τηλεφώνου μοιράζει αναρρωτικές και πάει λέγοντας, έβγαλαν στο προσκήνιο το πιο αποκρουστικό πρόσωπο της φαυλοκρατίας.

Με όλα τα παραπάνω και με τη συντριβή που προκαλεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα, παρατηρούμε και καταγράφουμε συμπεριφορές που είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Ουδείς από αυτούς που δίνει πολιτικό χρώμα στην τραγωδία δεν έχει αναδείξει την ατομική ευθύνη ενός εγκληματία σταθμάρχη και αρκετών εγκληματιών που ενεπλάκησαν άμεσα ή έμμεσα σε αυτή τη φρικώδη τραγωδία. Αν ο σταθμάρχης ανήκει σε παράταξη του κυβερνώντος κόμματος θα του είχαν ισοπεδώσει το σπίτι. Τώρα, επειδή είναι... δικό μας παιδί, πρέπει να τον... προστατεύσουμε και να ρίξουμε το ανάθεμα μόνο σε αυτούς που κυβερνούν! Έτσι σκέφτονται κάποιοι, οι οποίοι βρήκαν την ευκαιρία να βγουν στην επιφάνεια μέσα από μια τραγωδία. Το χειρότερο που έκαναν για τα θύματα και τις οικογένειες τους, ήταν ότι συγκεντρώθηκαν για να βγάλουν φωτογραφίες, χασκογελώντας και χαζογελώντας, προκειμένου να ενισχύσουν την εικόνα στο δικό τους ακροατήριο, μπας και κερδίσουν μία θέση στη Βουλή. Ντροπή και πάλι ντροπή. Αλλά, για κάποιους φαίνεται ότι αυτή η λέξη δεν... παίζει στο λεξιλόγιο τους.

Η κατάρα της μονιμότητας

Ακούγοντας τους διαλόγους όσων εμπλέκονται στο μοιραίο δυστύχημα και ιδίως τον τρόπο που πήγαν να δικαιολογηθούν ή να σβήσουν τα ίχνη τους, αντιλαμβάνεται κάποιος πόσο θράσος έχουν κάποιοι και σε πιο επίπεδο... γαϊδουριάς, μπορεί να φτάσουν!

Από την άλλη πλευρά, κανείς από τους... ευσυγκίνητους καιροσκόπους και τους πολιτικούς τυχοδιώκτες δεν κάνει λόγο για την καταραμένη μονιμότητα που οδηγεί σε μειωμένη απόδοση και μπορεί να κλείσει και... σπίτια, όταν εξασφαλίζει το δικαίωμα στον ωχαδερφισμό και την ασυδοσία. Επιπλέον, κανείς δεν αναφέρεται στις απολύσεις των χειρότερων από το Δημόσιο, οι οποίοι δεν μπορούν να ρυθμίζουν την τύχη των πολλών, επειδή κάποιος τους βόλεψε. Το χειρότερο απ΄ όλα είναι να ακούς νέους να φωνάζουν για τα κέρδη του καπιταλισμού που είναι το... αίμα μας!

Άντε τώρα, να εξηγήσεις σε έναν... αλευρωμένο εγκέφαλο, ότι ο ΟΣΕ είναι κρατική εταιρεία διατηρώντας στο ενεργητικό του το δίκτυο και τους σταθμούς και ότι τη χρήση αυτού του δικτύου την έχει μια ξένη κρατική εταιρεία που θεωρείται από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και αγόρασε ως ιδιώτης τη χρήση του εγχώριου δικτύου. Ειρήσθω εν παρόδω, η εταιρεία αυτή αγόρασε επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το μεταφορικό έργο αντί του ευτελούς ποσού των 45 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της πλήρους απαξίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω της τεράστιας ζημίας που προκλήθηκε στη χώρα με το τρίτο μνημόνιο και τη ζημία των 200 δισ. ευρώ. Σε μια τέτοια χώρα και τα 45 εκατ. ευρώ που πήρε το Δημόσιο, μάλλον... κατόρθωμα ήταν. Βέβαια, τα 45 εκατ. ευρώ δεν ήταν σκάνδαλο σύμφωνα με την... αριστερή αριθμητική, αλλά σκάνδαλο θα ήταν να πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 300 εκατ. ευρώ επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ!!! Ναι αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα. Το 45 είναι... μεγαλύτερο από το 300!

