Τετάρτη
24 Δεκεμβρίου 2025

Πώς ο Ερντογάν εκμεταλλεύεται τον πόλεμο στην Ουκρανία για να «θησαυρίζει»

Πλανήτης

Τον Φεβρουάριο του 2022 οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Τουρκία ανέρχονταν συνολικά σε μόλις 464 εκατ. δολάρια, όμως η αξία τους αυξήθηκε σημαντικά μήνα με το μήνα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelblatt, αντί για τη φθηνή αλλά αβέβαιη παράδοση εμπορευμάτων από τη μία άκρη της Γης στην άλλη, το ζητούμενο πλέον είναι οι μικρές αποστάσεις.

Και καθώς πολλές τουρκικές επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν από νωρίς -ήδη από τις αρχές της πανδημίας- τις δυνατότητές τους για αύξηση των συναλλαγών, ίδρυσαν νέα παραρτήματα.

Αντί να μπουν σε lockdown λόγω της Covid-19, αναζήτησαν τα κενά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τα γέμισαν με τουρκικά προϊόντα.

Παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε και εν μέσω των αναταράξεων που προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ο πόλεμος στην Ευρώπη. Αποτελεί γεγονός, άλλωστε, ότι οι εξαγωγές της Τουρκίας αυξάνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, παρ’ όλο που ο πληθωρισμός έχει δυσκολέψει την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ο ρόλος της Γερμανίας



Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, γερμανικές επιχειρήσεις ελπίζουν σε νέες συναλλαγές με την Τουρκία, τα λιμάνια της οποίας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στη Μαύρη Θάλασσα.

Στην Τουρκία οδηγεί και ο «Μεσαίος Διάδρομος» του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, ο οποίος συνδέει σιδηροδρομικά την Κίνα με την Ευρώπη, μέσω Καζακστάν, Κασπίας Θάλασσας, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας.

Αλλωστε η τουρκική κυβέρνηση -μαζί με τους Κινέζους- έχει επενδύσει πολλά στον «Μεσαίο Διάδρομο». Το 2016 ολοκλήρωσε τη σήραγγα Μαρμαράι, μήκους 31 χιλιομέτρων στα νότια της Κωνσταντινούπολης, η οποία συνδέει σιδηροδρομικά την Ασία και την Ευρώπη, ενώ, συνολικά τα τελευταία 20 χρόνια, η Τουρκία κατασκεύασε 1.085 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών γραμμών.

Το ίδιο διάστημα, περισσότερα από 6.400 χιλιόμετρα παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών ανανεώθηκαν.

Το σχέδιο της χώρας προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά. Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα, η Αγκυρα αξιοποιεί το διευρυνόμενο αυτό δίκτυο και επωφελείται τόσο από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, και τις συνέπειές του, όσο και από τα προβλήματα της Κίνας με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Μαζί της επωφελούνται και γερμανικές εταιρείες του κλάδου των logistics, για τις οποίες η χώρα που βρίσκεται στην «πόρτα» της ΕΕ γίνεται πολύ σημαντική για την προμήθεια αγαθών.

Ωστόσο, εάν το χειμώνα υπάρξουν ελλείψεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η πολιτική πίεση από τις Βρυξέλλες προς τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να προσχωρήσει στις χώρες που επέβαλαν κυρώσεις στη Μόσχα ενδέχεται να αυξηθεί. «Και τότε οι γερμανικές επιχειρήσεις στη χώρα θα πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά το πόσο προσοδοφόρα είναι η δραστηριοποίησή τους εκεί».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ισπανία: Διπλή δολοφονία στο Έλτσε – Ο φονικός καυγάς με άνδρες που είχαν κάνει κατάληψη

Σοκ έχει προκαλέσει στο Έλτσε, στη νοτιοανατολική Ισπανία, διπλή δολοφονία που διαπράχτηκε τη Δευτέρα. Δύο Γερμανοί πολίτες δολοφονήθηκαν, κατά τη διάρκεια καυγά και η Αστυνομία πρ...

Στο φως άλλα 8.000 έγγραφα του Έπσταϊν - Οι Δημοκρατικοί «βλέπουν» απόκρυψη στοιχείων για Τραμπ

Τουλάχιστον 8.000 νέα έγγραφα προερχόμενα από την έρευνα για τον Τζέφρι Έπσταϊν δόθηκαν στην δημοσιότητα από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή φουντώνουν οι φωνές τ...

Νεκρός ο συνδημιουργός του Call of Duty, Βινς Ζαμπέλα - Βίντεο από το τρομακτικό δυστύχημα με Ferrari

Πέθανε σε ηλικία 55 ετών ο συνδημιουργός της δημοφιλούς σειράς βιντεοπαιχνιδιών Call of Duty, Βινς Ζαμπέλα, σε ένα τρομακτικό τροχαίο δυστύχημα στην Καλιφόρνια. Ο θάνατος του Α...

Φόρτωση άρθρων...