Η διαφήμιση είναι υπόσχεση αφού κάθε διαφημιστικό μήνυμα αφήνει να εννοηθεί πως κάτι θα σου προσδώσει το προϊόν ή η υπηρεσία στη ζωή σου, η οποία αποτελεί και την αιχμή του δόρατος της αποτελεσματικότητας της.

Η πολιτική διαφήμιση ή προπαγάνδα, όπως είναι η συνήθης ορολογία έχει ως  σκοπό της επικοινωνίας να διαμορφώσει άποψη ή να την επηρεάσει,  δηλαδή να χειραγωγήσει τον ψηφοφόρο. Το modus operandi της προπαγάνδας είναι παρόμοιο με αυτό της διαφήμισης. Για την ακρίβεια, η διαφήμιση μπορεί και να οριστεί ως προπαγάνδα υπέρ κάποιου συγκεκριμένου προϊόντος. Η επίκληση στο συναίσθημα είναι ίσως η πιο απροκάλυπτη μέθοδος προπαγάνδας, αφού υπάρχουν πολλές άλλες μέθοδοι, λιγότερο φανερές.

Και αναρωτιέται κανείς μήπως οι λιγότερο φανερές  ή αλλιώς  «σκοτεινές» μέθοδοι επιβολής του επιθυμητού εκλογικού αποτελέσματος στην περίπτωση που μιλάμε για εκλογικό αποτέλεσμα όπως αυτή των Γαλλικών εκλογών, βρίσκονται και στην επίκληση στο βασικό ένστικτο; 

Είδαμε τον Εμανουέλ Μακρόν στην προετοιμασία του δεύτερου γύρου της εκλογικής αναμέτρησης να εντείνει τις προσπάθειες επικράτησης επί των αντιπάλων βγάζοντας… στέρνο! Ξεκουμπώνοντας κουμπιά από το εναπόμειναν πουκάμισο, καταργώντας το αυστηρό σακάκι, πόσες έδωσε υποσχέσεις;! Ναι είναι μια κίνηση ακριβώς, εν πολλοίς υποσχόμενη!

Και αν μελετήσει κανείς από την μία τα δημογραφικά στοιχεία των ήδη ψηφοφόρων του, οι οποίοι εντοπίζονται σε ηλικίες άνω των 40 τους οποίους προφανώς και θέλει να διατηρήσει, αλλά και των διαρροών που χρειάζεται να προσελκύσει, θα αποκρυπτογραφήσει αυτές τις υποσχέσεις. Οι νεότεροι άλλωστε κάτω των 30 δεν φαίνεται να απασχολούν ιδιαίτερα τον Μακρόν, καθώς δεν είναι ένα κοινό που έχει κερδίσει ανά τα χρόνια των εκλογικών αναμετρήσεων. 

Υπάρχει μεγάλη δεξαμενή λευκής ψήφου που ανήκει στις ηλικίες άνω των 40, από την Αριστερή παράταξη, κοινό που κατά δήλωση του δεν θα ψηφήσει την ακροδεξιά Λεπέν. Το επιτελείο του Μακρόν γνωρίζει τι σημαίνει «βγάζω το σακάκι» αφού αποτελεί μια γνωστή τακτική που δυνάμει κάνει «γκελ» σε ψηφοφόρους μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι ξέρουν από «πρώτο χέρι» το αληθινό του «βάρος». 

Μια πιο φιλοαριστερή υπόσχεση του Μακρόν «ανέλαβε δράση» με την εμφάνιση του χωρίς τα φτιασίδια της γιάπικης επίδρασης στον σύγχρονο 45αρη +. Με αυτή την τακτική αφήνει μια αιωρούμενη υπόσχεση για πιο ξένοιαστη ζωή, γεμάτη από τις απολαύσεις του καπιταλισμού μεν, αλλά με μια εσάνς της sui generis αριστερίζουσας.! Απώτερη υπόσχεση της τακτικής κίνησης του μια πιο ευχάριστη ζωή με πρόεδρο τον Μακρόν. 

Και αν η επιλογή της μεσηλίκου συντρόφου που έχει κάνει ο Μακρόν, είναι κάτι με το οποίο ο μέσος 50αρης κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ταυτιστεί, να που υπάρχει και εδώ μια ευκαιρία καθώς είναι η μέση 60αρα που θα οραματιστεί τον εαυτό της δίπλα στον Μακρόν . Η αποκάλυψη του σέξι δασύτριχου στέρνου του Μακρόν ήρθε να κάνει ευθεία επίκληση στο αρχέγονο ένστικτο της μέσης 50-60 αρας Γαλλίδας. Είναι προφανές πως το αξύριστο στέρνο ανήκει στις επιλογές γυναικών μεγάλης ηλικίας και αρκεί να δει κανείς τη τάση του άτριχου σώματος στους άντρες 30 και κάτω, αυτούς που επιλέγουν οι γυναίκες ανάλογης τους ηλικίας. 

Η Γαλλίδα που έχει ξεπεράσει το 50ο έτος της ηλικίας της θα «οσφριστεί» στην ατμόσφαιρα την υπόσχεση του Μακρόν πως «έχεις το ελεύθερο από εμένα και  εσύ να  φανταστείς τον εαυτό σου ως Μπριζίτ στη θέση της Μπριζίτ! Ως μια ακόμη Μπριζίτ Μακρόν» με ότι πρεσβεύει η φιγούρα Μπριζίτ για την Γαλλίδα!  Και προφανώς με τις ευλογίες της ίδιας της κας Μακρόν, μιας και συμμετέχει  στο επιτελείο της εκστρατείας του συζύγου της.  Και αν δεν είναι αυτό πραγματικά «σκοτεινό», πείτε μου τι στην ευχή είναι;