Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Μίτσκοσκι: «Ως τα τέλη του έτους θα επαναλειτουργήσει ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων»

Ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη του έτους, μετά από δώδεκα χρόνια αδράνειας, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι.

«Ως κράτος, λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επαναλειτουργία του αγωγού, ο οποίος είχε σχεδόν καταστραφεί και παρέμενε χωρίς συντήρηση για πολλά χρόνια. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη, και πιστεύω ότι έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Οι δοκιμές πίεσης του αγωγού θα πρέπει να ξεκινήσουν, αν δεν έχουν ήδη ξεκινήσει. Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει εγκρίνει τον σχετικό τιμοκατάλογο. Επομένως, αναμένω ότι φέτος ο αγωγός θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία», ανέφερε ο Χρίστιαν Μίτσκοσκι, απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις στα Σκόπια.

Ο αγωγός κατασκευάστηκε το 2002 με ιδιοκτήτρια την εταιρεία VARDAX – στην οποία η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο της Βόρειας Μακεδονίας το 20% – για να συνδέσει τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης με το τότε διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, θυγατρική της HELLENiQ ENERGY, στα Σκόπια. 

Ο αγωγός που μετέφερε αργό πετρέλαιο σταμάτησε να λειτουργεί το 2013, καθώς τότε τα ΕΛΠΕ (νυν HELLENiQ ENERGY) είχαν κρίνει ως ασύμφορη τη δραστηριότητα της διύλισης στις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ. Αντ' αυτού αποφασίστηκε να αξιοποιηθούν οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ, με στόχο να καταστεί αυτή περιφερειακή έδρα εφοδιασμού στα Δυτικά Βαλκάνια, με αλλαγή χρήσης του αγωγού, ώστε αντί για αργό να μεταφέρει έτοιμα προϊόντα διύλισης -κυρίως πετρέλαιο κίνησης- το οποίο είναι το καύσιμο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στη Βόρεια Μακεδονία.

Παρόλο που ο αγωγός και οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ τροποποιήθηκαν για τη νέα λειτουργία και έγιναν σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια, λόγω εκκρεμότητων που αφορούσαν τεχνικά ζητήματα, αδειοδοτήσεις κ.ά.

Η επαναλειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος εφοδιασμού της Βόρειας Μακεδονίας και θα περιορίσει το παράνομο εμπόριο καυσίμων στη χώρα.

Η HELLENiQ ENERGY αναμένεται να επωφεληθεί από την επαναλειτουργία του αγωγού πετρελαίου και θα εξετάσει ευκαιρίες επέκτασης των εξαγωγών της και σε άλλες βαλκανικές χώρες, όπως η Σερβία και το Κόσοβο. 

Ο ελληνικός όμιλος, μέσω βυτίων εξάγει σήμερα καύσιμα στη Βόρεια Μακεδονία, ενώ δραστηριοποιείται με τη θυγατρική ΟΚΤΑ και στη λιανική με σημαντικό αριθμό πρατηρίων. Η Βόρεια Μακεδονία εισάγει σήμερα το 86% των πετρελαϊκών προϊόντων της από την Ελλάδα.

Ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων έχει συνολικό μήκος περίπου 213 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 70 χιλιόμετρα είναι εντός ελληνικού εδάφους.



 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Politico: Το Συμβούλιο Ειρήνης του Τραμπ συνεδριάζει στην Κύπρο - Αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του

Σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής του αναμένεται να προχωρήσει το Συμβούλιο Ειρήνης του Ντόναλντ Τραμπ. Σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί σε θέρετρο της Κύπρου στις 30 Ιουνίου, όπως δήλωσε...

Στη... χύτρα ολόκληρη η Γαλλία: 40 νεκροί και 68.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα εν μέσω φονικού καύσωνα

Περίπου 68.000 νοικοκυριά δεν είχαν σήμερα το πρωί ηλεκτρικό ρεύμα στη Βρετάνη, στο δυτικό τμήμα της Γαλλίας, λόγω συμβάντος σε μετασχηματιστή το οποίο συνδέεται με τη ζέστη, ανακο...

Διαπραγματεύσεις-θρίλερ για ΗΠΑ και Ιράν – Τα «αγκάθια» για την επίτευξη της τελικής συμφωνίας

Ένα διπλωματικό θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, με τα ζητήματα που προκαλούν τριβές στις διαπραγματεύσεις να είναι τόσο τα Στενά του Ορμούζ όσο και το πρό...

Φόρτωση άρθρων...