Τίποτα δεν είναι το ίδιο μετά τα Τέμπη. Δεν πρόκειται για μία γραφική επωδό, αλλά για την αλήθεια όπως την αντιλαμβάνονται στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής. Και με αυτή ως γνώμονα θα συνεχίσουν, γνωρίζοντας καλά πως ό,τι έγινε δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά σίγουρα μπορεί να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών του Σιδηροδρόμου στο εξής.

Στη Χαριλάου Τρικούπη πιστεύουν βαθιά ότι οι πολίτες ζητούν Δικαιοσύνη, αλήθεια και απαντήσεις, και δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να επιτρέψουν -όπως λένε-  την επαναφορά στις …εργοστασιακές ρυθμίσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, σαν να μη συνέβη τίποτα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Στην πραγματικότητα, δε θα επιτρέψουν μία προεκλογική περίοδο με τοξικό λόγο και λεκτικές κορώνες, με στόχο μόνο τον ‘πόλεμο ατάκας’. Αντίθετα, θα επιδιώξουν συζήτηση επί του συγκεκριμένου για κάθε θέμα, πολλώ δε μάλλον απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα που σκόρπισε τον θάνατο και βύθισε 57 οικογένειες και μαζί ολόκληρη την χώρα στο πένθος.

Όσο για την αναζήτηση ευθυνών, στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής επιμένουν ότι δεν μπορεί να γίνεται διάχυση, όταν δεκάδες οικογένειες θρηνούν δικούς τους ανθρώπους εξαιτίας εγκληματικής αμέλειας ή ενέργειας συγκεκριμένων κυβερνήσεων και συγκεκριμένων προσώπων. «Η συζήτηση για τις υποδομές και το κράτος σε αυτή την χώρα μπορεί και οφείλει να είναι όσο πιο γενική και διαχρονική γίνεται», λένε, τονίζοντας όμως ότι αυτό είναι κάτι διαφορετικό από την αναζήτηση ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη. «Η συζήτηση για τις ευθύνες και τους υπευθύνους της τραγωδίας πρέπει να είναι ειδική, συγκεκριμένη, απολύτως εξειδικευμένη σε πράξεις, ενέργειες και παραλείψεις με όρους νομικούς», είπε χθες ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Δημήτρης Μάντζος, θυμίζοντας με νόημα ότι μιλάμε για ένα συγκεκριμένο εγκληματικό αποτέλεσμα, με 57 νεκρούς σε καιρό ειρήνης.

«Ναι στη συζήτηση για το Κράτος, όχι στη διάχυση ευθυνών», είπε, θέτοντας όμως σειρά ερωτημάτων που πρέπει να απαντηθούν. Μεταξύ αυτών, στην Χαριλάου Τρικούπη, ζητούν να μάθουν:

- Γιατί υπήρξε υπερβολική καθυστέρηση στην εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης που αν λειτουργούσε, θα είχε σώσει 57 συμπολίτες μας

- Γιατί δεν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες στο ενδιάμεσο, μέχρι την εγκατάσταση

- Γιατί σταμάτησε το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στα κεντρικά του ΟΣΕ

- Γιατί αγνοήθηκαν όλα τα σήματα κινδύνου από τους εργαζομένους, τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων που μιλούσε για το κορυφαίο σε θνησιμότητα σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη

- Γιατί οι ελλείψεις στο προσωπικό του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ δεν αναπληρώθηκαν παρά μόνο με ρουσφετολογικές διαδικασίες μετατάξεων μέσα από την κινητοποίηση με τροποποίηση εκ των υστέρων του ορίου ηλικίας για τη μετάταξη

- Γιατί έχει επιδειχθεί τέτοια προκλητική ανοχή σε μνια ‘σκανδαλώδη ιδιωτικοποίηση’ που έγινε επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής αναδεικνύουν ιδιαιτέρως δύο σημεία. Πρώτον, χθες κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας ο Χάρης Καστανίδης κατέθεσε το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας με ημερομηνία 4 Οκτωβρίου 2021, με το οποίο ενημερωνόταν ο τότε υπουργός για τις τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων στη μη πρόοδο των έργων τηλεδιοίκησης και ζητούνταν πειθαρχικές διώξεις. Το ίδιο έγγραφο κατατέθηκε στην Οικονομική Εισαγγελία για τυχόν ποινικές διώξεις και τίποτα δεν έχει γίνει έκτοτε. Όταν δε, ρωτήθηκε ο κ.Καραμανλής χθες, υποστήριξε ότι δε γνώριζε το θέμα.

Αναδεικνύουν ακόμα το ζήτημα του σταθμάρχη, ρωτώντας εκ νέου τίνος ρουσφέτι υπήρξε ο διορισμός του, με τον τέως υπουργό να υποστηρίζει ότι το όριο ηλικίας των 48 ετών αφορά στις νέες προσλήψεις και μόνο και όχι στην κινητικότητα. «Πρόκειται για ψέμα», λένε, καθώς το όριο ηλικίας αναγράφεται ρητά στην πλατφόρμα της κινητικότητας.