Λύση στη μακροχρόνια διπλωματική διαμάχη μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα μπορεί να προσφέρει η νέα τεχνολογία. Η εφημερίδα Times του Λονδίνου προβάλλει τη λύση που δίνει το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας. 

Πρόκειται για έναν οργανισμό που έχει τη δυνατότητα να αναπαράγει ακριβή τρισδιάστατα αντίγραφα ιστορικών αντικειμένων που κινδυνεύουν.

Σύμφωνα, με τους Times, θα μπορούσε το Ινστιτούτο να δημιουργήσει ψηφιακές απεικονίσεις των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. 

Στη συνέχεια να σκαλιστούν από ένα γιγάντιο ρομπότ στο λατομείο Καράρα στην Ιταλία και τελικά να παραχθούν Γλυπτά, πιστά αντίγραφα των αυθεντικών με ακρίβεια χιλιοστού, όπως χαρακτηριστικά τονίζει η βρετανική εφημερίδα.

Με τα σημερινά δεδομένα, συνεχίζει το δημοσίευμα, θα χρειαστεί η άδεια του Βρετανικού Μουσείου για ένα τέτοιο εγχείρημα. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, αν το Μουσείο αρνηθεί, τότε θα μπορούσε ένας «στρατός Ελλήνων πατριωτών» να πάει και να τραβήξει φωτογραφίες των Γλυπτών, καθώς μία τέτοια ενέργεια δεν απαιτεί σχετική άδεια.

Η Times προτείνει στο Βρετανικό Μουσείο «να αγκαλιάσει αυτήν την τεχνολογική ευκαιρία και να αντικαταστήσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα με πιστά αντίγραφα». Ως αντάλλαγμα η Ελλάδα, όπως σημειώνει η εφημερίδα, θα μπορούσε να δεσμευτεί να μην επιτρέψει τη δημιουργία άλλων αντιγράφων.

«Με αυτόν τον τρόπο, οι Έλληνες μπορούν να ανακτήσουν την πολιτιστική κληρονομιά τους και το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να διατηρήσει τη θέση του ως η μεγαλύτερη ιστορική συλλογή του κόσμου», καταλήγει το άρθρο γνώμης της εφημερίδας Times.

Tον προηγούμενο μήνα οι Times είχε ταχθεί υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα αλλάζοντας την παραδοσιακή της γραμμή. «Για περισσότερα από 50 χρόνια, καλλιτέχνες και πολιτικοί υποστήριξαν ότι αυτά τα τόσο θεμελιώδη τεχνουργήματα για την πολιτιστική ταυτότητα ενός έθνους πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Το Μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη της εφημερίδα Times, αντιστάθηκαν στην πίεση αυτή. Οι καιροί όμως και οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Και πρέπει τώρα να επιστραφούν», έγραψε η εφημερίδα στα μέσα Ιανουαρίου.