Τετάρτη
24 Ιουνίου 2026

Reuters: Παρατείνεται η θητεία Στόλτενμπεργκ στο ΝΑΤΟ

Πλανήτης

Τα μέλη του ΝΑΤΟ αναμένεται να συμφωνήσουν αύριο Τρίτη για την παράταση της θητείας του Γενικού Γραμματέα Γενς Στόλτενμπεργκ για έναν ακόμη χρόνο, σύμφωνα με τέσσερις διπλωμάτες που επικαλείται το Reuters.

Oι περισσότεροι ηγέτες του ΝΑΤΟ συμφώνησαν με την άποψη του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ότι ο Στόλτενμπεργκ θα πρέπει να παραμείνει γενικός γραμματέας της συμμαχίας υπό τις παρούσες συνθήκες.

Η απόφαση για το μέλλον του Στόλτενμπεργκ εκκρεμούσε ενόψει της μεγάλης συνόδου του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους της Λιθουανίας στις 11 και 12 Ιουλίου, μία από τις πλέον σημαντικές συνόδους της συμμαχίας, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία.

Παρά την υψηλή σημασία του ρόλου, η επιλογή είναι εξαιρετικά αδιαφανής και διεξάγεται μέσω διαβουλεύσεων. Οι διαβουλεύσεις αυτές συνεχίζονται μέχρι όλα τα μέλη του ΝΑΤΟ να καταλήξουν σε ομοφωνία.

Σημειώνεται ότι κανένας από τους φερόμενους αντικαταστάτες του Στόλτενμπεργκ δεν θα μπορούσε να κερδίσει τη συντριπτική υποστήριξη των 31 κρατών μελών της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.

Ο Στόλτενμπεργκ είναι γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ από το 2014. Η θητεία του έληγε το 2022, αλλά λόγω της ουκρανικής σύγκρουσης παρατάθηκε μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2023.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πούτιν: «Η Ρωσία είναι έτοιμη για ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία» - Ποιες προϋποθέσεις βάζει

Την ετοιμότητα της Ρωσίας να συμμετάσχει σε ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία, με βάση τις συμφωνίες που είχαν επιτευχθεί στην Κωνσταντινούπολη, εξέφρασε ο Βλαντίμιρ Πο...

Η Βρετανία σε περιδίνηση: Από το Brexit στην παραίτηση Στάρμερ και οι έξι πρωθυπουργοί μέσα σε μια δεκαετία

Δέκα χρόνια ακριβώς, μετά το δημοψήφισμα που οδήγησε στο Brexit, η Βρετανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία ακόμη αλλαγή ηγεσίας. Ο Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε τη Δευτέρα την παραίτησή του ...

Φρίκη στην Ουγγαρία: Συνελήφθη τραυματιοφορέας με ανθρώπινα μέλη στο σπίτι του – Ομολόγησε ότι τα κατανάλωνε

Η υπόθεση ενός 30χρονου τραυματιοφορέα από τη Βουδαπέστη έχει προκαλέσει σοκ στην Ουγγαρία. Στην κατοχή του είχε ανθρώπινα μέλη, οστά και κρανία. Σύμφωνα με την ομολογία του κατανά...

Φόρτωση άρθρων...