Πέμπτη
16 Μαΐου 2024

BBC: Το -εθιστικό όσο η ζάχαρη- Temu και η τακτική του gamification

Πλανήτης
Tags: Temu

Όταν η Λούσι Κλαρκ, κάτοικος του Μάντσεστερ, μπήκε για πρώτη φορά στη viral εφαρμογή της Temu, το 2023, ένιωσε σαν να έκανε log in σε ένα εικονικό καζίνο. Ένας… τροχός της τύχης υποσχόταν κουπόνια με εξωφρενικές προσφορές, την ώρα που ρολόγια που μετρούσαν αντίστροφα έκαναν λόγο για δωρεάν παράδοση αντικειμένων και έκτακτες προσφορές αναβόσβηναν στην οθόνη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το «BBC».

«Είχα ακούσει για την Temu στο TikTok, όπου κάποιοι παρουσίαζαν αυτά που ψώνισαν και μοιράζονταν εκπτωτικούς κωδικούς» αναφέρει η 27χρονη. «Όποιος ξέρω μπήκε έστω και μια φορά στο Temu να ρίξει μια ματιά. Δεν έψαχνα τίποτα συγκεκριμένο».

Σκρολάροντας ανάμεσα σε εξωφρενικά φτηνά gadgets και ηλεκτρονικές συσκευές, η Κλαρκ αποφάσισε να αγοράσει μερικά παιχνίδια για τον Ρίκσον, το γαλλικό μπουλντόγκ της μητέρας της. Κόστισαν ελάχιστα σε σχέση με τα χρήματα που θα σπαταλούσε σε φυσικά καταστήματα της περιοχής της ή ακόμα και στην Amazon.

Τα προϊόντα της Temu δεν είναι σχεδόν ποτέ απαραίτητα, όμως η πλατφόρμα έχει κάτι για όλους. Αν το έχεις φανταστεί και, μερικές φορές, ακόμα και αν δεν το έχεις φανταστεί, η Temu το έχει. Από σαλιάρες ξυρίσματος μέχρι μίνι γκολφ για το μπάνιο, μικροσκοπικούς εκτυπωτές, τεμαχιστές αβοκάντο ή… φούτερ για το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου.

Η ποιότητα δεν είναι εγγυημένη: «Αν πάρεις κάτι καλό, ήταν τεράστια ευκαιρία. Διαφορετικά, έχεις πάρει κάτι που δεν είναι εξαιρετικής ποιότητας, αλλά δεν μπαίνεις καν στον κόπο να το επιστρέψεις, γιατί σου κόστισε λιγότερο από 10 λίρες και δεν αξίζει ούτε τον χρόνο σου», δηλώνει η Κλαρκ.

Η πολιτική τιμολόγησης της Temu αλλά και ο τρόπος που προμοτάρει τα προϊόντα, λένε ειδικοί, είναι μελετημένος. Ωθεί τα σωστά κουμπιά της ψυχολογίας του καταναλωτή, ώστε να συνεχίσει να καταναλώνει. Εισάγοντας, μάλιστα, στοιχεία παιχνιδιού – ο τροχός της τύχης, το ρολόι που μετρά αντίστροφα, οι προσφορές που αναβοσβήνουν- στην καταναλωτική εμπειρία των πελατών της κερδίζει ακόμα περισσότερο.

Τι είναι το «gamification»

Gamification είναι η εισαγωγή στοιχείων που παραπέμπουν σε video game στην πλατφόρμα αγορών και γίνεται ολοένα και πιο συνήθης. Τα κουπόνια και τα μπόνους, που μιμούνται σε ήχο, φωτεινότητα και χρώματα τα βιντεοπαιχνίδια, ωθούν τους πελάτες να συνεχίσουν τις αγορές τους.

Ακόμα και εμβληματικές μάρκες, όπως τα Starbucks και τα Sephora, έχουν εισάγει αντίστοιχα στοιχεία και προγράμματα επιβράβευσης στους ιστοτόπους τους, ενώ η Lacoste έχει εισάγει ένα παιχνίδι κυνηγιού… κροκοδείλων, με το οποίο οι αγοραστές ξεκλειδώνουν μπόνους στο εικονικό της κατάστημα.

«Εθιστικό σαν τη ζάχαρη»

Η κινεζική πλατφόρμα αγορών έχει σχεδιαστεί, για να κάνει το μυαλό των καταναλωτών να μην σκέφτεται ότι πρέπει να βάλει φρένο στις αγορές. «Το Temu είναι τόσο εθιστικό όσο η ζάχαρη», λέει ο αναλυτής λιανικής, Neil Saunders.

«Η εμπειρία και οι φθηνές τιμές δίνουν στους καταναλωτές μία τονωτική ένεση ντοπαμίνης και τους κρατούν σε εγρήγορση, με αποτέλεσμα να επιστρέφουν στην πλατφόρμα, για να προμηθευτούν όλο και περισσότερα πράγματα. Οι τακτικές προσφορές ενισχύουν την αφοσίωση των καταναλωτών και τους δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να ”βουτήξουν” και να ψαχουλέψουν, για να ανακαλύψουν πολλά προιόντα σε τιμές ευκαιρίας, ειδικά αν κινηθούν γρήγορα».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Σαν σήμερα - 16 Μαΐου

Γεγονότα 1527: Οι Φλωρεντινοί διώχνουν για δεύτερη φορά από την εξουσία την οικογένεια των Μεδίκων και αποκαθιστούν τη Δημοκρατία στη Φλωρεντία. 1717: Φυλακίζεται στη Βαστίλη...

Φόρτωση άρθρων...