Επιπλέον, εξηγώντας προς όλους όσοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι τα δίκτυα παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο και αν μη τι άλλο, δεν έχει ανακαλυφθεί ανά τον κόσμο ο... τρελός, ο οποίος θα δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, για να φορτωθεί στην καμπούρα του... γαϊδούρια ξεσαμάρωτα, τα οποία με τις εγκληματικές παραλείψεις τους, μπορεί να στείλουν ανθρώπους στον άλλο κόσμο. Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί στην Ελλάδα θεωρούμε ως... πρόοδο της διατήρηση των πάντων υπό κρατικό έλεγχο, συσσωρεύοντας ελλείμματα και χρέη και δημιουργώντας στρατιές κηφήνων και παρασίτων, που λειτουργούν εις βάρος του συνόλου.

Εξοντωτικές ποινές σε όσους προκαλούν ζημιά στη δημόσια περιουσία

Μία από τις μεγάλες πληγές της χώρας είναι η επίδειξη των... ικανοτήτων που έχουν κάποιοι σε βανδαλισμούς ή στην πρόκληση οικονομικής ζημίας στη δημόσια περιουσία.

Η αφαίρεση καλωδίων που αντιστοιχούν σε μήκος 120 χιλιομέτρων στον Ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια, αποτελεί μια παραδοχή, για την οποία πρέπει να ντρεπόμαστε. Παλιότερα, επίορκοι υπάλληλοι του ΟΣΕ εμπλέκονταν σε υποθέσεις πώλησης "σκραπ", ενώ όλοι γνωρίζουν ότι ημεδαποί και αλλοδαποί επιδίδονται στην αφαίρεση δημόσιου υλικού. Είναι ενδεικτικό ότι στα τρένα, συμμορίες και κυρίως κάποιοι... ευάλωτοι, προβαίνουν σε... απαλλοτριώσεις, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μεταφορών και των πολιτών. Το κόλπο που χρησιμοποιούν βασίζεται στο πέταγμα ενός μεταλλικού αντικειμένου στα καλώδια της ηλεκτροκίνησης, ώστε να προκληθεί βραχυκύκλωμα και να διακοπεί η ηλεκτροδότηση. Έτσι, βρίσκουν την ευκαιρία να κλέψουν υλικό, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχει καταγραφεί μέχρι και... πετσόκομμα σιδηροτροχιών!!!

Μακάρι, η κυβέρνηση που θα συγκροτηθεί μετά τις εκλογές να έχει ένα σταθερό προσανατολισμό για την πάταξη τέτοιων αντικοινωνικών συμπεριφορών. Αλλά και γενικά, πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της φθοράς ή της αφαίρεσης δημόσιας περιουσίας σε όλες του τις εκφάνσεις. Κατ΄ αρχάς, οι βρωμιές σε δημόσια κτίρια με σπρέι, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με βαριές χρηματικές ποινές, μπας και βάλουν λίγο... μυαλό οι παραβάτες,. Όποιος συλλαμβάνεται να κολλάει αυτοκόλλητα σε σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, πρέπει να... μαρτυράει την ώρα και τη στιγμή που το έκανε, με αφόρητο... πόνο στην τσέπη και έκτιση ποινής στη φυλακή. Επιπλέον, όσοι αφαιρούν δημόσιο υλικό, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με βάση τις πιο βαριές κατηγορίες του ποινικού κώδικα και με εξοντωτικές ποινές.

Ταυτόχρονα, το σχέδιο ενός σύγχρονου ΟΣΕ πρέπει να περιλαμβάνει τη χρήση καμερών σε όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και χρήση drones, για να λειτουργούν ως φόβητρο σε όσους θέλουν να κάνουν ζημιά. Ταυτόχρονα, πρέπει να χρησιμοποιούνται κάμερες εντός και εκτός σταθμών, αλλά και εντός των αμαξοστοιχιών. Οι ανοησίες περί προσωπικών δεδομένων που επικαλούνται κάποιοι δεν είναι τίποτα περισσότερο από τη συγκεκαλυμμένη πρόθεση τους να προκαλέσουν με έκνομες πράξεις. Σε κάθε περίπτωση, ο νόμος πρέπει να προλαμβάνει και εφόσον δεν επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο, τότε να έρχεται στη συνέχεια ως... οδοστρωτήρας και να... ισοπεδώνει κάθε εγκληματία που δεν σέβεται τον πολίτη, είτε ζημιώνοντας τον οικονομικά είτε προκαλώντας του βλάβη. Βέβαια, ξέρουμε ότι όλα αυτά είναι... φασιστικά, αλλά, δεν γίνεται να γίνουμε ποτέ κράτος δικαίου και μια πολιτισμένη κοινωνία, χωρίς να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο...

Τα ευρήματα του γκάλοπ της Marc και οι προεκτάσεις στο Χ.Α.

Χθες είχαμε το πρώτο γκάλοπ μετά την τραγωδία των Τεμπών, το οποίο προκάλεσε και διαμάχη στον "αέρα" του τηλεοπτικού δελτίου του ΑΝΤ1, μεταξύ του κεντρικού παρουσιαστή Νίκου Χατζηνικολάου και του επικεφαλής της εταιρείας δημοσκοπήσεων Marc, Θωμά Γεράκη.

Δεν θα κρίνουμε εάν έπρεπε ή δεν έπρεπε να παρουσιαστεί η δημοσκόπηση μέσα σε αυτό το πένθιμο κλίμα, αλλά από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, οφείλουμε να λάβουμε υπόψιν τα πρώτα ευρήματα στη μετά Τεμπών εποχή. Το κυβερνών κόμμα καταγράφει φθορά, η οποία φθάνει τις 3 εκατοστιαίες μονάδες, αν και η καταγραφή των αντιδράσεων της κοινής γνώμης έγιναν εν θερμώ και ενδεχομένως, να δούμε το προσεχές διάστημα, μέσα από τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, να υπάρξει αντιστροφή της κατάστασης. Η ΝΔ έχασε έδαφος, όπως ήταν αναμενόμενο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει στάσιμος και το ΠΑΣΟΚ δεν κερδίζει κάτι. Σημαντικό τμήμα του εκλογικού σώματος "παρκάρει" στην αδιευκρίνιστη ψήφο ή στο "άλλο κόμμα" , ενώ οι ασχολούμενοι με τις αναλύσεις, εκτιμούν ότι ανάλογα με το κλίμα που θα διεξαχθούν οι εκλογές, μπορεί να ευνοηθούν περισσότερο τα αντισυστημικά κόμματα.

Αν έρθουν και άλλες δημοσκοπήσεις που θα επιβεβαιώνουν πτώση 3-4 μονάδων στο peak της... οργής, τότε ο Μητσοτάκης έχει βάσιμες ελπίδες για να αυξήσει και πάλι τη διαφορά έως τις εκλογές. Ταυτόχρονα, το χθεσινό γκάλοπ, σε συνδυασμό με τον χρόνο των εκλογών μέσα στον Μάιο, έδωσαν μια μικρή ανάσα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το οποίο αποτελεί το βαρόμετρο και... θερμόμετρο του πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού γίγνεσθαι. Αν σήμερα το βράδυ, ο καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS προχωρήσει σε αναβάθμιση της Ελληνικής οικονομίας στην επενδυτική βαθμίδα, τότε αυτό θα αποτελεί ένα πολύ καλό νέο. Οι πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο είναι 50%.

Έτσι όπως έχουν ανατραπεί τα πράγματα λόγω της τραγωδίας, θα παραμείνουμε εδώ που είμαστε και αφού ξεκαθαρίσει το μετεκλογικό τοπίο, τότε βλέπουμε για την επενδυτική βαθμίδα. Η πίεση που ασκείται στη Νέα Δημοκρατία λόγω της τραγωδίας μπορεί να είναι καθοριστική ως προς το σκέλος της αυτοδυναμίας. Πριν την τραγωδία, υπήρχε η πεποίθηση στο κυβερνών κόμμα ότι στη δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, η αυτοδυναμία θα ήταν κατά πάσα πιθανότητα εφικτή. Τώρα, εφόσον διατηρηθεί αυτή η φθορά για την κυβέρνηση, το μόνο σενάριο που θα παίζει θα είναι αυτό της συγκυβέρνησης. Εκεί υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για το αν και κατά πόσο, το πολύ καλό momentum για τη χώρα επί αυτοδύναμης ΝΔ, θα είναι το ίδιο καλό σε περίπτωση κυβέρνησης συνεργασίας...

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...