Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Ριάντ: Ρούμπιο και Λαβρόφ ξεκίνησαν συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

Πλανήτης

Συνεχίζεται και σήμερα ο διπλωματικός «πυρετός» σχετικά με το ενδεχόμενο ειρηνευτικής συμφωνίας που θα βάλει τέλος στον πόλεμο της Ουκρανίας, με τις εξελίξεις να εκτυλίσσονται σε δύο διαφορετικές χώρες: Αφενός στη Σαουδική Αραβία όπου συναντώνται οι υπουργοί Εξωτερικών ΗΠΑ και Ρωσίας, Μάρκο Ρούμπιο και Σεργκέι Λαβρόφ, και αφετέρου στην Τουρκία όπου θα βρεθεί ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, καλεσμένος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ κορυφαίων Αμερικανών και Ρώσων αξιωματούχων στο Παλάτι Ντιρίγια, στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, με αντικείμενο την πιθανότητα αποκατάστασης των διπλωματικών σχέσεων και την αναζήτηση τρόπων για την ειρηνική διευθέτηση του πολέμου στην Ουκρανία.

Η αμερικανική πλευρά, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων, διευκρίνισε ότι η σημερινή συνάντηση δεν αποτελεί απαρχή επίσημων διαπραγματεύσεων, αλλά μια πρώτη προσπάθεια να διαπιστωθεί αν η Ρωσία είναι «σοβαρή» στην πρόθεσή της για τον τερματισμό των εχθροπραξιών. Από την πλευρά της, η Μόσχα έχει καταστήσει σαφές πως η προτεραιότητά της είναι η σταδιακή εξομάλυνση των σχέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η συνάντηση μεταξύ του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο και του Ρώσου ομολόγου του, Σεργκέι Λαβρόφ επικεντρώνεται στην αποκατάσταση της διπλωματικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο χωρών, με απώτερο στόχο τη δημιουργία προϋποθέσεων για ειρηνευτικές συνομιλίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην παύση της σύγκρουσης στην Ουκρανία.

«Ελπίζουμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ακούσουν προσεκτικά τη θέση της Μόσχας κατά τη διάρκεια των συνομιλιών», δήλωσε ο επικεφαλής του ρωσικού κρατικού ταμείου πλούτου, Kirill Dmitriev, ο οποίος διαδραμάτισε κομβικό ρόλο στις αρχικές επαφές Ρωσίας - ΗΠΑ κατά την προεδρία Τραμπ.

Από την πλευρά του ο Βολοντιμίρ Ζελένσκι βρίσκεται ήδη στην Τουρκία για να συζητήσει με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πριν να ταξιδέψει αύριο, Τετάρτη στο Ριάντ. Δείχνοντας τις προθέσεις του, ο πρόεδρος της Ουκρανίας δήλωσε «δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε οποιαδήποτε συμφωνία ή εξέλιξη που τυχόν υπάρξει για εμάς χωρίς εμάς».

Κατά την παραμονή του στη Σαουδική Αραβία ο πρόεδρος της Ουκρανίας δεν σχεδιάζει να έχει επαφές με Ρώσους και Αμερικανούς, με τον ίδιο να έχει δηλώσει ότι είναι έτοιμος να συναντηθεί με τον Βλαντιμίρ Πούτιν μόνο, όμως, αφού το Κίεβο και οι σύμμαχοί του αποκτήσουν μια κοινή θέση όσον αφορά το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ασύλληπτες εικόνες καταστροφής στη Βενεζουέλα από διπλό σεισμό 7,5 και 7,2 Ρίχτερ - Φόβοι για χιλιάδες νεκρούς (βίντεο-σοκ)

Ο διπλός πολύ ισχυρός σεισμός, μεγέθους 7,2 και 7,5 βαθμών, ο οποίος έπληξε τη Βενεζουέλα στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 32 ανθρώπους, ενώ άλλοι 700 και πλέον τραυματίστηκαν, σύμφω...

Η πίεση του Τραμπ ενώνει Παρίσι και Ρώμη: Μακρόν και Μελόνι σε τροχιά σύγκλισης

Σε μια προσπάθεια επανεκκίνησης των γαλλοϊταλικών σχέσεων, Τζόρτζια Μελόνι και Εμανουέλ Μακρόν συναντώνται στην Αντίμπ, με τις εξελίξεις γύρω από τον Ντόναλντ Τραμπ και το Ιράν να ...

Φόρτωση άρθρων...