Τρίτη
23 Ιουνίου 2026

Ρωσία: Εμμένει στα περί «βρώμικης βόμβας»

Επιμένει η Ρωσία στα περί «βρώμικης βόμβας» από την Ουκρανία. Παράλληλα, το Κρεμλίνο επιτίθεται στη Δύση, επειδή όπως λέει δεν παίρνει σοβαρά την καταγγελία της.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου επανέλαβε τους ισχυρισμούς του ότι η Ουκρανία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει «βρώμικη βόμβα», προειδοποιώντας τη Δύση ότι είναι επικίνδυνο να απορρίπτει τις θέσεις της Μόσχας.  

Κατά διάρκεια σύντομης ενημέρωσης των δημοσιογράφων ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι η στάση αυτή της Δύσης είναι «ανόητη» με δεδομένη τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Η θέση της Δύσης είναι ότι η Μόσχα δεν έχει προσφέρει στοιχεία για να στηρίξει τους ισχυρισμούς της και ότι όσα λέει είναι πρόσχημα ενδεχομένως για να χρησιμοποιήσει εκείνη βρώμικη βόμβα ως προβοκάτσια.  

Η Ουκρανία, η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η Γαλλία έχουν απορρίψει τους ισχυρισμούς της Μόσχας, τους οποίους έχουν εκφράσει αρκετοί Ρώσοι αξιωματούχοι τις τελευταίες ημέρες, και σύμφωνα με τους οποίους το Κίεβο ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει «βρόμικη βόμβα», δηλαδή συμβατικά εκρηκτικά με ραδιοενεργό υλικό.

Αυτό «είναι μια κάθε άλλο παρά σοβαρή προσέγγιση», σχολίασε ο Πεσκόφ αναφερόμενος στην αντίδραση των ΗΠΑ στους ισχυρισμούς της Ρωσίας. «Είναι μια προσέγγιση που δεν επιτρέπεται με δεδομένη τη σοβαρότητα του κινδύνου για τον οποίο μιλάμε (…) Για μία ακόμη φορά υπογραμμίζουμε τον μεγάλο κίνδυνο που ενέχουν τα σχέδια της Ουκρανίας σχετικά με μια βρώμικη βόμβα», υπογράμμισε ο Πεσκόφ.

Στο μεταξύ ο ίδιος, παρά τις επαφές που έχουν γίνει τελευταία, εξέφρασε την εκτίμηση  ότι «δεν υπάρχει καμία ελπίδα» να βελτιωθούν οι σχέσεις της Ρωσίας με τη Βρετανία, μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Ρίσι Σούνακ. «Αυτή τη στιγμή δεν βλέπουμε καμία προϋπόθεση, καμία βάση και δεν έχουμε καμία ελπίδα για οποιαδήποτε θετική αλλαγή στο άμεσο μέλλον. Η Ρωσία παραμένει ανοικτή και έτοιμη να συζητήσει τα πιο δύσκολα ζητήματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αλλά όχι εις βάρος των δικών μας συμφερόντων», ανέφερε δήλωσε ο Πεσκόφ.

Μετά από την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, οι σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Δύσης βρίσκονται στο χειρότερο σημείο τους μετά τον Ψυχρό Πόλεμο.

Η Ουκρανία έχει λάβει τη στήριξη της Δύσης –διπλωματικά και στρατιωτικά με την παράδοση όπλων– καθώς η Δύση έχει επιβάλει στη Ρωσία. Ακόμα, Ουκρανοί στρατιώτες εκπαιδεύονται από Βρετανούς.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Διαψεύδει το ΥΠΕΞ του Ιράν τον Τζέι Ντι Βανς: Δεν διαπραγματευτήκαμε για πυρηνικά – Δεν αναλάβαμε καμία δέσμευση

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγκάι, δήλωσε την Δευτέρα (22/6/26) ότι η Τεχεράνη δεν διαπραγματεύτηκε το πυρηνικό της πρόγραμμα και δεν ανέλαβε καμία νέ...

Λαβρόφ: Η Ευρώπη ξαναγίνεται η βασική απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια

Η Ρωσία εκτίμησε ότι οι ΗΠΑ απομακρύνονται από τον ρόλο του «αμερόληπτου μεσολαβητή» στις διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος υπουρ...

Η Βρετανία σε περιδίνηση: Από το Brexit στην παραίτηση Στάρμερ και οι έξι πρωθυπουργοί μέσα σε μια δεκαετία

Δέκα χρόνια ακριβώς, μετά το δημοψήφισμα που οδήγησε στο Brexit, η Βρετανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία ακόμη αλλαγή ηγεσίας. Ο Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε τη Δευτέρα την παραίτησή του ...

Φόρτωση άρθρων...