Τετάρτη
12 Αυγούστου 2026

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D μειώνουν την πιθανότητα πρόωρης εμμηνόπαυσης

Πλανήτης

Οι γυναίκες που έχουν αυξημένο ασβέστιο, επειδή πίνουν πολύ γάλα ή το αποκτούν με άλλους τρόπους, μπορεί να αποφύγουν την πρόωρη εμμηνόπαυση, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Το ίδιο συμβαίνει και με το υψηλό επίπεδο βιταμίνης D στον οργανισμό μιας γυναίκας.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Μασαχουσέτης (Σχολή Δημόσιας Υγείας) και Χάρβαρντ, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Αλεξάνδρα Πέρντιου-Σμιθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας "American Journal of Clinical Nutrition", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 120.000 γυναίκες ηλικίας 25 έως 49 ετών σε βάθος 30ετίας.

Όσες έπαιρναν την μεγαλύτερη ποσότητα ασβεστίου στη διατροφή τους, είχαν κατά μέσο όρο 13% μικρότερη πιθανότητα πρόωρης εμμηνόπαυσης πριν την ηλικία των 45 ετών. Ενώ όσες είχαν υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στη διατροφή τους, είχαν 17% μικρότερο κίνδυνο για πρόωρη εμμηνόπαυση.

Το ασβέστιο θεωρείται ζωτικό για την υγεία των οστών και είναι η πρώτη φορά που σχετίζεται με την εμμηνόπαυση. Το γάλα θεωρείται η καλύτερη πηγή ασβεστίου, αλλά το τελευταίο υπάρχει επίσης σε πολλές άλλες τροφές (π.χ. σαρδέλες και μπρόκολο). Η βιταμίνη D υπάρχει σε ψάρια όπως ο τόνος και ο σολομός, στο τυρί, στον κρόκο του αυγού κ.α.

Πρόωρη εμμηνόπαυση έχει περίπου μία γυναίκα στις δέκα, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, οστεοπόρωση και άνοια. Οι ελλείψεις σε ασβέστιο και βιταμίνη D έχουν συσχετισθεί από προηγούμενες μελέτες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, ενδομητρίωση κ.α.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι καθώς όλο και περισσότερες γυναίκες καθυστερούν να κάνουν παιδιά περιμένοντας έως τα 40 τους και επειδή η γυναικεία γονιμότητα μειώνεται σημαντικά κατά την τελευταία δεκαετία πριν την εμμηνόπαυση, είναι σημαντικό για μια γυναίκα να αποφύγει την πρόωρη εμμηνόπαυση με τη βοήθεια της κατάλληλης διατροφής.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

ΗΠΑ - Ιράν: Συμφώνησαν να παρατείνουν την εκεχειρία – «Κοντά σε ειρηνική διευθέτηση»

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν «συμφώνησαν» να παρατείνουν την εκεχειρία των 60 ημερών, η οποία είχε επιτευχθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεννόησης του Ισλαμαμπάντ και πρόκειτ...

Κολομβία: Τουλάχιστον 250 οι νεκροί από τον καταστροφικό σεισμό των 7,4 Ρίχτερ - Βίντεο με κτήρια που καταρρέουν

Αυξάνεται δραματικά ο τραγικός απολογισμός από τον καταστροφικό σεισμό των 7,4 Ρίχτερ που έπληξε την Κολομβία. Τουλάχιστον 250 άνθρωποι να έχουν χάσει τη ζωή τους και 668 να έχουν ...

Γαλλία: Εξαρθρώθηκε δίκτυο διακίνησης ναρκωτικών με drones σε φυλακή - Πάνω από 1.800 παραδόσεις μέσα σε δύο μήνες

Πέντε άνθρωποι συνελήφθησαν στη Γαλλία κατά τη διάρκεια επιχείρησης για την εξάρθρωση δικτύου διακίνησης ναρκωτικών με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, στη φυλακή του Βίλφρανς ...

Φόρτωση άρθρων...