Τετάρτη
12 Αυγούστου 2026

Διατροφή : Οι πολλές φυτικές πρωτεΐνες μειώνουν την πιθανότητα πρόωρης εμμηνόπαυσης

Πλανήτης

Οι γυναίκες που καταναλώνουν για καιρό μεγάλες ποσότητες φυτικών πρωτεϊνών από τροφές όπως τα πλήρη δημητριακά, η σόγια και οι ξηροί καρποί, έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν πρόωρη εμμηνόπαυση, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές των Σχολών Δημόσιας Υγείας των πανεπιστημίων Χάρβαρντ και 'Αμχερστ της Μασαχουσέτης, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ελίζαμπεθ Μπερτόουν-Τζόνσον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό επιδημιολογίας "American Journal of Epidemiology", ανέλυσαν στοιχεία για 116.000 γυναίκες, συσχετίζοντας τις διατροφικές συνήθειές τους με τον χρόνο της εμμηνόπαυσης.

Διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες που έπαιρναν περίπου το 6,5% των καθημερινών θερμίδων τους με τη μορφή πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης, είχαν κατά μέσο όρο 16% μικρότερο κίνδυνο για πρόωρη εμμηνόπαυση, σε σχέση με τις γυναίκες που έπαιρναν μόνο το 4% των θερμίδων τους μέσω της κατανάλωσης φυτικών πρωτεϊνών.

Για μια γυναίκα που χονδρικά με την τροφή της παίρνει 2.000 θερμίδες μέσα στη μέρα, για να έχει μειωμένο κίνδυνο πρόωρης εμμηνόπαυσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, πρέπει να καταναλώνει 32,5 γραμμάρια δημητριακών ολικής άλεσης, σόγιας, τόφου, ξηρών καρπών και άλλων τροφών με φυτικές πρωτεΐνες.

Πρόωρη εμμηνόπαυση θεωρείται η διακοπή της λειτουργίας των ωοθηκών πριν την ηλικία των 45 ετών, κάτι που συμβαίνει περίπου στο 10% των γυναικών και σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας, οστεοπόρωσης, άνοιας κ.α.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η επιλογή της κατάλληλης διατροφής για την μείωση της πιθανότητας πρόωρης εμμηνόπαυσης, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μελετηθεί πλέον περισσότερο.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Τραγωδία στην Τουρκία: Νεκρός 34χρονος Ουαλός αθλητής ράγκμπι μετά από χτύπημα μπράβου έξω από μπαρ

Τραγικό τέλος είχε ένας 34χρονος Ουαλός παίκτης ράγκμπι που έχασε τη ζωή του έπειτα από γροθιά που φέρεται να δέχθηκε από μπράβο σε μπαρ στην Τουρκία, όπου βρισκόταν για διακοπές. ...

Times: Η Ρωσία χάνει τη Μέση Ανατολή – Αποχωρεί από τη Συρία και περιορίζεται η παγκόσμια επιρροή του Πούτιν

Αναφορά της εφημερίδας The Times εξετάζει τη συμφωνία μεταξύ Ρωσίας και Συρίας σχετικά με τη ρωσική στρατιωτική παρουσία, διερωτώμενη κατά πόσο η αποχώρηση του Ρώσου προέδρου Βλαντ...

Κλιμακώνεται η κρίση ΗΠΑ–Ιράν: Νέα πλήγματα στη ναυσιπλοΐα – «Δεν ανοίγουν τα Στενά του Ορμούζ»

Νέα πλήγματα κατά της ναυσιπλοΐας στον Κόλπο του Ομάν και στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας καταγράφηκαν χθες Τρίτη,την ώρα που οι ελπίδες για τέλος του πολέμουμεταξύ Ιράν και ΗΠΑ φ...

Φόρτωση άρθρων...