Τετάρτη
08 Μαΐου 2024

Χιλιάρικο πρόστιμο, για «καπέλο» ενός ευρώ

Αμφιβάλω κατά πόσον ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ο ισχυρισμός ότι, εμείς και οι γείτονες μας Ιταλοί, είμαστε «ούνα φάτσα, ούνα ράτσα». Δείτε μια μικρή διαφορά, που όμως λέει πολλά για το πώς αντιμετωπίζουμε τη ληστεία των καταναλωτών εμείς και πως την αντιμετωπίζουν στην Ιταλία. Πως αντιδρούν εκεί οι καταναλωτές απέναντι στο φαινόμενο της αισχροκέρδειας, στις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις, αλλά και πως αντιδρούν, εξοπλισμένοι με την ανάλογη νομοθεσία, οι μηχανισμοί προστασίας των καταναλωτών.

Η ιστορία, που αλίευσα την προηγούμενη εβδομάδα από την διεθνή ειδησεογραφία, αναφέρεται στην τιμή του εσπρέσο, του καφέ που γεννήθηκε στην Ιταλία αλλά έχει γοητεύσει όλο τον κόσμο: Πρόστιμο χιλίων ευρώ επιβλήθηκε στο περίφημο καφέ-μπαρ Ditta Artigianale στο κέντρο της Φλωρεντίας όταν ένας πελάτης εξοργίστηκε για την τιμή ενός ταπεινού φλιτζανιού εσπρέσο. Όταν ο πελάτης ζήτησε τον λογαριασμό διάβασε στην απόδειξη πως η χρέωση ήταν δύο ευρώ, κάλεσε αμέσως την αστυνομία, που επέβαλε πρόστιμο 1.000 ευρώ στην επιχείρηση.

Για όποιον Έλληνα διάβασε αυτή την είδηση, προφανώς θα θεωρήθηκε… κουφό, το να επιβάλλεται πρόστιμο επειδή ένας εσπρέσο χρεώθηκε προς δύο ευρώ. Διότι εμείς τον πληρώνουμε πολύ ακριβότερα. Από 2,5 έως τέσσερα ευρώ, τον μονό. Αν δε τολμήστε να τον πιείτε σε κάποιο από τα «in» στέκια, θα πληρώσετε ακόμη περισσότερο. Αλλά, για τα ιταλικά δεδομένα, τα δυο ευρώ συνιστούν… ληστεία. Διότι η «κανονική» τιμή ενός εσπρέσο είναι μόλις ένα ευρώ, στα δε πολυτελέστερα καφέ, άντε να φτάνει στο 1,5.

Μη με ρωτήσετε πως μπορούν και επιβιώνουν οι καφετέριες και τα μπαράκια, στη γειτονική χώρα, χρεώνοντας μόνο ένα ευρώ τον αγαπημένο τους καφέ και γιατί εδώ, οι αντίστοιχες επιχειρήσεις, μας φοράνε καπέλα με διπλάσιο, τριπλάσιο, πολλαπλάσιο πλατύγυρο. Εισαγόμενος, από χώρες της Λατινικής Αμερικής είναι ο καφές και εκεί και εδώ. Οι δε αμοιβές του προσωπικού μάλλον είναι καλύτερες στην Ιταλία, από όσο στην χώρα μας. Απλώς, εδώ, φαίνεται ότι έχουμε περισσότερους «έξυπνους» επιχειρηματίες.

Και επειδή πια το πρόβλημα με τις συνεχείς ανατιμήσεις, δεν αφορά, στον τόπο μας μόνο τον καφέ, αλλά έχει πάρει σβάρνα, όλα τα αγαθά, από το ψωμί ως το λάδι και από τα καύσιμα ως το ηλεκτρικό, ζητείται υπουργός, κ. Γεωργιάδη, ικανός και αποφασισμένος να επιβάλει νομοθεσία ικανή να προστατεύει αποτελεσματικώς τους καταναλωτές.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Οι «Σαλώμες» του ΣΥΡΙΖΑ, το μίσος για τον Μητσοτάκη και οι νεόγεροι του Τσίπρα

Ενεοί και μονίμως απορούντες οι εναπομείναντες νεόγεροι της παλιάς σχολής Τσίπρα στον ΣΥΡΙΖΑ του Κασσελάκη παρακολουθούν την επέλαση κάθε είδους «Σαλώμης» στην Κουμουνδούρου και τη...

Μεταπολίτευση

Στο ομότιτλο βιβλίο περιέχονται χρήσιμες πληροφορίες. Δεν τονίζονται -όμως- τα κρίσιμα συμβάντα του 1 9 7 3. Αυτά, δηλαδή, που -συνολικά- οδήγησαν στην τελική α π ο σ ά θ ρ ω σ η ...

Το ισχυρό «χαρτί» της οικονομικο-κοινωνικής ατζέντας Μητσοτάκη ενόψει Ευρωεκλογών

Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινάει με υπουργικό συμβούλιο, ενώ βρισκόμαστε 42 ημέρες πριν από τις Ευρωεκλογές. Με τον αέρα των τελευταίων δημοσκοπήσεων υπέρ της κυβέρνησης, αλλά πάντα με τ...

Φόρτωση άρθρων...