Δευτέρα
22 Ιουνίου 2026

Ενδείξεις ότι οι ρωσικές δυνάμεις θα αποχωρήσουν από τη Ζαπορίζια, λέει ο επικεφαλής της Energoatom

Πλανήτης

Ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας της Ουκρανίας δήλωσε σήμερα (27/11) πως υπάρχουν ενδείξεις ότι οι ρωσικές δυνάμεις ετοιμάζονται ενδεχομένως να αποχωρήσουν από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια, τον οποίο κατέλαβαν τον Μάρτιο, λίγες ημέρες μετά την εισβολή.

Μια τέτοια αποχώρηση θα συνιστούσε σημαντική μεταβολή του πεδίου της μάχης στην υπό μερική κατοχή περιοχή της Ζαπορίζια, όπου η γραμμή του μετώπου δεν έχει μετατοπιστεί σχεδόν καθόλου εδώ και μήνες. Οι συνεχείς βομβαρδισμοί κοντά στον σταθμό πυροδοτούν φόβους για πυρηνική καταστροφή.

«Τις τελευταίες εβδομάδες λαμβάνουμε πληροφορίες ότι εμφανίστηκαν ενδείξεις πως (οι Ρώσοι) ετοιμάζονται ενδεχομένως να φύγουν» από τον σταθμό, είπε ο Πέτρο Κότιν, ο επικεφαλής της Energoatom, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση.

«Πρώτον, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός αναφορών στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ότι θα άξιζε ίσως να εκκενώσουν (τον σταθμό) και ίσως να παραδώσουν τον έλεγχό του στον» Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ), είπε, αναφερόμενος στην υπηρεσία αυτή του ΟΗΕ. «Έχει κανείς την εντύπωση ότι τα μαζεύουν και κλέβουν ό,τι μπορούν», πρόσθεσε.

Ρωσία και Ουκρανία αλληλοκατηγορούνται εδώ και μήνες για τους βομβαρδισμούς στον πυρηνικό σταθμό, ο οποίος δεν παράγει πλέον ενέργεια.

Όταν ρωτήθηκε αν είναι πρώιμο να συζητά κανείς για την αποχώρηση των Ρώσων από το εργοστάσιο, ο Κότιν είπε: «Είναι πολύ πρώιμο. Δεν το βλέπουμε να γίνεται τώρα, αλλά προετοιμάζονται» να φύγουν. «Όλο το (ουκρανικό) προσωπικό απαγορεύεται να περάσει από τους σταθμούς ελέγχου και να μεταβεί σε εδάφη» που ελέγχονται από την Ουκρανία», πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής του ΙΑΕΑ συναντήθηκε στις 23 Νοεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη με μια αντιπροσωπεία Ρώσων προκειμένου να συζητήσουν την εγκαθίδρυση μιας ζώνης προστασίας γύρω από τον πυρηνικό σταθμό, τον μεγαλύτερο της Ευρώπης, ώστε να αποφευχθεί μια πυρηνική καταστροφή. Στη Ζαπορίζια παραγόταν προπολεμικά περίπου το ένα πέμπτο της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει η Ουκρανία.

Μετά τη συνάντηση της Κωνσταντινούπολης, το ρωσικό πρακτορείο RIA μετέδωσε δηλώσεις του υφυπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Ριαμπκόφ ο οποίος φέρεται να είπε ότι θα ληφθεί «αρκετά γρήγορα» μια απόφαση για τη ζώνη προστασίας.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Βανς: «Νέα σελίδα» με τον λαό του Ιράν – «Ιστορική στιγμή» και κρίσιμο βήμα για την αποκλιμάκωση της κρίσης

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς χαρακτήρισε «ιστορική» τη συνάντηση που σηματοδότησε την έναρξη των τεχνικών συνομιλιών ΗΠΑ- Ιράν στην Ελβετία, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά «...

«Τα κλείνετε και δεν θα επιστρέψετε καν στη γ... σας χώρα»: Ο Τραμπ απειλεί τους διαπραγματευτές του Ιράν για τα Στενά του Ορμούζ

Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι ΗΠΑ ενδέχεται να «καταλάβουν» τα Στενά του Ορμούζ εάν δεν μπορέσουν να καταλήξουν σε συμφωνία με το Ιράν και απείλησε την ιρανική αντ...

Η αντιπροσωπεία του Ιράν αποχώρησε από τις διαπραγματεύσεις μετά τις απειλές Τραμπ – Τι απάντησε ο Γκαλιμπάφ

Διεθνή και ιρανικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι η αντιπροσωπεία της Τεχεράνης αποσύρθηκε από τις συνομιλίες στην Ελβετία ως διαμαρτυρία για τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ιράν

Φόρτωση άρθρων...