Τρίτη
23 Ιουνίου 2026

Σουηδία: Σκοπεύει να υπερδιπλασιάσει τη χρήση πυρηνικής ενέργειας

Πλανήτης

Η σουηδική κυβέρνηση θέλει να αυξήσει την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας ως τουλάχιστον το 2045, κάτι που χαρακτηρίζει θεμέλιο ενός πιο φιλικού προς το περιβάλλον μέλλοντος, δήλωσε χθες Τετάρτη στη Στοκχόλμη η υπουργός Περιβάλλοντος Ρομίνα Πουρμοχτάρι.

Η μετάβαση σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ενέργειας απαιτεί να διπλασιαστεί η παραγωγή ηλεκτρισμού και πυρηνικά εργοστάσια θα πρέπει να συνεισφέρουν μεγάλο μέρος της αύξησης, επιχειρηματολόγησε η υπουργός.

Περί το 2045, η Σουηδία θα χρειάζεται πυρηνική ενέργεια για την παραγωγή της οποία θα απαιτούνταν 10 νέοι συμβατικοί πυρηνικοί αντιδραστήρες, εξήγησε η κυρία Πουρμοχτάρι.

Η κυβέρνηση του Ουλφ Κρίστερσον (δεξιά) κινείται με ταχείς ρυθμούς για την άρση των εμποδίων ως προς την κατασκευή νέων πυρηνικών ηλεκτροπαραγωγικών εργοστασίων, είπε.

Σήμερα στη σκανδιναβική χώρα λειτουργούν τρία πυρηνικά εργοστάσιο με συνολικά έξι αντιδραστήρες. Συνεισφέρουν περί το 30% του ενεργειακού μείγματος της Σουηδίας.

Πριν αναλάβει την εξουσία το φθινόπωρο του 2022 η κυβέρνηση συμμαχίας της δεξιάς και του λαϊκιστικού, ακροδεξιού κόμματος των Σουηδών Δημοκρατών, κλείστηκε συμφωνία για την αύξηση της χρήσης πυρηνικής ενέργειας.

Ωστόσο, εγείρονται εμπόδια από νομική άποψη: η νομοθεσία προβλέπει ότι στη χώρα μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα ως και δέκα αντιδραστήρες το μέγιστο και δεν επιτρέπεται η κατασκευή νέων μονάδων.

Η κυρία Πουρμοχτάρι χαρακτήρισε τις διατάξεις αυτές εμπόδια για την υιοθέτηση νέας πολιτικής ως προς την ενέργεια. Η κυβέρνηση του κ. Κρίστερσον θέλει να οικοδομηθούν περισσότερα εργοστάσια σε νέες τοποθεσίες και θα παρουσιάσει τα σχέδιά της το φθινόπωρο, όπως εξήγγειλε ο ίδιος ο σουηδός πρωθυπουργός.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ο Τραμπ επιστρέφει στη συμφωνία Ομπάμα για τα πυρηνικά του Ιράν, την οποία είχε χαρακτηρίσει καταστροφική

Όλο και πιο κοντά στην επίτευξη συμφωνίας βρίσκονται ΗΠΑ και Ιράν όπως προκύπτει από τις συνομιλίες των δύο πλευρών βάζοντας οριστικά τέλος στον πόλεμο. Ο Τραμπ φαίνεται να καταλήγ...

Λαβρόφ: Η Ευρώπη ξαναγίνεται η βασική απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια

Η Ρωσία εκτίμησε ότι οι ΗΠΑ απομακρύνονται από τον ρόλο του «αμερόληπτου μεσολαβητή» στις διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος υπουρ...

«Five Eyes»: Έρχονται μοντέλα AI που μπορούν να ρίξουν κυβερνήσεις και επιχειρήσεις

Ισχυρά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, ικανά να προκαλέσουν την κατάρρευση κυβερνήσεων και επιχειρήσεων, απέχουν μόλις λίγους μήνες, προειδοποίησαν οι υπηρεσίες κυβερνοπληροφοριών της...

Φόρτωση άρθρων...