Παρασκευή
26 Ιουνίου 2026

Οι ευρωβουλευτές της ΝΔ καταδικάζουν την επίθεση κατά του Μπελέρη στα Τίρανα

Πολιτική

Εκ μέρους των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, η επικεφαλής κ. Ελίζα Βόζεμπεργκ καταδικάζει απερίφραστα την επίθεση κατά του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ, κ. Φρέντη Μπελέρη, κατά την έξοδο του από το Αλβανικό Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο επίσημης αποστολής Αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη Μικτή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Σταθεροποίησης και Σύνδεσης ΕΕ-Αλβανίας.

Κατά τη διάρκεια του προπηλακισμού και της επίθεσης με αυγά και γιαούρτια από διαδηλωτή κατά του κ. Φρέντη Μπελέρη, υπήρξε προφανής απουσία οποιασδήποτε μορφής κρατικής προστασίας, η οποία θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την επίθεση.

Σύμφωνα με τα άρθρα 22 και 29 της Σύμβασης της Βιέννης, το αλβανικό κράτος, ως οικοδεσπότης της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υποχρεούται να μεριμνήσει για την προστασία όλων των συμμετεχόντων της διπλωματικής αποστολής. Η έλλειψη μέτρων προστασίας αποτελεί σαφή παραβίαση των σχετικών διατάξεων της Σύμβασης της Βιέννης.

Παράλληλα, η αλβανική κυβέρνηση θα έπρεπε να προχωρήσει άμεσα μετά το συμβάν σε έρευνα, αναγνώριση και σύλληψη του δράστη της επίθεσης. Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Εξωτερικών της Αλβανίας καλείται να εκδώσει ανακοινωθέν συγγνώμης προς τον Ευρωβουλευτή κ. Φρέντη Μπελέρη για το συμβάν και την παραβίαση της διπλωματικής ασυλίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, σύσσωμη η ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας καταδικάζει την επίθεση και τονίζει ότι η έλλειψη δράσης από τις αλβανικές αρχές δεν αρμόζει σε χώρα υποψήφια προς ένταξη στην ΕΕ και παραβιάζει κατάφωρα τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Βουλή: Ποιος συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους για τη θέση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου

Ολοκληρώθηκε στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής η διαδικασία της ακρόασης των υποψήφιων ανώτατων εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών για την πλήρωση της θέση του εισαγγελέα το...

Διαμαντοπούλου: Το ΠΑΣΟΚ είναι ο μόνος πόλος που μπορεί να σταθεί απέναντι στη ΝΔ

Η πρόεδρος του Δικτύου, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, κα Άννα Διαμαντοπούλου, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Απέναντι μικρόφωνα» με τους δημοσιογράφους ...

Φόρτωση άρθρων...