Έπειτα από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη στην επιφάνεια έρχονται τα όσα προηγήθηκαν πριν περάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χέρια της ιταλικής Hellenic Train το 2017. 

Η προσπάθεια της τότε Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υλοποιήσει τις μνημονιακές υποχρεώσεις για τη διαχείριση των μεγάλων ελλειμμάτων του ΟΣΕ, οδήγησε σε μια χαριστική σύμβαση από την οποία επωφελήθηκαν διπλά οι αγοραστές της Trenitalia.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατομμυρίων, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές (Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας) σε έναν μόλις χρόνο και καθαρή από υποχρεώσεις.

Λίγες μέρες πριν πέσουν οι υπογραφές των αρμόδιων υπουργών της σημερινής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης, χάρισαν στην Hellenic Train, χρέη ύψους σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ.

Συγκεκριμένα όπως επιβεβαιώνεται από το ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου 2017, διαγράφηκαν χρέη της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.161.809,27 ευρώ, όρος προφανώς απαράβατος για να μεταβιβαστεί η εταιρεία.

Η ειρωνεία είναι ότι ως Αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «ξεπούλημα» τα… 300 εκατομμύρια που επιδίωκε να εισπράξει η προηγούμενη Κυβέρνηση από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, ενώ εκείνη την ξεπούλησε 40 εκατομμύρια ευρώ...

Και έτσι τελικά, με δυο υπογραφές του ΣΥΡΙΖΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε σχεδόν τζάμπα και τα 650 εκατομμύρια ευρώ κλήθηκε να τα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος. Ακόμα, οι υποσχεθείσες επενδύσεις των Ιταλών ακόμα αναμένονται.

Χωρίς να υπολογίζεται η δεκαετής συμφωνία για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ελληνικό δημόσιο, η οποία της παρέχει πρόσθετα έσοδα ύψους 750 εκατομμυρίων για τα επόμενα δέκα συν πέντε χρόνια μαζί με την δυνατότητα παράτασης. 

Η ετήσια αποζημίωση που θα καταβάλλεται για την εκτέλεση των προβλεπόμενων δρομολογίων προς την εταιρεία ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ.

Το σχετικό ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου του 2017: